Sezonul competițional 2020 începe încet-încet să dea semne de revenire după o pauză dintre sezoane care a fost prelungită de pandemie. Astfel, noutățile pentru Campionatul Național de Raliuri Betano apar, pe rând, în media din România. Remus Cotuț ne-a dezvăluit zilele trecute faptul că va concura pe un Citroen DS3 R3T în acest an, iar apoi am încercat să aflăm ce se va întâmpla cu Fiesta ST cu care pilotul Danny Ungur Racing a ”alergat” în ultimii ani.
După ce a concurat pe un Suzuki Swift Sport în 2018 și 2019, Dorin Costea va schimba materialul de concurs în acest sezon, dar va rămâne în cadrul clasei 12. Pilotul clujean va ”alerga” pe fostul Ford Fiesta ST deținut de către Cotuț, urmând a-l avea în dreapta pe Horațiu Șerban Voicu. Doru a ne-a dat mai multe detalii despre schimbarea de mașină de concurs și planurile echipajului Danny Ungur Racing în acest sezon.
RallyMax: Salutare, Dorin ! Iată că după un sezon 2019 foarte bun în care, alături de Horaţiu Voicu, ai reuşit să obţii titlul clasei 12, ne pregăteşti o supriză destul de interesantă pentru 2020. Povesteşte-ne puţin despre ce este vorba mai exact şi cum de ai ales această variantă?
Dorin Costea: După rezultatul obţinut sezonul trecut am cautat o îmbunătaţire a materialului de concurs care să se plieze pe bugetul disponibil. Am luat în considerare mai multe opţiuni, dar până la urmă am ales fosta maşină a colegului de echipă, Remus Cotuţ. (n.r. Ford Fiesta ST de clasa 12)
RallyMax: În ciuda problemelor aduse de pandemia prin care trecem la nivel mondial şi a noutăţii schimbării materialului de concurs, care sunt planurile tale pentru acest posibil an competiţional?
Dorin Costea: Planul iniţial era să mergem la aproape toate etapele programate, fapt care implica achiziţionarea unei suspensii de macadam şi pregătirea maşinii pentru acest tip de suprafaţă. Nu pot nega că pandemia nu mi-a stricat planurile, pentru că bugetul a scăzut şi etapele de macadam sunt tot mai departe de noi. Cel mai probabil o să luăm startul la toate etapele de asfalt şi poate la o etapă de macadam, cea de la Iaşi, care este unul din raliurile noastre de suflet.
RallyMax: Ce ne poţi spune despre detaliile tehnice ale noii maşini ?
Dorin Costea: Acum câţiva ani când ieşea pe poarta fabricii, maşina era o Fiesta ST180. În momentul actual este departe de maşina originală, fiind un upgrade considerabil faţă de Suzi. Are două lucruri importante pe care mi le-am dorit sezonul trecut: mai multă putere şi o suspensie profesională.
RallyMax: De ce ai ales să rămâi la clasa 12 şi nu ai făcut trecerea către o altă categorie/clasă?
Dorin Costea: Clasa 12 are farmecul ei, pentru că nu ştii niciodată cu cine te “baţi”. Regulamentul tehnic “fără restricţii” ajută la treaba asta. Totuşi, m-aş bucura să văd la start mai multe echipaje înscrise la această clasă.
RallyMax: Având în vedere situaţia incertă din acest moment, cum crezi că ar trebui să fie alcătuit calendarul şi ce ar trebui făcut ca numărul echipajelor să fie unul constant şi ridicat la fiecare etapă?
Dorin Costea: Nu sunt eu avizat să fac un calendar pentru ca de exemplu în momentul de faţă mie mi-ar conveni un sezon cu mai multe etape pe asfalt. Am văzut zilele trecute noul calendar propus de Federaţie şi cred că este unul echilibrat, făcut să fie pe placul a cât mai multor echipaje. Toată lumea a fost afectată de situaţia economică actuală, aşa că acest lucru se va vedea în numărul de inscrişi la fiecare etapă, fie ea de raliu, coastă, circuit etc. Poate o reducere a taxelor ar ajuta puţin concurenţii, dar sunt conştient că şi Federaţia are nevoie de buget.