Dupa un sezon lung, cu opt raliuri programate in 2019, in care luptele pentru podiumuri au fost stranse, echipajele profita de perioada de pauza competitionala pentru a strange bugetul necesar unui nou sezon si pentru a aduce schimbari materialului de concurs. Desigur, perioada de iarna este una dintre cele mai interesante, cu multe schimbari de masini, vanzari si cumparari care reprezinta deseori surprize.
Una dintre primele surprize care se anunta in sezonul 2020 al Campionatului National de Raliuri este schimbarea masinii de concurs de catre pilotul Bogdan Vrabie. Dupa ce a revenit in raliurile din Romania in 2017 la bordul unui Suzuki Swift Sport, obtinand de doua ori podiumul in cupa monomarca (in 2017 si 2018), dar si titlul Cupei Suzuki in 2019, Bogdan a vandut masina japoneza si a achizitionat de la Adrian Grigore un Mitsubishi Lancer EVO de clasa 3/RC2N.
RallyMax: Salut, Bogdan. Am observat recent pe retelele de socializare ca ai achizitionat o noua masina de concurs. Da-ne mai multe detalii despre vanzarea Suzuki-ului si achizitionarea modelului de clasa 3/RC2N.
RallyMax: Salut, RallyMax! Asa este, am achizitionat o noua masina de concurs, un Mitsubishi Lancer Evo IX de clasa 3 cu care am facut in jur de 20 de kilometri de teste, daca pot sa le numesc asa. Am mers in primul rand sa vad cum se comporta masina fata de Suzuki-ul pe care l-am avut pana acum, deoarece sunt cateva diferente: masina are cutie cu craboti, are montate planetare si pe spate si, desigur, o turbina 🙂 . Cred ca o sa ma obisnuiesc repede cu aceasta masina cu tractiune integrala pentru ca inca din primii metri am avut un feeling placut. Urmeaza sa ne apucam sa desfacem masina in bucati si sa vedem de ce mai avem nevoie pentru a putea reusi sa o pregatim pana la inceputul campionatului. Suzuki a plecat catre #Motorsport si sper sa le aduca multe cupe celor care vor concura cu ea!
RallyMax: De ce ai ales sa faci trecerea catre o masina integrala si nu catre un model cu tractiune fata mai puternic, un R2 sau un R3?
RallyMax: Sincer doream ca acesta sa fie urmatorul pas, sa trec pe un model R2, dar din pacate nu imi puteam permite costul de achizitie pentru o asemenea masina. Am ales sa concurez cu Mitsubishi si pentru placerea de a merge cu tractiune integrala, dar si pentru ca am un avantaj al pieselor de la fosta masina a lui Titi Aur, care acum e o masina pentru diverse activitati la Academia Titi Aur.
RallyMax: Ce asteptari ai de la masina si cat de repede crezi ca te vei adapta la tractiunea integrala? Cum vezi competitia din cadrul clasei 3?
RallyMax: Cum spuneam si mai sus, cred ca ma voi acomoda repede cu masina, dar o sa vedem timpii de pe probe, daca voi reusi sa fiu unde trebuie. Oricum, primul an va fi unul de tranzitie si nu vreau sa imi fac sperante mari, dar incercam sa evoluam de la un raliu la altul. Pentru mine principalul obiectiv va fi acomodarea cu tractiunea integrala si cu setarile aferente acestei categorii, iar comparatia cu ceilalti participanti de la aceasta clasa va fi foarte utila in acest sens.
RallyMax: Ce detalii ne mai poti da despre sezonul 2020? Cum decurg pregatirile bugetului? Alaturi de cine planuiesti sa iei startul pe probele speciale?
Bogdan Vrabie: Am facut primul pas: am facut rost de masina, iar acum trebuie sa mai fac rost si de bani pentru a putea participa. Inca sunt in discutii si deocamdata nu stiu nimic despre buget. E cam tarziu, dar sper sa se alinieze planetele cat mai repede pentru a putea pune in aplicare pregatirea pentru noul sezon. Daca totul va fi conform planului, voi continua tot cu Levi (n.r. Levente Csegzy).
Multumesc RallyMax si sa ne vedem pe probele speciale!