După reîntoarcerea Raliului Sibiului pe macadam, o a doua revenire importantă în motorsportul românesc din 2020 o reprezintă Trofeul Gutâi. La 9 ani de la ultima urcare în regim de concurs pe Drumul Gutâi, motoarele se vor tura din nou pe celebrul traseu de concurs care leagă Baia Mare de Sighetu Marmației. 51 de piloți s-au înscris în a patra etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Total 2020, cele mai importante nume fiind la start, alături de piloți localnici și de unele surprize.
Desfășurată pe o distanță de 5,2 kilometri pe DN18, competiția reprezintă o noutate pentru majoritatea concurenților aliniați la start. Lungimea sporită a traseului de concurs, virajele noi și diversitatea lor reprezintă provocări de urmărit în acest weekend, startul în prima manșă de reconoașteri fiind dat mâine dimineață.
Emil Nestor pleacă cu una din primele șanse și se va lupta pentru un posibil titlu al Categoriei II, pe care are șanse matematice să și-l adjudece. Bucureșteanul care s-a impus în primele trei etape ale sezonului 2020 se va lupta cu Silviu Dumitrescu, Emil Ghinea sau Stefan Stoev, toți cu modele de top, în timp ce Octavian Ciovică se va implica, cu siguranță, în duelul pentru podium. Modelele din categoria E2-SC vor avea de furcă cu automobilele „clasice” în Trofeul Gutâi, traseul de concurs cu numeroase viraje lente și „ace de păr” fiind ideal pentru mașinile din categoria E2-SH+3000.
Bogdan Cuzma, băimăreanul Călin Făgădar, Costi Stratnic, Radu Benea sau Dan Maghețiu pornesc cu prima șansă în cadrul clasei, dar se vor implica și în lupta pentru victorie în Trofeul Gutâi, Paul Țurcanu și Valentin Dobre fiind ceilalți doi piloți aflați la start în E2-SH+3000. Alin Troancă este singurul înscris în E2-SH-3000, în timp ce șase piloți se vor duela pentru victorie în cadrul clasei E2-SH-2000: Riccardo Tarabelli, Cosmin Gruba, Alexandru Mitroi, Bogdan Rusea, Andrei Pop și Dan Nicoschi. Pavel Shenkov și Nicolae Gabriel Niculae sunt singurii înscriși în E2-SH-1600, primul fiind la start cu o Lada 2107, un posibil vector de spectacol.
Categoria GT va avea la start doar trei piloți: Mihai Leu se luptă pentru titlul Categoriei I, dar va fi nevoit să fie mai rapid decât Alex Mirea și Alin Luca, doi piloți foarte determinați, care au parte de rezultate bune în acest sezon. În final, Sorin Ghișoi va continua campania din 2020 cu modelul electric VW GOlf.
Clasa N1 are patru înscriși: Alexandru Krepelka (Honda Civic), Marius Adrian Popescu (Citroen Saxo), Antal Biro și David Tarța, ambii pe modele Suzuki Swift, în timp ce Emil Vincze, Claudiu Erhan, Dudu Șenchea (toți pe modele Mitsubishi Lancer) și Peter Havrilla (Seat Leon) se vor duela pentru victoria în grupa N, dar și în cadrul clasei N4. În grupa A vor fi la start 9 piloți împărțiți în toate cele patru clase: Ciprian Lupu, Mircea Popescu, Matei Voicu și Andrei Brezoszki vor „alerga” în clasa A1, Ionut Ion, Marc Banca și Botond Szabo în cadrul clasei A2, în timp ce Octavian Berci și Ciprian Ciobotaru sunt singurii reprezentanți ai claselor A3, respectiv A4.
Nouă mașini vor porni în Campionatul Național de Viteză în Coastă pentru Automobile Istorice, modelele Dacia fiind cele mai numeroase pe lista de înscrieri: Dan Nirișteanu (Dacia 1300), Adrian Voicu, Neculae Nemțanu și Mihail Alexandrescu (Dacia 1310) iau startul în Dacia Revival. În paralel, Gunther Graef va porni pe superbul BMW 2002, Marian Comșa pe Mini Cooper, Marius Baltățeanu pe o Toyota Celica, în timp ce Petru Constantinescu se va afla la start pe un Opel Kadett, iar Mihai Pop pe un Ford Escort.
Program:
- Sâmbătă, 29 august 2020:
- 09:30 – Recunoaștere 1
- 11:00 – Recunoaștere 2
- 12:30 – Recunoaștere 3
- 14:00 – 15:00 – Deschidere circulație
- 15:15 – Antrenament 1
- 16:30 – Antrenament 2
- Duminică, 30 august 2020:
- 09:30 – Recunoaștere 4
- 11:00 – Recunoaștere 5
- 13:00 – 14:00 – Deschidere circulație
- 14:30 – Concurs 1
- 16:00 – Concurs 2
Informații și documente: