Seria interviurilor dedicate sportivilor revine în prim-plan odată cu ultimele informații cu privire la reluarea competițiilor sportive. După ce și-a făcut debutul în Campionatul Național de Rally2 anul trecut, Roland Csato, tânărul pilot din Miercurea Ciuc, va continua progresul său în lumea raliurilor și în acest sezon. Schimbarea majoră pregătită de Roland este trecerea către cel mai important campionat de raliuri – Campionatul Național de Raliuri Betano.
RallyMax: Salut Roland! Anul trecut a reprezentat primul tău sezon complet în Campionatul Național de Rally2, la finalul căruia ai reușit chiar să caștigi titlul clasei A1. Cum ai cataloga pe scurt evoluția din sezonul trecut?
Roland Csato: Sălutari vouă si cititorilor voștri! Sezonul trecut se poate compara cu un roller coaster, având rezultate bune, dar și slabe câteodată. Pot spune că am început sezonul la Argeș chiar bine, însa și acolo am avut probleme tehnice, lipsa unor rapoarte în cutia de viteze încetinindu-ne din start, dar am putut reveni pe parcurs și am reușit să câștigăm clasa A1.
RallyMax: In ultima perioada mulți dintre tinerii care doresc să debuteze în motorsport aleg, exact ca tine, Campionatul Național de Rally2. Cum ai decis să concurezi în acest campionat și nu la etapele de viteză în coastă?
Roland Csato: Raliul și visul de a deveni pilot de raliu a reprezentat țelul meu încă din copilărie. Am fost prezent și la câteva etape de viteză în coastă, cu scopul de a învatț mașina și a pregăti cât mai serios fiecare etapă la care luam parte. Îmi plac și etapele din Campionatul Național de Viteză în Coastă, însă pentru mine raliul este inegalabil.
RallyMax: Ce impresie ți-a lăsat această frumoasă ”mică familie” – Rally2? Cum ți s-a părut nivelul competițional arătat de adversari?
Roland Csato: Pot spune că îmi place extrem de mult atmosfera din cadrul Rally2, iar bătăliile în cadrul clasamentului Open sunt din ce în ce mai disputate și spectaculoase. Din punctul meu de vedere, sunt mulți piloți talentați și rapizi prezenti aici, care oricând ar putea avea evoluții bune și în CNR, însa aici costurile sunt puțin mai reduse.
RallyMax: De-a lungul sezonului ați arătat un ritm foarte constant pe probele speciale, însă au fost și trei etape unde nu ați reușit să ajungeți la final. Ce anume s-a întâmplat în aceste curse?
Roland Csato: Așa este. Am avut trei etape unde nu am reușit să plecăm cu puncte acasă, acest lucru datorându-se în special planetarelor. De fiecare dată acestea au cauzat abandonurile și nu găseam din ce cauză se rup, însă în pauza competițională am reușit să remediem aceste probleme.
RallyMax: Care au fost etapele care ți-au plăcut cel mai mult? Suntem curioși să aflăm care este suprafața favorită: asfalt sau macadam?
Roland Csato: Etapele pe care le-am ales ca cele mai spectaculoase din punctul de vedere al probelor speciale sunt: Argeș, Arad, Harghita și Cluj. Dar ca și suprafață favorită, clar macadamul este cel care îmi dă o satisfacție mult mai mare și unde poti merge spectaculos și cu o mașina mai puțin performantă. Chiar și așa, etapele pe macadam ne-au cauzat cele mai multe abandonuri.
RallyMax: Din pacate startul sezonului actual a fost amanat din cauza situatiei actuale, astfel planurile multora au fost date peste cap. În cazul tău, care sunt planurile pentru restul sezonului: vei continua cu același copilot și cu aceeași mașină?
Roland Csato: Din nefericire, situația actuală ne-a dat peste cap toate planurile pentru acest an. Astfel, vom ramane cu Suzuki-ul Ignis Sport cu care am concurat în 2019, însă vom lua startul în Campionatul Național de Raliuri Betano, unde sperăm să putem evolua la capacitatea maximă a mașinii. Ne dorim să terminăm toate etapele la care vom lua startul, obiectivul fiind câștigarea clasei la final de an. Pe scaunul din dreapta va sta tot Csikos Sandor, cu care m-am înteles foarte bine pe parcursul sezonului trecut și cu care am o relație foarte bună de prietenie.
RallyMax: Roland, iți mulțumim pentru răspunsuri! Mult succes în 2020!
Roland Csato: Vă mulțumesc foarte frumos pentru interviu și să ne vedem cât mai repede posibil pe probe!