Cu cinci victorii in 2019, Simone Tempestini si Sergiu Itu sunt campioni nationali in Romania in acest sezon, fiind a patra oara cand pilotul Napoca Rally Academy triumfa in Campionatul National de Raliuri. Cu prezente in paralel in WRC2 la bordul Hyundai-ului i20R5, echipajul clujean a reusit un podium in Sardinia, avand un ritm excelent de-a lungul celor cinci curse in care a “alergat” in Mondialul de Raliuri. La finalul sezonului, Simone Tempestini a raspuns intrebarilor noastre prin care am facut un rezumat al anului competitional, atat despre CNR, cat si despre WRC. La finalul articolului se gaseste si o galerie foto a echipajului de pe probele speciale din 2019.
RallyMax: Salut, Simone! In primul rand, felicitari pentru al patrulea titlu pentru tine in Romania si al doilea alaturi de Sergiu. Cum ai descrie sezonul 2019 in CNR? Ce a fost diferit in acest an fata de altele si cat de dificil a fost obtinerea acestui titlu, in comparatie cu primele trei?
Simone Tempestini: Servus 🙂 Multumesc frumos. A fost un sezon special, diferit, unul greu! Nu neaparat pe probele speciale, dar in afara masinii. A fost anul in care mi-am creat eu singur cea mai mare presiune. Am dorit sa imi arat ca pot sa fiu ca un robotel, incercand sa castig fiecare proba speciala si, ei bine, nu mi-a iesit. Primele 3 titluri le-am castigat cu o etapa mai devreme decat finalul sezonului, iar anul aceasta s-a decis totul la ultimul raliu, dar cred ca a fost mai frumos asa.
RallyMax: In acest an ai concurat pe doua planuri, in CNR si in WRC2. Cu un loc trei in Sardinia si un loc patru in Germania in WRC2, cat de competitiv consideri ca ati fost la bordul Hyundai-ului in comparatie cu alte sezoane?
Simone Tempestini: Sezonul 2019 a fost, in premiera de cand particip la raliuri, anul in care am luat cele mai putine starturi: 7 in CNR si doar 5 in WRC. Dar a fost si cel in care am obtinut cele mai multe victorii de proba speciala in tara si cel in care am fost mai aproape de primele masini de categorie R5 in WRC2 din punct de vedere al ritmului. De cand am lasat la o parte Fiesta, i20 a fost prima masina cu care chiar m-am distrat. Am fost rapizi, dar mai este foarte mult de lucru si sunt determinat anul vitor sa ajungem la finalul sezonului mai multumiti de ritmul nostru decat anul aceasta in ce priveste etapele internationale.
RallyMax: Revenind la Campionatul National de Raliuri, care a fost strategia voastra in cele 7 curse la care ati luat startul? Ati castigat 5 etape din 8, curse pe care le-ati controlat si in care v-ati impus fara emotii.
Simone Tempestini: Strategia era alta fata de cea pe care am avut-o pana la urma; ideea noastra era sa participam la 5, maxim 6 etape. Datorita greselilor facute la Sibiu si Iasi a fost nevoie sa luam startul si la Brasov. Am incercat mereu sa tin un ritm care sa ma tina in priza in vederea participarilor internationale, deoarece nu am avut posibilitatea de a desfasura testele de care am fi avut nevoie pentru un sezon la inaltimea asteptarilor mele in WRC2.
RallyMax: Cat de mult v-au ”incurcat” abandonurile de la Sibiu si Iasi, mai ales primul, care a avut o dauna serioasa. Consideri ca a trebuit sa fortezi vreodata de-a lungul sezonului pentru a corecta aceste momente neplacute?
Simone Tempestini: Ne-au incurcat destul de mult deoarece acesta a fost motivul pentru care nu am mai luat startul in Anglia, fiind totodata un an mai greu din punct de vedere financiar. Asa ca am fost nevoiti sa luam niste alegeri deloc usoare sa reparam ceea ce am facut. De aceea, daca anul viitor obiectivul nostru va fi cel de a lupta in WRC2/3, ne vom focusa mai mult pe participarile internationale, incercand totodata sa ramanem mai aproape de voi, participand la cate mai multe evenimente in tara.
RallyMax: La inceputul sezonului, dupa o cursa de acomodare cu Hyundai-ul, spuneai ca mai ai nevoie de kilometri de cursa pentru a deveni rapid cu modelul i20. Ce parere ai despre masina acum, dupa 13 raliuri in 2019 si dupa un podium in WRC2?
Simone Tempestini: Aceeasi parere pe care am avut-o la inceput de an, doar ca acum cunosc mult mai bine masina. i20-ul are mult potential si cu siguranta acest lucru o sa fie evident anul viitor, avand in vedere modificarile pe care HMS (Hyundai Motorsport) le desfasoara in perioada aceasta. Tin sa spun ca toate masinile de tipologie R5 pe care le-am pilotat merg aproximativ la fel de bine, foarte mult depinde de pilotul si echipa lui, de abilitatile si posibilitatile lor de a gasi setarile potrivite pentru el.
RallyMax: Mai aveti in plan alte participari pe final de an? Care sunt planurile pentru 2020, daca ne poti spune cel putin cateva informatii generale?
Simone Tempestini: Din pacate se anunta un final de sezon ”linistit”. Pentru discutii despre 2020 este inca foarte devreme. Inca nu avem un program cat de cat creionat. As enumera prea multe posibilitati. La momentul de fata putem sa spunem ca vrem sa ”mergem mai tare” si sa avem rezultate mai bune, dar in acelasi timp sa fim si mai aproape de prietenii nostri care ne urmaresc. Cand voi sti mai multe despre 2020, le voi impartasi cu voi.
RallyMax: Simone, iti multumim pentru raspunsuri si pentru timpul acordat! Felicitari pentru rezultatele din acest an si mult succes in sezonul urmator!
Simone Tempestini: O placere ca de fiecare data. Va multumesc. Doresc sa salut si sa multumesc fanilor care ne-au fost alaturi in acest sezon frumos, care ne-au sustinut atat pe noi, cat si pe rivalii nostri. As dori sa transmit felicitari fiecarui sportiv si celor implicati in desfasurarea competitiilor din 2019. Sa avem un 2020 si mai spectaculos.
Sezonul competitional 2019 al echipajului Simone Tempestini & Sergiu Itu a fost posibil multumita Napoca Rally Academy, Hyundai Motorsport, Banca Transilvania, OMV, Vodafone, De Longhi, Gi.Di.Manufacturing, LeasePlan, P1, Ministerului Tineretului si Sportului, Primaria Cluj si Europa FM.