La finalul sezonului 2019 de raliuri, incepem o sesiune de interviuri prin care luam pulsul sportivilor la finalul celor 8 curse din acest an. Primul pe lista de start este Dorin “Doru” Costea, cel care a luat startul in cadrul clasei 12 alaturi de Horatiu Voicu. La bordul unui Suzuki Swift Sport, Doru a reusit un parcurs constant in acest sezon si a obtinut titlul clasei 12, povestindu-ne despre experienta din acest an de pe probele speciale, dar si despre planurile pentru 2020.
RallyMax: Salutare Dorin! In primul rand, felicitari pentru obtinerea titlului clasei 12 in sezonul 2019! Stim ca ai facut foarte multe sacrificii pentru a obtine acest rezultat; te rugam poveste-ne cum a decurs acest sezon pentru tine si Horatiu.
Doru Costea: Salutari RallyMax si celor care va citesc! Pentru ca sezonul trecut a reprezentat doar cateva etape in care am tintit sa ma acomodez cu Suzi si cu Horatiu, anul acesta am grabit pasul si am tras mai tare. Situatiile mai atipice nu ne-au ocolit, dar uneori am avut si noroc. Fata de sezonul 2018, problemele tehnice s-au redus considerabil, lucru dovedit de lipsa vreunui abandon tehnic. Avand in vedere bugetul investit, ma declar multumit ca am reusit sa ma acomodez la toate situatiile intampinate. Probabil cea mai memorabilia faza de anul acesta a fost pilotarea ”Ciocomobilului” pe Dangau. In povestea rezultatului nu trebuie sa ma imbat cu apa rece deoarece numarul conjucturilor favorabile l-a depasit pe acela al ghinioanelor. Inchei acest an competitional cu gandul ca mai este loc suficient de imbunatatire in ceea ce priveste viteza pe probele speciale, lucru care se poate intampla doar acumuland kilometri de concurs.
RallyMax: Lipsa ”adversarilor” la etapele de macadam te-au convins sa sacrifici partea sportiva in detrimentul spectacolului, reusind sa atragi atentia prin stilul specatulos fanilor aflati pe margine. Regreti acest fapt, avand in vedere ca puteai, probabil, sa reusesti clasari mai bune in ierarhia masinilor cu 2RM?
Doru Costea: De la volan tind sa cred ca nu am sacrificat partea sportiva in detrimentul spectacolului. Desigur, obiectivul nostru la fiecare raliu este sa ne distram, dar acest lucru este valabil si la asfalt. In configuratia actuala a materialului de concurs si a piticilor de pe creier sunt de parere ca am facut tot ce se putea in privinta pozitionarii in clasamentul 2RM.
RallyMax: A fost inca un sezon in care in dreapta ta s-a aflat acelasi Horatiu Voicu, reusind astfel sa formati un echipaj destul de solid. Cat de mare a fost aportul lui Horatiu in acest succes?
Doru Costea: Cine e Horatiu?! Glumesc, in acest sport castigi sau pierzi ca echipaj si nu exista individualisme. Asadar, faptul ca am mers mai bine decat anul trecut este si aportul lui Horatiu. A avut de-a lungul intregului sezon o abordare profesionista la fiecare etapa si cred ca cel mai important lucru este ca ne intelegem foarte bine si ne-am sudat ca echipaj in aceste doua sezoane.
RallyMax: Din pacate, regulamentul Cupei Suzuki nu a mai permis in acest an participarea cu modelul detinut de catre tine. De ce ai ales la inceput de an sa ramai la aceeasi masina si ce imbunatatiri i-ai adus acesteia?
Doru Costea: Realist vorbind, masina in configuratia existenta nu este destul de competitiva pentru Cupa Suzuki. Planul initial pentru participarea la Clasa 12 era sa transformam motorul in unul supraalimentat undeva dupa Raliul Aradului, fapt care ne-a adus defapt aproape un abandon chiar inainte de startul Transilvania Rally. Restul imbunatatirilor aduse nu au fost in sfera performantei, ci au contribuit la fiabilitatea materialului de concurs.
RallyMax: Cunoastem cat de pasionat esti de aceasta ramura sportiva, cate sacrificii faci pentru a fi prezent la startul cat mai multor etape si suntem siguri ca nu vei lipsi nici in 2020. Suntem curiosi la ce clasa vei lua startul anul viitor si cu ce obiective.
Doru Costea: In momentul de fata suntem in cautarea unor parteneri care sa ne sustina participarea intr-o cupa monomarca. Daca nu vom reusi acest lucru, voi termina proiectul inceput anul acesta legat de supraalimentarea motorului continuand astfel tot la Clasa 12 si in 2020.
RallyMax: Multumim Dorin pentru raspunsurile acordate si felicitari inca o data pentru castigarea clasei 12. In final, ai cuvantul!
Doru Costea: La fiecare etapa am avut alaturi cateva persoane care si-au adus aportul considerabil la rezultatul obtinut si pe aceasta cale tin sa le multumesc mecanicilor Mihai si Cioco, lui Horatiu pentru treaba buna facuta in acest sezon si partenerilor Hot Pipes Roastery, Quark Motors Arad, Ost Transport si voua, RallyMax.ro. Nu i-am uitat nici pe colegii de la Danny Ungur Racing care prin ajutorul lor la nevoie te fac sa te bucuri ca faci parte dintr-o astfel de echipa. Jos palaria spectatorilor si fotografilor care ne-au fost alaturi in toate conditiile meteorologice. Ne vedem la anul!