Cu o serie de noi parteneri alături și cu o mașină de concurs revizuită înaintea sezonului, Răzvan Trișnevschi și Traian Arsenescu iau startul în acest sezon în cadrul clasei RC2N. Deși începutul de sezon nu a fost cel dorit pentru echipajul CRZ Team, cu un abandon tehnic la Argeș și o pană la Brașov, care i-a costat aproximativ 5 minute, cei doi își păstrează optimismul pentru etapele rămase de disputat în 2020. Am povestit cu Răzvan despre primele două raliuri ale sezonului, despre noii parteneri ai echipajului, dar și despre planurile lor pentru acest an competițional.
RallyMax: Salutare, Răzvan! Sezonul 2020 a început promițător pentru echipajul CRZ Team, cu o serie de parteneri noi alături de voi. Care au fost secretele pe care le-ai pus în practică în lunga pauză pentru a strânge bugetul necesar?
Răzvan Trișnevschi: Salutare! Ha .. Nu este niciun secret faptul că am avut o parte din buget înainte de venirea “crizei” COVID-19, așadar pe „Fulgerică” l-a prins lockdown-ul la vopsitorie. Sigur, după această nebunie, planurile s-au mai schimbat forțat din cauza conjuncțurii economice, dar fiind implicate companii stabile, nimeni nu a făcut pași înapoi, iar noi am putut continua proiectul, însă cu câțiva parametrii schimbați.
Deci, „Secretul” sunt partenerii stabili, serioși și realiști care depun toate eforturile pentru a continua activitatea chiar și în această perioadă plină de provocări.
RallyMax: „Fulgerică”, Mitsubishi-ul Lacer EVO IX cu care concurezi alături de Traian, a avut parte de o „reîmprospătare” în primăvară – dă-ne mai multe detalii despre modificările aduse mașinii de concurs înaintea startului de la Raliul Argeșului.
Răzvan Trișnevschi: După mai multe sezoane chiar și incomplete, Fulgerică avea nevoie de un rebuild total. Procesul de rebuild a implicat în primul rând sablare, vopsire, înlocuirea unor elemente „obosite”, revizia integrală a transmisiei și suspensiei.
La capitolul upgrade am hotărât să profităm de regulamentul CNRB care ne permite schimbarea geamurilor cu unele mai ușoare de policarbonat, conform fișei de omologare, încadrând mașina la clasa N+.
RallyMax: Raliul Argeșului nu a fost începutul de an competițional pe care vi l-ați dorit – care sunt motivele pentru care ați abandonat tehnic la prima cursă din 2020?
Răzvan Trișnevschi: După mai multe luni de muncă la mașină, timp în care Vali Stan a demontat/remontat tot ceea ce se putea, ne așteptam la mici nazuri/incidente din partea mașinii. În lipsa testelor, s-a dovedit că temerile noastre erau întemeiate și încă de la shakedown mașina s-a oprit din cauza unui fir de la alternator. Problema a fost rezolvată în timp record de echipa tehnică formată din Vali Stan și Virgiliu Savu, făcând posibilă chiar continuarea shakedown-ului. Surprinzător, aceasta a fost singura problemă inerentă după reconstructia unei mașini, abandonul fiind cauzat de ruperea unui ax intermediar de la diferențialul față pe care am omis să-l schimb (în contextul lockdown-ului fiind limitat numărul de vizite la mașină), axul având un număr mare de kilometri.
RallyMax: Cum a fost cursa din Brașov și Harghita pentru echipajul CRZ Team? Ce părere aveți despre acest raliu comun, propus de cei doi organizatori?
Răzvan Trișnevschi: Pentru CRZ Team, pe lângă „maratonul” dintre cele 2 județe, am avut și ghinionul unei pene pe PS4, care ne-a costat 5 minute, spulberând orice șansă la locul 1 la clasă, a doua zi luând startul de pe poziția 42. Miza pentru noi era deja pierdută, așa că cea de-a doua zi a fost o simplă croazieră pe probele din județul Harghita, recuperând până la poziția 17 în clasamentul FIA și conservând poziția a III-a la clasă.
În contextul actual înteleg eforturile depuse de organizatori de a păstra tradiția atât pentru Raliul Brașovului cât și pentru Raliul Harghitei, însă eu aștept promisiunea lui Bela Stoica de a avea cel mai frumos raliu de macadam la Brașov.
RallyMax: Cum ți se pare lupta în cadrul clasei RC2N și care sunt șansele voastre la titlu, în acest moment?
Răzvan Trișnevschi: Vremea mașinilor de grupa N apune ușor, iar acest lucru se vede și în numărul din ce în ce mai scăzut al concurenților la această clasă, însă cu un adversar ca Vali Porcișteanu, cu siguranță lupta devine mai sonoră.
Legat de șansele noastre la titlu, noi rămânem optimiști, și în contextul dat cred că toți avem încă o șansă, mai ales pentru că raliurile “se joacă” până în ultimul parc de service, iar acesta este farmecul acestui sport.
RallyMax: Raliul Sibiului revine pe macadam în luna august – ai concurat în multiple sezoane pe aceste probe. Ce părere ai de reintroducerea competiției pe macadam și de probele sibiene?
Răzvan Trișnevschi: Raliul Sibiului, pentru marea majoritate a pasionaților și pentru mine, înseamnă macadam, așa că nu pot decât să mă bucur de revenirea la această suprafață.
Totuși sper ca probele să fie destul de “blânde” cu Fulgerică.
RallyMax: Cum vezi cursele din acest sezon, în care spectatorii nu sunt pe marginea probelor la fel ca în trecut? Cât de mult își pierd, din punctul tău de vedere, raliurile din farmec în aceste momente?
Răzvan Trișnevschi: Marele dezavantaj este lipsa SuperSpecialelor, care întotdeauna au creat aglomerare de spectatori, fiind desfășurate în centrele orașelor. Pe de altă parte, avantajul acestui sport este că pasionații se pot bucura de spectacol fără să încalce regulile de distanțare și am fost plăcut surprinși să găsim foarte mulți spectatori răsfirați și în condiții de siguranță.
Din contră, nu cred că și-au pierdut farmecul, spectatorii depun efortul de a se deplasa către probele speciale respectând cu strictețe regulile de prevenție, fiind unul din puținele sporturi/spectacole de care se pot bucura în această perioadă.