Desfășurat după o pauză de 9 ani pe drumul care leagă Baia Mare de Sighetu Marmației, Trofeul Gutâi a revenit excelent în Campionatul Național de Viteză în Coastă Total. Cu 51 de participanți, cu un traseu de concurs lung de peste 5 kilometri și cu o diversitate interesantă a virajelor, cu zone de viteză, dar și numeroase ace de păr consecutive, competiția a fost una dintre cele mai disputate din sezonul 2020.
După ce sâmbătă a dominat manșele de antrenament cronometrat, Emil Nestor a pornit în forță duminică pe cele două urcări de recunoașteri. Pilotul a reușit o primă manșă de recunoașteri foarte bună, ca mai apoi a doua urcare să fie întreruptă pentru cei patru concurenți din topul clasamentului din cauza unei răsuciri a lui Octavian Ciovică.
Cu un nou record în prima urcare de concurs, Emil Nestor a stabilit, din nou, timpul de referință în etapele CNVC 2020. Pilotul a reușit un 2:52,223 în prima manșă, ca apoi să obțină un 2:52,903 în a doua urcare de concurs. Silviu Dumitrescu a fost de fiecare dată aproape de lider, reușind un excelent 2:53,143 în ultima urcare de duminică, dar nu suficient pentru a se impune. Nestor a obțint, pentru a patra oară consecutiv în 2020, victoria în clasamentul general OPEN și este foarte aproape de titlul Categoriei II, în timp ce Silviu Dumitrescu a reușit un loc secund, la doar 3,358 secunde de învingător.
La bordul unui Silver Car, Stefan Stoev s-a clasat al treilea în clasamentul general OPEN, la 13 secunde de Nestor, după o evoluție spectaculoasă și apreciată. În duelul pentru locul patru, Emil Ghinea și Octavian Ciovică s-au luptat cu zecimile: dacă în prima manșă de concurs Ciovică a fost cel mai rapid dintre cei doi, Ghinea a revenit spectaculos și a încheiat cu aproximativ 0,6 secunde în fata piloului Radical. Top-ul 10 în Trofeul Gutâi a fost completat de Mihai Leu, Costi Stratnic, băimăreanul Călin Făgădar, Bogdan Cuzma și Alex Mirea.
Învingător în Categoria I, Mihai Leu își adjudecă la Baia Mare titlul categoriei pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat pe podium de Alex Mirea și Alin Luca, ultimul având parte de un incident ușor pe ultima urcare de concurs. Cei trei au format și podiumul categoriei GT. În Grupa N s-a impus Dudu Șenchea, cel care și-a adjudecat și clasa N4, în fața lui Claudiu Erhan și a lui Emil Vincze, în timp ce la N1, Alexandru Krepelka s-a impus în fața lui David Tarța și a lui Marius Popescu. Ciprian Ciobotaru a fost învingător în grupa A și clasa A4, Octavian Berci în cadrul A3, în timp ce duelul din clasa A2 s-a încheiat cu victoria lui Marc Banca, cu aproape 5 secunde mai rapid decât Botond Szabo și 30 în fața lui Ion Ionuț. La bordul unui Peugeot 208 R2, băimăreanul Andrei Brezoszki s-a impus în fața lui Mircea Popescu și a lui Ciprian Lupu.
Podiumul E2-SC a fost identic cu cel general OPEN, cu Nestor, Dumitrescu și Stoev, în timp ce un duel spectaculos a fost dat în categoria EC2, fosta grupă H. Costi Stratnic, Călin Făgădar și Bogdan Cuzma se aflau într-un ecart de mai puțin de 0,5 secunde după prima urcare de concurs, ca mai apoi Stratnic să tranșeze victoria cu o urcare de excepție. Pilotul Daciei STCC s-a impus cu peste 3 secunde în fața lui Făgădar, în timp ce Cuzma a încheiat pe trei, podiumul fiind identic cu al clasei E2+3000. La E2-3000 Alin Troancă a fost singurul aflat la start, în timp ce duelul din cadrul clasei E2-2000 a fost unul strâns: Riccardo Tarabelli, Cosmin Grupa și Alexandru Mitroi s-au luptat pentru victorie, dar experiența în karting a primului i-a adus victoria în fața urmăritorilor. Pavel Shenkov s-a impus în E2-1600, urmat de Matei Voicu și Nicolae Niculae.
În clasamentul mașinilor cu tracțiune, Riccardo Tarabelli a fost cu doar 1,4 secunde mai rapid decât Cosmin Grupa, în timp ce Alexandru Mitroi s-a clasat al treilea, într-un duel strâns și spectaculos. Singurul participant al categoriei, Alin Troancă a încheiat primul la Diesel, în timp ce Marius Adrian Popescu s-a impus la debutanți în fața lui Antal Biro. Categoria juniorilor a fost adjudecată de Botond Szabo, în timp ce Matei Voicu și Octavian Berci l-au urmat pe podium. În clasamentul vehiculelor istorice, Gunther Graef a obținut o victorie categorică în fața lui Petru Constantinescu. Marian Comșa și al său rapid Mini Cooper a fost al treilea în clasamentul OPEN al mașinilor istorice. În Dacia Revival, Adrian Voicu a fost primul, urmat de Dan Nirișteanu și Neculae Nemțanu.
De notat faptul că incidentele au fost extrem de puține, iar abandonurile în număr redus. Claudiu Erhan a ieșit în decor în postul 3 sâmbătă, reluând startul duminică după ce a reparat Mitsubishi-ul Lancer EVO, în timp ce Radu Benea a lovit o glisieră în prima urcare de concurs și a fost nevoit să abandoneze. Pe lista problemelor tehnice și-au trecut numele Bogdan Rusea (nu a luat startul deloc în ziua secundă), Paul Țurcanu sau Mihai Alexandrescu, ultimii doi cu probleme în urcările de concurs.
Rezultate complete în Trofeul Gutâi 2020.