Ne pregatim pentru a patra etapa a Campionatului National Digital de Circuit cu un nou episod din Seria Question & Answer dedicata echipelor. Astazi, in prim plan este echipa GP24 E-Sports, care a fost aproape sa produca surpriza precalificarilor pentru cursele de pe circuitul din Barcelona, Leo Borlovan fiind al doilea in sesiunea incheiata ieri seara. Pana acum, echipele Virtual Racing Romania, Danny Ungur Racing si Zecarul eSports au raspuns intrebarilor noastre despre participarea lor in cel mai nou campionat al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
GP24 E-Sports Team este formata din sase piloti valorosi care se lupta pentru rezultate la fiecare cursa: Leo Borlovan, Robert Prepelita si Florin Botea in categoria eSports, Bogdan Duma in categoria juniorilor, in timp ce Sebastian Pencea si Daniel Chiva concureaza in categoria Racers. Aflata pe locul 4 in clasmentul echipelor in acest moment, gruparea se bazeaza pe lupta la varf a lui Borlovan, aflat pe locul 5 in clasamentul general si cel eSports, Botea si Prepelita, aflati in top 10, respectiv top 20, dar si pe punctele acumulate de Bogdan Duma (locul 4 in clasamentul juniorilor) sau Sebastian Pencea (locul 6 in clasamentul Racers).
Salut! Pentru inceput, te rugam sa te prezinti pentru cititorii nostri. Ce experienta ai in competitiile de motorsport din Romania si in cele de simracing?
Leo Borlovan: Salut, ma numesc Leo Borlovan si activez in motorsport din 2004, avand 15 ani de experienta in acest domeniu, iar pana in prezent am obtinut 8 titluri nationale si 4 recorduri mondiale in karting si automibilism. Simracing-ul pentru mine a inceput strict ca un antrenament pentru Formula Renault 2.0, insa pe urma am descoperit tot mai multe competitii online care m-au atras tot mai mult, iar in cele din urma m-am hotarat sa ma inscriu in RLR pentru a-mi testa abilitatile si pe aceasta ramura a sportului. In momentul actual particip in CNDC alaturi de echipa GP24 E-Sports Team.
Robert Prepelita: Buna ziua, ma numesc Robert Prepelita, am 24 de ani si sunt din Iasi. Pana acum experientele mele in motorsportul real au fost limitate, dar foarte frumoase. La varsta de 16 ani am participat la scoala de drift Sorin Ene la Bucuresti, Drift-ul fiind sweet spot-ul meu in motorsport. 3 ani mai tarziu am avut oportunitatea sa particip in programul organizat de Apan si Guidare Pilotare, numit “Vreausafiupilot”, unde am castigat ambele manse la categoria juniori la bordul unui BMW 228 I.
Florin Botea: Salut, nu am experienta in competitii reale, insa am participat in trecut la cateva campionate de simracing pe alte platforme.
Bogdan Duma: Salut, numele meu este Bogdan Duma, sunt din Cluj-Napoca si am 14 ani. Concurez de 4 ani in Campionatul European de Rally-Cross pe un Suzuki Swift, iar de anul trecut am inceput sa concurez la diverse competitii in tara cum ar fi Romanian Endurance Series si CNVC2, unde la prima mea cursa am reusit sa ocup locul 2 la general, pilotand un Citroen Saxo de grupa N. In Sim Racing pot spune ca sunt la inceput, prima mea tentativa a avut loc in Septembrie 2019. Atunci am auzit pentru prima data de Racing League Romania, mi-am cumparat repede un volan si m-am dus la prima etapa. Din pacate, tot ce faceam acolo era sa ii incurc pe pilotii mai rapizi, asa ca am decis sa renunt. De atunci pana in Februarie 2020 volanul a ramas pe birou si il mai foloseam ocazional sa ma joc Dirt Rally cu prietenii. Cum in Februarie s-a anuntat sezonul 5 din RLR, am zis sa-i mai ofer o sansa si nu imi pare rau pentru acea alegere. Momentan sunt la bataie pe server 2, unde sunt in top 3, iar in CNDC sper la o clasare cat mai buna la categoria junior.
Sebastian Pencea: Salut RallyMax, va multumesc pentru invitatie. Sunt Sebastian Pencea, am 26 ani. La sfarsitul anului 2018 am absolvit scoala de pilotaj Valentin Porcisteanu. In 2019 am debutat in Campionatul National de Slalom Paralel cu o masina inchiriata de la Vali (o Dacia Logan cu specificatie de cupa) cu care am obtinut locul 3. Despre Sim Racing nu pot spune prea multe; initial am incercat in campionatul RLR unde am facut echipa cu Bogdan Duma; dupa aceea a aparut campionatul CNDC FRAS si mi-am spus ca toate fortele trebuie sa se indrepte spre acest campionat. La fel ca in motorsport si in simracing partenerii mei Motul, The Popov Garage si Turboserv sunt alaturi de mine.
Daniel Chiva: Experienta mea in motorsport are nici mai mult nici mai putin de 1 an. Prima mea competitie in motorsport a fost in 2019, in luna mai, participand la 5 etape nationale din cadrul campionatului national de drift. Experienta in simracing – ZERO, si nu glumesc, eu aveam volan acasa si efectiv ma jucam, mergeam cu masinile pe cutie automata, era fun, acum – totul s-a schimbat, trebuie sa fiu atent la tot si trebuie sa ma implic sa inteleg ceea ce se intampla cu masina pe diferite circuite!
Ce parere ai despre Campionatul National Digital pe Circuit Betano, creat de FRAS in aceasta perioada de pandemie? Ce ti-ai fi dorit sa fie diferit?
Leo Borlovan: Mi se pare o idee inedita, mai ales in aceasta perioada, deoarece ajuta pilotii sa nu-si piarda concentrarea si sa isi mentina antrenati stimulii, iar simracerii consacrati au ocazia sa lupte cot la cot cu tot mai multi piloti. Nu cred ca as vrea sa schimb ceva in ceea ce priveste organizarea, aceasta idee de monomarca mi-a placut intotdeauna, insa poate era si mai interesant cu un mandatory pitstop de exemplu.
Robert Prepelita: CNDC Betano este o oportunitate pentru toti cei care au motorsportul in sange sa se faca remarcati printr-o platforma relativ ieftina si anume sim-racing. Acest campionat este o provocare pentru mine deoarece sunt foarte multi piloti extraordinari de buni cu care pot sa-mi testez aptitudinile si cunostintele in sim-racing.
Florin Botea: Inca nu mi-am format o parere concreta legata de campionatul organizat de FRAS, insa mi-as fi dorit sa fie mai multa responsabilitate si respect intre piloti.
Bogdan Duma: Cum am mai spus, ii felicit pe cei de la FRAS pentru organizarea campionatului cu care ne tin activi si pe perioada de carantina. Apreciez si faptul ca au facut mai multe clase (Racers, Juniori si Esports) deoarece nu poti compara un pilot care este obisnuit sa simta masina, nu doar sa vada ca derapeaza, cu un Sim Racer care doar asta face. Este ca si cum l-ai pune pe Messi sa joace Fifa si un copil de 10 ani l-ar bate.
Sebastian Pencea: Sincer chiar mi-a placut ideea legata de acest campionat, ne tine in priza pana cand incep etapele din real life. Chiar daca nu am o mare experienta in acest tip de competitii, nu am nimic de reprosat; din punctul meu de vedere totul e ok.
Daniel Chiva: Da, pentru cei care sunt captivi in casa este o idee nemaipomenita. Pentru mine pandemia, din cauza serviciului, nu a venit ca o captivitate. Lucrand in industria alimentara am continuat sa merg la program normal. Pentru mine oricum este ceva nou acest campionat digital asa ca nu prea imi pot da cu parerea.
Cum te-ai acomodat cu masina folosita, un Mercedes AMG GT3? Ai fi preferat alts masina pentru sezonul acesta ? care ar fi fost aceasta?
Leo Borlovan: M-am acomodat foarte rapid, masina fiind destul de usor de controlat datorita pachetului aerodinamic generos specific unui GT3 si aderentei pe care o poate dezvolta, iar greselile le “taxeaza” destul de putin. Mi se pare o masina potrivita pentru acest campionat.
Robert Prepelita: Aceasta masina pentru mine este o noutate deoarece, desi pot sa zic ca am destul de multa experienta in acest simulator, categoria GT3 nu m-a atras niciodata suficient cat sa petrec timpul necesar pentru a descoperi adevaratul potential al acestei masini. Asadar pot spune ca inca sunt la inceput si inca invat caracteristicile acestei masini.
Florin Botea: Masina nu e cea mai potrivita pentru mine, insa cred ca e potrivita pentru majoritatea concurentilor, mai ales pentru cei care abia se acomodeaza cu simracing-ul datorita faptului ca nu face oversteer. Personal mi-ar fi placut sa concuram cu Nissan GTR GT3.
Bogdan Duma: Acomodarea a fost grea, trecand de la un M3 E30 la un AMG GT3, fiind 25 de ani diferenta intre ele. Clar as prefera alta masina, probabil tot ceva fara prea multa electronica cum ar fi Mercedes 190e. Daca ar fi sa aleg tot din clasa GT3 singura masina la care m-as gandi ar fi Renault Sport R.S. 01, care este una dintre masinile mele preferate.
Sebastian Pencea: Hmm despre masina pot spune ca la inceput a fost foarte greoaie, dar cu multe ore de practica am inceput sa ne intelegem, acum suntem buni prieteni.
Daniel Chiva: Cred ca este o masina perfecta. Este chiar laudata de multi utilizatori de simulatoare. Nu as fi schimbat masina pentru anul acesta – hmmm poate ca as fi incercat totusi ceva de la BMW.
Cum ti se pare concurenta dupa trei etape, cu peste 100 de piloti inscrisi in precalificari?
Leo Borlovan: Concurenta este tot mai mare, la fiecare etapa au fost diferente foarte mici chiar pana la locul 30 din divizia A. Cursele de pana acum au fost foarte disputate, concurentii sunt tot mai rapizi, iar lupta pentru o clasare buna este din ce in ce mai stransa.
Robert Prepelita: Concurenta este cu adevarat acerba , top 30-ul fiind din ce in ce mai greu de prins deoarece de la etapa la etapa au aparut multi piloti care au dovedit ca pot fi cu adevarat competitivi.
Florin Botea: Concurenta e mare, nu ma asteptam sa se inscrie atat de multi piloti competitivi.
Bogdan Duma: Lupta este una foarte stransa, diferenta timpilor din precalificari pentru divizia A fiind uneori chiar mai mica de o secunda, ceea ce nu face decat sa ma motiveze sa trag mai tare si sa imi depasesc limitele.
Sebastian Pencea: Nivelul este neasteptat de ridicat chiar si pentru divizia B. Dar ne pregatim pentru etapa a 4-a de pe Barcelona GP unde va fi un mare spectacol.
Daniel Chiva: Concurenta este – ireala!!! Oamenii merg ingrozitor de tare (ca si viteza) si de bine pe toate circuitele.
Ce iti propui de la participarile in CNDC pe plan personal, cat si alaturi de echipa?
Leo Borlovan: De la inceputul campionatului, obiectivul pe plan personal a fost castigarea acestuia. Am inceput cu stangul datorita unei probleme tehnice la prima etapa, insa acum pot spune ca sunt “in carti”. Ca si echipa ne propunem o clasare pe podium la sfarsitul campionatului si progresul echipei sa ramana pe o panta ascendenta. Pe aceasta cale vreau sa-i multumesc in special managerului meu Frank Van Nunen pentru implicare si pentru suportul intregii echipe GP24 E-Sports Team.
Robert Prepelita: Momentan pe plan personal imi doresc sa devin cat mai constant cu aceasta masina si pace-ul meu din cursa sa fie unul sustenabil pe toata durata mansei. Ma simt minunat in echipa GP24 E-Sports Team, le multumesc pe aceasta cale pentru increderea si support-ul oferit constant si imi doresc sa continui alaturi de ei si sa obtinem cat mai multe puncte importante in mansele ce vor urma.
Florin Botea: Imi propun sa devin mai rapid si mai consistent, sa am curse mai curate si de ce nu, sa ma bat pentru podium! Echipa noastra GP24 E-Sports Team e super unita, toti avem acelasi obiectiv si anume sa punctam si sa ne clasam cat mai bine in clasamentul echipelor, dar totodata sa pastram ideea de baza: suntem aici sa ne distram si sa ne simtim bine. Atmosfera e cat se poate de buna si ne ajutam reciproc cu sfaturi.
Bogdan Duma: Target-ul meu pentru fiecare cursa este sa ma calific in Divizia A, iar la finalul campionatului sa ocup o treapta cat mai inalta a podiumului la categoria junior si o clasare cat mai buna la clasamentul pe echipe alaturi de echipa GP24 E-Sports Team.
Sebastian Pencea: Sper sa obtin o clasare cat mai buna in categoria racers; deocamdata ocup un bunicel loc 6 (din aproximativ 50 de piloti). In legatura cu echipa ne dorim cu totii sa ne clasam pe podium; nu este usor, dar nici imposibil.
Daniel Chiva: Pe plan personal imi doresc sa ma calific, pentru ca pana acum am stat pe bara din lipsa de experienta in online. Iar cu echipa – Cu echipa va pot spune ca sunt super atenti la toate miscarile si mi-ar placea sa faca o supriza frumoasa pana final de campionat.