Participant în cadrul claseii 11 în 2019, Răzvan Nechifor a fost nevoit să încheie sezonul trecut după o serioasă ieșire în decor la Raliul Iașului. Revenit cu o mașină de concurs nouă, un model Mitsubishi Lancer EVO 9, pilotul ieșean a participat la Raliul Perla Harghitei Tess pentru a testa înaintea cursei de casă: Raliul Iașului. Alături de Levente Mag, Răzvan pornește în următoarea cursă din Campionatul Național de Raliuri Betano cu un obiectiv clar: victoria în cadrul clasei 11 pe probele speciale din Moldova.
RallyMax: Salutare, Răzvan! Ne apropiem cu paşi rapizi de Raliul Iaşului 2020, etapa ta de „casă” fiind şi prima cursă pe macadam din acest sezon pentru tine. După un prim raliu de asfalt reuşit cu noua maşină, care sunt gândurile tale înaintea revenirii pe probele „de acasă”?
Răzvan Nechifor: Salutare băieți și cititori RallyMax! Într-adevăr urmează etapa mea de casă, Raliul Iașului, care ultima dată mi-a dat mari bătăi de cap, deși am pornit super încrezători, dar acesta este sportul pe care îl practicăm. Din păcate, pagubele asupra materialului de concurs au fost mult prea serioase pentru a putea lua în calcul să o reconstruiesc, așa că am decis să construim o mașină mai nouă, un Mitsubishi Evo 9, chiar dacă asta nu făcea parte din planurile mele pe anul trecut.
Pandemia și incertitudinea economică nu au făcut decât să mă întârzie din treabă, așa că pot spune acum că sunt super fericit și mulțumit că am reușit să mă aliniez din nou la start, în ciuda unor eforturi colosale pe care le-am depus atât eu cu Levy, cât și partenerii care mă susțin. Etapa comună de la Odorhei-Brașov a fost mai mult un test pentru noi, cât și pentru mașină, deoarece am reușit să fim pe lista de înscrieri pe ultima sută de metri și ne-am propus să ne reacomodăm cu ritmul de la curse din care ieșisem de aproape 10 luni. Acum, ca să fiu foarte sincer, abia aștept să merg din nou pe macadam și să fim din nou pe podium «acasă».
RallyMax: La ultima ediţie a Raliului Iaşului ai avut parte de o ieşire în decor în urma cărria ai fost nevoit să schimbi maşina de concurs pentru acest sezon. După luni de muncă şi sacrificii, ai reuşit să te aliniezi la start cu noua maşină în etapa a doua din CNRB, Raliul Perla Harghitei powered by Tess. Cât de mulţumit ai fost la finalul raliului de ritmul avut pe probele speciale alături de Levente Mag?
Răzvan Nechifor: După cum spuneam și mai devreme, ritmul de la Odorhei-Brașov nu este cel pe care poate l-ar fi dorit toată lumea, însă a trebuit să ne reacomodăm după o pauză lungă de 10 luni și să vedem dacă ce am construit se ridică la nivelul așteptărilor noastre. La o primă părere, Evo 9 pare a fi o mașină mult mai docilă și mai “dezinvoltă”, dacă pot să spun așa, decât modelul pe care l-am pilotat anterior. Ce pot să afirm cu certitudine este doar că premizele sunt foarte bune pentru Iași și că lucrurile arată neașteptat de bine.
RallyMax: Dacă tot suntem la capitolul material de concurs, povesteşte-ne cât de greu a fost să construieşti o nouă maşină în aceste 10 luni de pauză şi care sunt diferenţele între noua maşină şi cea pilotată în trecut?
Răzvan Nechifor: Pfff…e destul de mult de povestit, așa că am să încerc să vă fac un rezumat. Am descoperit pe pielea mea că nu e simplu deloc să construiești o mașină de curse de la 0, mai ales în perioada de «pandemie». Deși după dezastrul de la Iași, din primele discuții avute, am crezut că pot conta pe ajutorul partenerilor și că distrugerea mașinii nu mă va afecta așa de tare, mulți dintre ei s-au retras și am rămas așa, cum să zic…în aer. Fără un orizont clar, a trebuit să îmi caut variante de lucru pentru că, la 5 minute după ieșirea în decor, am știut că dacă nu mă voi replia rapid, cariera mea în raliu tocmai se încheiase.
Așa că am făcut tot ce mi-a stat omenește în putință să îmi contruiesc o mașină nouă, care, poate deși pare ușor forțată paralela, am văzut-o crescând sub ochii mei ca pe un copil. Și care acum aleargă și va alerga din ce în ce mai tare. Primele impresii mi le păstrez și poate răspund în același timp și la întrebarea voastră, fără a deveni tehnici sau a ne raporta la o mașină R5: se simte ușoară, în deplină concordanță cu pilotul, foarte docilă și ascultătoare, lucruri la care «sora» ei mai mare, să zicem că nu excela. Concluzia în câteva cuvinte e că este mult mai mișto și fun de pilotat.
RallyMax: Ce părere ai despre modul în care a reuşit Federaţia Română de Automobilism Sportiv să gestioneze activitatea sportivă în toate aceste luni de pandemie, fiind totuşi una dintre puţinele discipline sportive care au reuşit să-şi desfaşoare activitatea?
Răzvan Nechifor: Cred că Federația a înțeles repede care sunt pașii de urmat, precum și protocoalele COVID-19 ce trebuie avute în vedere că să poți organiza etapele de raliu. S-au conformat repede, au creat proceduri simple și ușor de recepționat de organizatori, iar faptul că e un sport în aer liber nu a făcut decât să ajute, poate, și la o vizibilitate mult mai bună, atunci când fotbalul a fost pus pe hold. Dacă ar fi totuși ceva ce aș vrea să le reproșez pe această cale, e că poate ar fi trebuit să fie mai solidari și mai înțelegători cu sportivii și organizatorii din punct de vedere a taxelor, care nu cred că ar fi trebuit să crească sub nicio formă anul acesta, ci, eventual o reducere ar fi fost felul lor de a arată că le pasă de noi și că înțeleg eforturile noastre de a fi la start, chiar și în aceste vremuri incerte. Nu a fost așa, deci să trecem la subiectul următor.
RallyMax: Care este planul pentru acest an după Raliul Iaşului? Vei participa şi la ultimele două etape din finalul sezonului, Transilvania Rally şi Raliul Aradului?
Răzvan Nechifor: Planul pentru Iași e simplu. Vreau să mă revanșez și să câștigam la clasa noastra, NAT11. Cât despre participările ulterioare, deși mi-ar face o reală plăcere, încă nu pot să spun ceva 100% sigur. Suntem în discuții avansate cu câțiva parteneri, iar dacă planul iese ca pe hârtie, atunci ar trebui să bifăm restul etapelor, ba chiar și o participare în Serbia. Dar, deocamdată rămân rezervat și aștept cu deosebit interes etapa de la Iași, care e primul obiectiv real de anul acesta.
RallyMax: Iți mulțumim pentru amabiliatea de a sta de vorbă cu noi şi îţi dorim mult succes la Raliul Iaşului 2020!
Răzvan Nechifor: Vă mulțumesc și eu foarte mult pentru oportunitate și vă aștept, ca de fiecare dată, pe probele din jurul Iașului!
Credit foto: RallyPhoto Hunters