Sezonul 2019 al Campionatului National de Raliuri s-a desfasurat pe durata a opt raliuri care au insemnat provocari multiple, atat pe asfalt, cat si pe macadam, pentru echipaje. Cu competitii diversificate, care au pus la incercare strategia pilotilor si copilotilor, rezistenta fizica a echipajelor si a masinilor de concurs, curajul si viteza, anul competitional a fost unul dintre cele mai disputate din ultimul deceniu, cu multiple schimbari de podium si rezultate surpriza.
- DTO Rally Team a incheiat sezonul pe locul secund in clasamentul echipelor
- Valentin Porcisteanu si Dan Dobre sunt vicecampioni nationali in clasamentul general
- Bogdan Nastase si Delia Nastase sunt campioni ai clasei 11
- Cristi Sugar si Vlad Colceriu sunt campionii Cupei Dacia in 2019
- Eugen Caragui si Robert Fus au incheiat sezonul pe locul trei in clasamentul clasei RC4
- Cristi Dolofan si Mihai Sandu ocupa locul sase in clasamentul clasei RC2 la finalul anului competitional
DTO Rally Team s-a aliniat la startul celor opt curse din 2019 cu cinci echipaje care aveau ca obiectiv titluri si victorii pe probele speciale din acest sezon. Liderul gruparii, echipajul format din Valentin Porcisteanu si Dan Dobre, a reprezentat echipa in lupta pentru titlul national de campion absolut, acolo unde cei doi pitesteni au concurat cu un Citroen C3R5 de ultima generatie. Cristi Dolofan si Mihai Sandu au facut trecerea pe un model de top, un Peugeot 208 R5, cu care au concurat in cadrul clasei RC2 si au adus puncte importante in clasamentul echipelor, in timp ce Eugen Caragui si Robert Fus, la bordul unui Peugeot 208 R2, au reprezentat cu succes echipa in cadrul clasei RC4. Bogdan si Delia Nastase s-au duelat pentru titlul clasei 11 la comenzile unui Mitsubishi Lancer EVO, in timp ce juniorii Cristi Sugar si Vlad Colceriu au reprezentat DTO Rally Team in cadrul Cupei Dacia in 2019.
Ca in fiecare final de an, Federatia Romana de Automobilism Sportiv a incheiat cu fast sezonul competitional cu Gala Campionilor, evenimentul festiv la care sportivii si echipele primesc meritul efortului depus de-a lungul anului. La fel ca in 2018, evenimentul s-a desfasurat la Timisoara, unde intreaga echipa DTO Rally Team a fost prezenta pentru premierea locului secund obtinut in clasamentul echipelor din Campionatul National de Raliuri 2019. Implicati in lupta pentru victorie la fiecare cursa din sezon, gruparea a reusit un succes la Raliul Moldovei, in timp ce la celelalte curse a acumulat numeroase puncte valoroase.
Pe parcursul sezonului, Valentin Porcisteanu si Dan Dobre au reusit doua victorii in clasamentul general, ocupand podiumul in alte trei curse, demonstrand constanta si aratand un ritm ridicat pe probele speciale. Cu lupta finala pentru titlu desfasurata pe probele speciale ale ultimei curse din sezon, ghinionul a doua pene de cauciuc au insemnat ca Vali si Dan se multumesc cu titlul de vicecampion in 2019.
Este al doilea nostru sezon pe un model R5, unul in care simt ca am progresat. Desi am crezut ca trecerea de la o masina R5 la alta va fi mai usoara, nu a fost atat de simplu. Citroen-ul C3R5 e o masina extrem de performanta, competitiva si de top din punct de vedere al tehnologiei. Deoarece din punctul de vedere al acomodarii pilotului nu este atat de ”prietenoasa”, am avut nevoie de o perioada de invatare a masinii de concurs in acest an. Am pornit cu gandul sa ne luptam pentru titlu, desi stiam ca ne va fi greu. Am reusit sa castigam doua raliuri si sa impingem duelul pana la ultima etapa a sezonului. Sunt multumit de evolutia noastra, consider ca am fost rapizi, constanti, desi mai avem aspecte pe care sa le imbunatatim. Tragand linie, am avut parte de momente pozitive, cat si negative, dar sezonul 2019 a fost unul bun si placut, in care ma bucur ca am luptat alaturi de DTO Rally Team in multiple clasamente.
a spus la finalul sezonului Valentin Porcisteanu.
Cu un sezon in care a progresat de la o cursa la alta, reusind sa creasca viteza constant pe probele speciale la debutul pe un model R5, echipajul format din Cristi Dolofan si Mihai Sandu a incheiat anul competitional pe locul opt in clasamentul general si pe sase in cadrul clasei RC2, cea dedicata masinlor de top din Romania. Cu una din cele mai spectaculoase masini din campionat, un Peugeot 208 R5, cei doi au atras deseori aplauzele fanilor pentru derapajele controlate de pe probele speciale.
Intr-o lupta stransa pentru victoria in cadrul clasei RC4 la fiecare raliu din acest sezon, Eugen Caragui si Robert Fus au aratat un progres excelent in primul lor an cu un model R2. La bordul unui Peugeot 208, cei doi au obtinut multiple podiumuri in clasamentul clasei de-a lungul sezonului, terminand la finalul celor opt curse pe locul al treilea in clasa RC4. Pe langa prezentele din Romania, echipajul DTO Rally Team a fost premiat la Gala Campionilor si pentru reprezentarea tarii noastre la raliuri internationale, acolo unde Eugen si Robert s-au luptat de la egal la egal cu echipaje din Europa.
In cadrul clasei 11, Bogdan si Delia Nastase au avut parte de un sezon excelent la bordul Mitsubishi-ului Lancer EVO, reusind cinci victorii de etapa din cele opt ale sezonului. Cu un parcurs rapid, cu clasari in varful clasamentului general si cu timpi excelenti la majoritatea curselor, cei doi au incheiat anul 2019 in fruntea clasamentului clasei 11, devenind campioni ai categoriei cu doua etape inaintea finalului sezonului.
La primul sezon in Campionatul National de Raliuri, la bordul unui model Dacia Sandero, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au aratat de la prima etapa din 2019 ca sunt unul dintre cele mai rapide echipaje tinere din Romania. Cu patru victorii in Cupa Dacia in acest sezon, juniorii DTO Rally Team au devenit campioni ai cupei monomarca la Tess Rally Brasov, ultima etapa din 2019, dupa o lupta de zile mari pentru titlu.
In sezonul 2019, DTO Rally Team a avut alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.