Campionatului Național de Viteză în Coastă Total a continuat în acest weekend cu a treia etapă a sezonului 2020, Trofeul Râșnov. Fiind una dintre cele mai iubite și apreciate competiții din calendar, atât de către piloți, cât și de către fani, numărul de participanți este unul record pentru acest sezon. Majoritatea numelor importante ale campionatului au fost la start, dar în dreptul absențelor menționăm pe Bogdan Cuzma și Radu Benea.
Lider categoric în urcările din prima zi de concurs, când a fost cu aproape 8 secunde mai rapid decât rivalii său, Emil Nestor a pornit în forță ziua decisivă în Trofeul Râșnov 2020. Pilotul bucureștean a fost cel mai rapid (01:49,467) și pe cele două manșe de recunoașteri din această dimineață, surpriza fiind Dani Oțil, care a reușit un loc secund excelent, cu un timp de 01:54,262, în timp ce Silviu Dumitrescu a mai scăzut din ecartul față de lider, fiind al treilea, la 5,688 secunde.
Emil Nestor stabilește recordul urcării de la Râșnov – 1:47.777
Pe prima urcare de concurs, Emil Nestor este cu aproape 2 secunde mai rapid decât de dimineață, iar pilotul stabilește un nou record al traseului de la Râșnov, după ce în primele două etape din 2020 a doborât recordurile la Cheile Grădiștei și Reșița. Silviu Dumitrescu a obținut al doilea timp în prima manșă de concurs, urmat de Mihai Leu, care revine spectaculos și este al treilea în clasamentul OPEN. Lider în GT, Leu este urmat de Eduard Cozma, Alin Luca și Alex Mirea, lupta între cei trei fiind interesantă, în timp ce în categoria SportsCar, duelul pentru ultima treaptă a podiumului se decide la zecimi între Octavian Ciovică și Dani Oțil.
La capitolul incidente menționăm ușoara ieșire în decor a lui Emil Vincze, care a ratat punctul de frânare pe primul viraj al Trofeului Râșnov, Mitsubishi-ul Lancer EVO având daune minore. În paralel, Aurelian Albu și al său Peugeot 206 ies în decor înaintea primului ac de păr, fiind nevoie de intervenția ambulanței; pilotul se află în afara oricărui pericol, dar mașina este serios avariată. De probele tehnice au avut parte Marc Banca (cablu accelerație rupt, oprit), Botond Szabo (probleme cu motor) și Dudu Șenchea, care trage pe dreapta chiar după start.
Emil Nestor este cel mai rapid și în a doua manșă de concurs
A doua urcare de concurs aduce emoții pentru participanți: Octavian Ciovică are probleme și pierde foarte mult timp, iar Emil Nestor și Silviu Dumitrescu primesc steag roșu, fiind nevoiți să reia urcarea. Întors la start după un incident în fața sa, Dani Oțil a observat că modelul Radical nu funcționa în parametri și a decis să nu urce a doua manșă de concurs.
După o alimentare a mașinilor de concurs, duelul pentru podium a continuat în Trofeul Râșnov. Emil Nestor se impune categoric și reușește a treia victorie consecutivă în Campionatul Național de Viteză în Coastă 2020, într-un sezon de excepție în care pilotul pare a domina toate competițiile. Silviu Dumitrescu obține cel de-al doilea timp, urmat de Mihai Leu în clasamentul open neoficial al cursei. Nestor și Dumitrescu sunt primii în clasamentul Categoriei II, unde sunt urmați de către Costi Stratnic, câștigător al clasei EC2.
Învingător în Categoria I, Mihai Leu obține o nouă victorie în clasamentul GT, unde Eduard Cozma îl urmează pe locul secund. Lupta pentru ultima treaptă a podiumului a continuat pe a doua urcare de concurs, Alin Luca fiind fericitul ocupant al locului trei, în fața lui Alex Mirea. Claudiu Erhan se impune categoric în cadrul Grupei N, în timp ce Grupa A este adjudecată de Istvan Soos, brașoveanul care la debutul pe noua sa mașină de concurs, încheie Trofeul Râșnov cu 0,7 secunde în fața lui George Crețu și peste 7 secunde în fața lui Ciprian Ciobotaru.
Lucian Harnagea se impune în cadrul clasei A2, urmat de Cosmin Ion, în timp ce Marius Popescu este câștigătorul categoriei debutanților, urmat de Bogdan Dumitrache și Antal Biro. În clasamentul juniorilor, podiumul este format din Erik Fazakas, Matei Voicu și Andrei Mitre. Clasa E2-1600 este adjudecată de Costin Popescu, urmat de Adrian Manta și Constantin Mihai, categoria E2-2000 îl are învingător pe Bogdan Rusea, urmat de Riccardo Tarabelli și Cosmin Gruba, în timp ce Costel Cășuneanu, Mihai Pleșa și Aurelian Oprițoiu formează podiumul E2-3000. În final, clasa E2+3000 este dominată de Costi Stratnic, urmat în clasament de Paul Țurcanu și Valentin Dobre.
În clasamentul N1, Alexandru Krepelka se impune categoric, cu peste 8 secunde în fața debutanților Marius Popescu și Antal Biro, în timp ce Alexandru Popescu reușește o victorie la limită în cadrul clasei A1, la doar 0,9 secunde în fața lui Bogdan Dumitrache și peste șase secunde în fața lui Mircea Popescu. În clasamentul mașinilor Istorice, Gunther Graef se impune, urmat de Eduard Tontsch și Petru Constantinescu.
Rezultate complete – www.fras.ro.