Cu debutul vineri in Covasna, la superspeciala din centrul orasului, Winter Rally s-a incheiat duminica cu doua probe speciale in lungime totala de 30 de kilometri, parcurse dus-intors pe unul dintre drumurile forestiere de langa Comandau. Din nou cu numerosi spectatori pe margine, competitia a vazut o lupta interesanta pentru victorie, dusa intre campionul national en-titre Simone Tempestini, aflat la bordul unui Subaru Impreza de clasa 11, si Giacomo Costenaro, pilot italian care a fost la comenzile unei Skoda Fabia R5.
Dupa ce in prima zi s-a instalat in fruntea clasamentului general, Simone Tempestini avea de mentinut un avans de doar 13 secunde in fata lui Giacomo Costenaro, aflat la bordul unui model R5, net superior. Pe PS7 italianul reduce foarte mult din diferenta, reusind sa se impuna cu 9,1 secunde in fata lui Tempestini, care a fost urmat de Alberto Battistolli la inca 0,1 secunde. Totul urma sa se decida pe intoarcerea de pe PS8, preponderent in coborare, unde Simone a ridicat si mai mult ritmul, fiind depasit de Costenaro cu doar 1,8 secunde. Battistolli reuseste din nou al treilea timp, la 11,0 secunde de lider, in timp ce Dan Girtofan reuseste de doua ori al patrulea timp pe cele doua speciale de duminica.
Astfel, la finalul unei curse in care suprafata a fost schimbatoare, Simone Tempestini obtine a doua victorie in Winter Rally Covasna, dupa cea din 2015. Pilotul Napoca Rally Academy a avut un ritm incredibil cu modelul Subaru Impreza, reusind un avans minim, de 2,3 secunde, in fata rapidului italian Giacomo Costenaro. La peste un minut in spatele liderului, dar cu un ritm foarte rapid pe parcursul competitiei, Alberto Battistolli a fost al treilea, in timp ce Dan Girtofan s-a clasat pe locul patru, urmat de Zoltan Lencse, Dani Fischer, Zoltan Csik, Georgi Yankov, Andrei Girtofan si Georgi Geradziev in top 10.
In cadrul clasamentului masilor cu 2 Roti Motrice, pe langa modelele cu tractiune fata care puncteaza in clasament in CNR, au fost incluse si masinile cu tractiune spate: o serie de BMW-uri si Lada. Cursa a fost dominata de la start pana la final de catre pilotul bulgar Georgi Geradziev, cel care la bordul unui Ford Fiesta ST a condus cursa si a gestionat perfect avansul in ultima zi de concurs, reusind sa se impuna si in cadrul clasei 7. Pilotand un spectaculos BMW E36 M3, Tibor Tajmel a fost al doilea, la doar 30 de secunde de bulgar, in timp ce Csongor Szabo, la bordul unui Ford Fiesta R2T, s-a clasat pe locul al treilea al clasamentului 2RM. De remarcat este si evolutia italianului Tommaso Ciuffi, cel care la bordul unui Peugeot 208 R2 a avut o prima zi de concurs cu ghinioane, cu probleme tehnice, iesiri in zapada si lovirea unor bucati de gheata care l-au obligat sa abanoneze. Tanarul pilot care s-a antrenat pentru Rally Sweden a avut un ritm incredibil in ziua secunda, obtinand timpi impresionanti pe cele doua probe de duminica.
Cu primii doi ocupanti ai clasei 2 pe podiumul general open al raliului (Giacomo Costenari & Alberto Battistolli), locul al treilea in cadrul clasei masinilor R5 a fost ocupat de Dan Girtofan, brasoveanul avand un ritm bun de-a lungul celor trei zile de concurs. Clasa 3 a fost adjudecata de un alt Girtofan, Andrei, care l-a invins categoric pe Emil Vincze, intr-un podium format din doar doua echipaje. In cadrul clasei 5, cu o evolutie constanta si rapida, Mihai Manole s-a impus la bordul Renault-ului Clio R3, urmat de bulgarul Ognian Gerdjikov (Renault Clio RS) si Cristi Toader, cel care evolueaza la bordul unui model Ibiza TDI. Invingator in cadrul clasamentului 2RM, bulgarul Geradziev a luat laurii clasei 7, unde a fost urmat de Csongor Szabo si Norbert Berecki. Pilotul din Ungaria a pornit excelent ziua secunda si parea ca ameninta locul ocupat de Szabo, dar covasneanul a fost foarte rapid pe cei 15 kilometri ai PS8 si a incheiat Winter Rally Covasna 2020 cu peste 30 de secunde in fata maghiarului.
Cu un singur echipaj la finalul cursei, clasa 9 a fost adjudecata de Mihai Dumitrescu, in timp ce clasa 11, una dintre cele mai populate si spectaculoase, a fost adjudecata de Simone Tempestini. La bordul unui Subaru Impreza WRC S8, Zoltan Csik s-a clasat al doilea, fiind una dintre cele mai aplaudate prezente din aceasta editie a Winter Rally Covasna, in timp ce bulgarul Georgi Yankov a ocupat ultima treapta a podiumului, dupa o evolutie rapida si spectaculoasa. Cu o sumedenie de modele Lada, BMW, Seat sau Mercedes, clasa 12 l-a avut invingator pe Tibor Tajmel, urmat in clasament de doua modele Lada, pilotate de Fabian Donat, respectiv Kiss Vadmagyar Balazs. Spectaculoase prin derapajele pe aproape fiecare viraj, SSV-urile au avut, in premiera, o clasa a lor la Winter Rally Covasna, Romeo Duicu fiind cel mai rapid la finalul celor 8 probe speciale. Surprinzatoare este viteza cu care aceste SSV-uri au evoluat pe probe, reusind sa atraga aplauzele fanilor pentru ritmul invingatorilor, dar si ai celorlalti doi piloti de pe podium: Csaba Miklos si Miklos Trebitsch.
Desi suprafata de concurs nu a fost ideala, la fel ca in alti ani, rezultand in anularea uneia dintre trecerile de sambata, Winter Rally Covasna a vazut o lupta pe cinste in 2020. Cu un duel strans pentru victorie, cu multe masini rapide si spectaculoase la start (R5, WRC, R3, R2 sau BMW/Lada), competitia a avut ingredientele pentru spectacol. Iar fanii au profitat din plin de aceastea, fiind prezenti in numar foarte mare pe probele speciale, creand o atmosfera speciala prin aplauze si aclamatii, cu ajutorul steagurilor sau unor bannere. Numarul mare de spectatori si atitudinea lor pe parcursul celor doua zile de concurs, in special in timpul parcurgerii in regim de etapa a PS6, reprezinta unul dintre motivele pentru care Winter Rally Covasna nu trebuie ratata in nicio iarna.
Clasament final Winter Rally Covasna 2020