Un nou blog post în secțiunea #RallyExperience!
Deseori, debutul în motorsport are loc în cele mai neașteptate momente. Aurel Balea, autorul blog post-ului și protagonistul #RallyExperience a fost pasionat de automobile din tinerețe, dar nu a reușit niciodată să se alinieze la startul unei competiții. După ce Horea Balea, fiul său, a debutat în 2019 în Cupa Dacia la Raliul Argeșului, dl. Aurel Balea s-a aflat, în premieră, la startul unei curse din Rally2 la aceeași competiție, dar un an mai târziu. Și nu oricum, ci la respectabila vârsă de 61 de ani, reușind un podium în cadrul clasei A3, alături de copilotul Iulian Ichim. Ambii piloți ai familiei Balea au ocupat un loc pe podium la competiția care reprezintă debutul atât pentru fiu, cât și pentru tată.
Pasionat din tinerețe de mașini în general și mai ales de autoturisme de competiții sportive, am avut ocazia să văd câteva etape de viteză în coastă la Feleacu, apoi să adun o colecție de reviste Autoturism, în speranța ca voi ajunge și eu cândva să conduc o mașină de curse. La un moment dat, s-a ivit și ocazia de a conduce un Trabant modificat în mașină de curse, proprietatea unui coleg de serviciu.
Într-o zi, după mulți ani, fiul meu Horea a spus că merge în plimbare până la Zalău să se uite la un concurs de viteză pe traseu montan, numai că atât de bine s-a uitat, încât s-a întors acasă cu o cupă. Mi-a părut bine și am fost mândru, iar din acel moment la noi în casă s-a discutat tot mai mult despre curse.
Am făcut această introducere pentru a se înțelege că pasiunea mea pentru mașini de curse s-a transmis atât de la mine spre fiul meu, dar și de la el spre mine, alimentându-mi visele din nou. Astfel, am început să-l însoțesc la competiții, acest lucru actionând ca un catalizator în dorința de a pilota.
Anul trecut, după Raliul Perla Harghitei, m-am gândit că aș putea să încerc să particip și eu la raliuri, în cadrul programului DACIA REVIVAL, cu o mașină Dacia 1310 modificată, mai ales pentru că am avut ocazia să-l cunosc pe Olimpiu de la OLSONPARTS, care de altfel m-a și ajutat foarte mult în acest proiect. Din păcate, finalizarea proiectului Dacia Revival a durat mai mult decât am anticipat.
Un alt lucru necesar pentru a putea participa la un raliu este absolvirea unei școli de pilotaj sportiv auto. Și aici am avut sprijinul lui Danny Ungur, care la final de an m-a chemat la curs, ambiționându-mă, plăcându-mi foarte mult cursul și derapajul mașinii pe macadam. A venit iarna și toate activitățile legate de mașină și raliu s-au amânat până în primăvară, când am avut ocazia să particip la un nou curs de copilotaj în cadrul echipei Danny Ungur Racing, alături de Rareș, Andrei și Ervin.
După toate acestea ar fi trebuit să termin mașina, dar din terțe motive acest proiect l-am amânat puțin, gândindu-mă să mă înscriu la Rally2, cu o Dacia Logan Cup, pentru a urma pașii firești pentru intrarea în lumea ralurilor. Așa am ajuns să debutez în cadrul Raliului Argeșului 2020, bineînțeles cu sprijinul familiei, al prietenilor și al echipei Danny Ungur Racing.
Până la începutul propriu-zis al raliului, totul a decurs normal, eu fiind convins că experiența în spatele volanului din toți acești ani mă va ajuta și că mă voi descurca fără nici o problemă și astfel încep peripețiile primului meu raliu.
Am plecat spre Pitești împreună cu copilotul meu, Iulian Ichim, acesta fiindu-mi totodată și profesor. Odată ajunși acolo și după lăsarea mașinii în parcul service a început acțiunea: recunoașteri pe probe și verificări de dimineața până seara. Volumul foarte mare de informații noi și dorința de a acumula cât mai mult într-un timp relativ scurt m-au făcut să nu realizez trecerea timpului, adrenalina și emoțiile crescându-mi convingerea că pot stăpâni Loganul pe care urma să-l pilotez pe probele speciale.
Pentru mine, un pilot începător, au fost atatea necunoscute: control orar, start, service, echipament, comunicații. Emoțiile își spuneau cuvântul, probele nici nu erau încă începute și ajunși pe baraj, Iulian s-a asigurat că sunt ok, inducându-mi liniștea necesară pentru a ne putea prezenta la start.
Da, prima probă a fost grea, dar au fost 27 de km pe Transfăgărășan trăiți la maxim. A urmat și a doua probă, pe care deja mă simțeam mai stăpân pe situație, cu experiența câștigată pe prima probă specială. La următoarele probe am simțit că am progresat și mai mult, ajungând din nou la baraj, fericit. Adevărul e că aș mai fi mers un pic…Pe sfârșit, a apărut și Rareș, care lua interviuri, eu abia mai putând vorbi de oboseală și emoții. Danny aștepta la finish și el, bucurându-se că am terminat cu bine, dar și că Loganul a scăpat întreg.
Am sosit cu bine, iar deși unii au fost sceptici, alții m-au felicitat că am terminat raliul, eu fiind mândru că am reușit să ajung la finalul primei mele curse. Deși momentele culminante au fost pe probe, totul s-a încheiat cu festivitatea de premiere, primind o cupă care va rămâne în amintirile mele toată viața, satisfacția totală fiind și mai mare când mă uit la întreaga serie de evenimente și realizând că am debutat la același raliu la care a debutat și fiul meu în urmă cu ceva vreme, anul acesta participând amândoi împreună, deși în clasamente diferite.
Cu această ocazie, vreau să le mulțumesc celor care mi-au fost alături: familiei, prietenilor, mentorilor din cadrul Danny Ungur Racing, echipei de asistenta tehnica, sponsorilor și băieților de la RallyMax.
Credit foto: RallyPhoto Hunters.