Cu nouă etape programate la începutul anului, Campionatul Național de Raliuri a suferit modificări majore de-a lungul ultimelor luni calendaristice. Odată cu amânarea unor competiții din cauza restricțiilor cauzate de coronavirus, Federația Română de Automobilism Sportiv a fost nevoită să elimine trei raliuri din calendarul pentru 2020, doar șase curse fiind în acest moment programate în perioada iunie – octombrie.
Deși trebuia să conteze ca etapa cu numărul trei în acest sezon, Raliul Argeșului va deschide și în acest an Campionatul Național de Raliuri, fiind programat în 25-27 iunie. La revenirea în calendarul intern de raliuri după o absență de aproape un deceniu, competiția argeșeană a surprins în 2019 prin nivelul ridicat al organizatorului. Cu un interes major din partea echipajelor, prezenți în număr mare la start, dar și cu reacția excelentă a fanilor, evenimentul a revenit cu succes și s-a remarcat ca o competiție de urmărit în viitor.
Pentru 2020, organizatorul DTO Rally pregătește o nouă serie de surprize pentru concurenți și fani. Dacă anul trecut speciala tehnică și dificilă de lângă Curtea de Argeș a pus probleme echipajelor, Raliul Argeșului va poposi într-o nouă zonă în acest an, cu o specială lângă Câmpulung Muscel. ”Godeni” este o probă în lungime de peste 12 kilometri care va reprezenta o provocare serioasă prin prisma tehnicității, a dificultății traseului de concurs și din cauza multiplelor ”capcane”.
Piteștiul va fi gazda cursei de-a lungul zilelor competiționale, parcul de service și startul festiv urmând a fi amplasate în reședința de județ. Prima zi de concurs programează shakedown-ul vineri dimineață, amplasat pe același traseu ca în 2019, în apropiere de Budeasa Mică. Mai apoi, după startul de la ora 16:30 din centrul Piteștiului, echipajele vor parcurge două treceri pe noua specială, cu o regrupare între ele. Seara, concurenții vor reveni în Pitești pentru o vizită în parcul de service, care va fi poziționat în Piața Vasile Milea.
Desigur, Transfăgărășanul rămâne în programul cursei din iunie, noutatea fiind reprezentată de prelungirea traseului de concurs până în zona Cabanei Capra. Probele de sâmbătă încep de la Barajul Vidraru (speciala de la baza acestuia fiind eliminată în acesta an) și șerpuiesc pe malul lacului până în golul alpin, inclusiv pe superbele viraje de lângă Cabana Capra. După o regrupare, echipajele vor coborî în regim de etapă la Conacul Ursului, unde va fi amplasat parcul de service îndepărtat, iar apoi vor parcurge două probe în coborâre: ”Piscul Negru” și Power Stage-ul ”Lacul Vidraru”.
Bogdan Dumitrescu, directorul organizatoric al competiției, a răspuns întrebărilor noastre prin care am dorit să ”luam pulsul” pregătirilor pentru Raliul Argeșului, dar să aflăm și ideile din spatele deciziilor luate de către organizatori în acest an.
RallyMax: Salut! Cum decurg pregătirile pentru Raliul Argeșului, ținând cont că mai sunt mai sunt 3 săptămâni până la start? Este totul în grafic pentru debutul sezonului de raliuri?
Bogdan Dumitrescu: Salut! Pregătirile sunt în desfăşurare, echipa de organizare are motoarele turate la maxim şi, bineînţeles, respectăm graficul pe care ni l-am propus, chiar daca şi în acest an timpul de organizare a fost extrem de redus.
RallyMax: De ce ați ales să eliminați speciala ”Tigveni” de lângă Curtea de Argeș și să mutați raliul în zona Câmpulung în prima zi de concurs?
Bogdan Dumitrescu: Proba specială de la Tigveni, o probă foarte dragă mie, din păcate nu a mai avut loc în programul revizuit al raliului. Pregătisem pentru acest an peste 140km de probă specială, inclusiv cea de la Tigveni, dar am fost nevoiţi să refacem programul raliului pentru a ne adapta cerinţelor din contextul pandemiei de COVID-19. Programată iniţial pentru ziua de sâmbătă, a trebuit sa renunţăm la această probă pentru a ne încadra într-un program mai scurt, mai compact al raliului. Au fost modificări şi în ceea ce priveşte ziua de vineri, care iniţial programa 5 probe speciale şi care acum va avea doar două treceri pe aceeşi probă (foarte spectaculoasă şi ea).
RallyMax: Care este motivul pentru care celebrele viraje din zona Cabanei Capra nu sunt incluse în traseul de concurs în coborâre, ci doar în urcare?
Bogdan Dumitrescu: Virajele din zona Cabanei Capra sunt celebre atât pentru spectaculozitatea lor, dar şi pentru faptul că sunt foarte periculoase şi au fost “gazdele” unor incidente neplăcute. Formatul raliului nu ne permite să facem respectiva zonă şi în coborâre din doua motive distincte, dar importante. Primul este acela că în zona Cabanei Capra nu este spaţiu suficient pentru a organiza o zona de service, astfel că aceasta trebuie organizată tot în zona Conacul Ursului, aşa că ne-ar fi rămas o probă specială de aproximativ 3km în coborâre. Al doilea motiv, cel puţin la fel de important ca primul, este legat de siguranţa participanţilor. Nu am considerat că este normal ca o secţiune atât de periculoasă, în coborâre, să fie parcursă în regim de probă specială cu anvelope uzate dupa aproximativ 42km de probă specială, după două ore de stat în regrupare şi, mai ales, în condiţiile foarte schimbătoare ale vremii.
RallyMax: Ținând cont că superspeciala a fost eliminată din program, ce pregătiți pentru fani? Care va fi abordarea în legătură cu spectatorii care-și doresc să vadă echipajele pe probe?
Bogdan Dumitrescu: Cum spuneam, programul a fost modificat conform recomandărilor FRAS pentru a putea organiza evenimentul şi pentru a reduce costurile de participare. În acest moment, situaţia spectatorilor este cea anunţată de autorităţi, însă noi avem promisiunea reprezentanţilor federaţiei că până în apropierea startului raliului aceasta va fi clarificată. În varianta mult dorită în care spectatorii vor putea fi prezenţi pe probele speciale, îi asigur că vor avea parte de spectacol în ambele zile de concurs. Pentru cei ce nu vor putea ajunge pregătim un pachet de transmisiuni live şi rezumate pentru a putea fi şi ei martori la restartul Campionatului Naţional de Raliuri.
RallyMax: Care sunt măsurile pe care organizatorul Raliului Argeșului le va lua pentru siguranța tuturor celor implicați, fie că vorbim despre concurenți, oficiali sau fani?
Bogdan Dumitrescu: Toţi cei implicaţi în desfăşurarea şi organizarea evenimentului vor respecta toate recomandările şi măsurile impuse de autorităţi. Toate formulare vor fi completate şi trimise online, toate documentele sunt accesibile online. Încercăm să reducem cât mai mult interacţiunile dintre organizatori, oficiali şi concurenţi. Avem încredere că toţi cei implicaţi vor respecta aceste recomandări şi vom avea un eveniment fără urmări neplăcute.