Cu un titlu de vicecampion al clasei 11 în 2019, echipajul format din Adi Iliescu și Rareș Badea a revenit în acest sezon pe probele speciale cu dorința de a se lupta pentru titlul categoriei. Porniți la Raliul Argeșului pe același Mitsubishi Lancer EVO VII cu care au „alergat” anul trecut, cei doi au reușit o victorie excelentă în cadrul clasei, după o luptă strânsă pentru podium.
Am povestit cu Adi despre planurile sale pentru 2020, despre strategia sa în Campionatul Național de Raliuri Betano în acest an dificil, dar și despre construcția unei noi mașini de concurs, o surpriză pe care o pregătește alături de tatăl său.
RallyMax: Salut, Adi! Sezonul a început excepțional pentru tine și copilotul tău, Rareș Badea: un loc 6 în clasamentul open al Raliului Argeșului și victorie în cadrul clasei 11. Cum a fost revenirea în mașina de curse pentru voi doi?
Adi Iliescu: Salutare! Suntem foarte fericiți cu rezultatul obținut la prima etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano, dar mai presus de toate cu faptul că am revenit în competiție după toată perioada de pauză care ne demotivase puțin. Ne era dor să fim pe probe și să accelerăm și să obținem cei mai buni timpi. Ne-au lipsit mult agitația din Parcul de service, echipa și colegii de competiție. Chiar și așa, cu tot entuziasmul nostru, la Argeș am simțit amorțeala, însă am reușit să ne mobilizăm și să ocupăm prima poziție la clasa noastră, Național 11, ceea ce înseamnă un start foarte bun pentru acest sezon. Locul 6 din clasamentul general, chiar dacă noi nu punctăm, ne-a demostrat că n-am “ruginit” în tot acest răstimp și ne dă curaj pe mai departe. În plus, cea mai mare bucurie a mea este că îl am în dreapta pe Rareș Badea, după pauza pe care a avut-o la ultima etapă de anul trecut (Brașov), pentru că facem împreună o super echipă și îmi doresc să urc cu el pe podium, la finalul Campionatului. Chiar dacă la începutul anului așteptam momentul revenirii pentru că speram să ne urcăm într-o nouă mașină, dat fiind toată situația economică în timpul pandemiei, planurile ne-au fost date peste cap și am revenit la “bătrânul” EVO7, la bordul căruia vom mai face și acest sezon.
RallyMax: Ați avut parte de o luptă de zile mari la Raliul Argeșului: trei echipaje erau despărțite de mai puțin de două secunde în prima zi de concurs, ca mai apoi sâmbătă să vă luptați cu favoriții locali, Bogdan și Delia Năstase. Cât de frumos și dificil ți s-a părut duelul?
Adi Iliescu: A fost o cursă frumoasă, cu mici probleme pentru toate echipajele, însă cu o luptă strânsă, dusă până în parcul închis. Și spun asta pentru noi am fost la un pas să nu mai ajungem în parcul închis, așa că am trăit la maxim acele momente. După ultima probă, mașina noastră s-a încăpățânat și nu a mai vrut să pornească, și brusc s-a instalat panica. Totul s-a întâmplat din cauza unui fir de la electromotor care nu mai facea contact cum trebuie, însă, într-un final, Rareș a împins mașina, am pornit-o și așa am ajuns la final. Au fost niște clipe demne de un film de acțiune, cu cele mai diverse emoții și trăiri, dar am reușit să facem față situației, iar asta a fost grozav pentru echipajul nostru.
RallyMax: Care e planul vostru pentru următoarele curse? Veți continua cu aceeași mașină în cadrul clasei 11? Aveți bugetul necesar pentru un sezon întreg?
Adi Iliescu: În ultima clipă a înscrierilor am luat decizia că vom participa la etapa următoare, Brașov-Harghita, iar asta cred că spune totul. Cu siguranță vom continua tot sezonul cu aceeași mașină, pentru că etapele se succed destul de rapid și nu mai avem efectiv timp și toate resursele necesare pentru a o schimba. Însă, știm ce pregătim pentru anul viitor, așa că acum ne facem încălzirea!
RallyMax: Cum ți s-a părut concurența la această primă cursă a sezonului? Cât de dificil va fi să te lupți pentru titlul clasei 11? Este acesta obiectivul vostru?
Adi Iliescu: Nu cred că există sportivi care să nu își dorească Locul 1 în clasa lor. Cei care o fac, probabil că sunt nesiguri pe ei și pe mașina pe care o conduc. Eu îmi cunosc foarte bine mașina, îmi știu limitele și energia pe care o pot genera când sunt la volan, așa că nu mi se pare dificil să dau ce e mai bun în timpul unei curse. Concurența este foarte bună, altfel niciunul dintre noi nu și-ar forța limitele. Visul meu este să putem participa la cât mai multe etape și să obținem anul acesta titlul de campioni la clasa noastră, mai ales că anul trecut am terminat pe poziția secundă a podiumului. Însă, cum toate lucrurile sunt conectate între ele, nu avem cum să setăm 100% un obiectiv foarte clar pentru acest sezon, în condițiile în care încă nu știm dacă vom lua startul la toate etapele următoare, iar aici mă refer inclusiv la situația generată de Covid-19. Înaintăm step by step și sunt convins că ne putem îndeplini visul!
Familia Iliescu construieste un Mitsubishi Lancer similar cu cel pilotat de Gigi Galli
RallyMax: Ce părere ai de revenirea unui raliu de legendă în calendarul din 2020 – Raliul Sibiului, pe macadam? Dar de calendarul pregătit de FRAS pentru acest sezon?
Adi Iliescu: Raliul Sibiului este un raliu pe care mi-aș dori să-l pot parcurge, un raliu cu tradiție, care nu cred că trebuie să lipsească în vreun sezon din calendarul competițional. Macadamul este spectaculos, iar Raliul Sibiului o să-mi ofere un plus de adrenalină… abia aștept! Calendarul pregătit de FRAS în acest sezon s-a adaptat perfect situației naționale și internaționale, și concentrează etape pentru un plus de spectacol, iar live-urile în mediul online și la TV sunt binevenite, mai ales că vor crește numărul celor care până acum nu au simțit raliurile alături de noi. Expunerea este importantă pentru toată lumea: pentru fani, echipaje și sponsori. Iar o expunere crescută față de anii anteriori și variante noi promovare, măsurabile, așa cum sunt cele din mediul online, ne cresc șă nouă șansa să menținem alături de noi sponsorii care au intrat într-o perioadă de pauză din cauza perioadei pe care o traversăm cu toții.
RallyMax: Știm că pregătești o surpriză pentru următoarea perioadă – o mașină nouă de concurs. Dă-ne mai multe detalii despre proiect și despre stadiul acestuia.
Adi Iliescu: Într-adevăr, pregătesc împreună cu tatăl meu o mașină nouă, fabuloasă, și chiar dacă ne doream să fim deja la start cu ea, nu renunțăm la proiect, ci doar îl ținem în stand by până anul viitor când lucrurile sperăm să-și revină. Când eram mic stăteam în fața televizorului și îl admiram pe Gigi Galli cum mergea cu Mitsubishi Lancer WRC 04. A fost momentul când mi-am promis că voi ajunge și eu, într-o bună zi, să pot conduce așa ceva. Am visat mult cu ochii deschiși, însă nu mai este mult. Așadar, surpriza este că lucrăm și construim un Mitsubishi Lancer, similar cu cel pilotat de Galli. Această mașină va reprezenta o etapă nouă în viața mea competițională, un semn de maturitate, aș putea spune. Până atunci, mai copilăresc puțin.
Ne vedem la Brașov!
Credit foto: RallyArt.ro/Flavius Croitoriu