Campionatul Național de Raliuri Betano continuă în acest weekend cu Raliul Iașului, al doilea macadam al sezonului, desfășurat pe drumurile din jurul celui mai mare oraș din regiune. Etapa moldavă continuă tradiția competițiilor automobilistice din județul Iași și programează în perioada 4-5 septembrie un număr de 116 kilometri cronometrați pe drumurile deja cunoscute din zona Mădârjac, Dobrovăț sau Cioca-Boca.
Cu un număr de 58 echipaje pe lista de înscrieri publicată astăzi de către organizatori, Raliul Iașului se anunță, ca de obicei, interesant, disputat și spectaculos. 46 de piloți și copiloți vor „alerga” în Campionatul Național de Raliuri, în timp ce un singur participant se află la start în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice: Andrei Agapian/Marian Matara, pe un VW Golf. În final, 11 echipaje pornesc în Rally2 în Raliul Iașului, un număr considerabil cu prezența de la primele două curse ale sezonului.
Cele mai importante nume ale raliurilor din România vor fi la start în Raliul Iașului: Simone Tempestini și Sergiu Itu vor lupta pentru a patra victorie consecutivă din 2020 și implicit pentru asigurarea primei șanse la titlul din acest sezon. Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, Bogdan Marișca si Sebastian Itu vor fi la start cu modele R5 și vor lupta pentru victorie, având șansa unui rezultat bun la Iași prin prisma experienței ridicate pe probele speciale din Moldova. Numărul total de modele R5 aflate la startul competiției se ridică la opt: Cristi Dolofan, Enis Arif, Zoltan Juhos și Cătălin Grigoriu fiind ceilalți piloți care vor concura cu mașini de top în Raliul Iașului 2020.
O primă surpriză plăcută este prezența lui Adrian Răspopa, băcăuanul fiind la start pe un model Skoda Fabia R5 și urmând a se implica în lupta pentru locurile fruntașe, alături de copilotul său, Cosmin Diacu. După absențele de la Sibiu, Mihai Manole, Adi Iliescu, Adrian Grigore, Cristi Dolofan sau David Tarța revin pe probele speciale din Iași, în timp ce Dragoș Dinu va porni în prima sa cursă din 2020.
La start cu Mitsubishi-ul Lancer EVO IX cu care pornește în acest sezon, Vali Porcișteanu va fi, cu siguranță, unul dintre pretendenții la podium, viteza probelor ieșene fiind propice modelului de clasa RC2N. Piteșteanul are prima șansă la victorie în clasa RC2N, acolo unde se va duela cu Cristi Timisică, Răzvan Trișnevschi, Andrei Cașcaval și Adrian Grigore. Revenirea lui Manole în clasa RC3 înseamnă că lupta cu Adrian Teslovan revine în prim plan în clasamentul mașinilor cu tracțiune față, cât și al categoriei. Desigur, Norbert Maior pleacă cu una din primele șanse la victoria în 2RM, acolo unde s-a impus categoric în primele trei curse ale sezonului.
Maior pornește favorit și în cadrul clasei RC4, unde lupta pentru podium se va da între Alexandru Gheorghe, Gabriel Ene și Vlad Răducanu, cel care continuă participările la bordul modelului R2 după începutul promițător de la Sibiu. Din păcate, Eugen Cărăgui este absent și nu va lua startul în Raliul Iașului. Pe lista absențelor îl menționăm și pe Raul Badiu, pilotul fiind prezent în acest weekend în etapa WRC din Estonia, unde continuă campania JuniorWRC din 2020.
Cu liderul clasei absent, Dănuț Budai pleacă cu prima șansă în cadrul clasei RC5 și a cupei monomarcă Swift Cup, în ambele categorii urmând a se duela cu Bogdan Talașman, Alex Ardelean sau juniorii David Tarța și Paul Popa. Dacă primii au avantajul experienței, Tarța și Popa au arătat un ritm excelent la Brașov-Harghita, respectiv Sibiu, în timp ce Bogdan Gheorghiu se află la etapa de casă și va dori un rezultat bun în fața propriilor fani. În Cupa Dacia, Dragoș Popa și Cristi Sugar se vor duela pentru victorie, dar revenirea lui Horea Balea, prezența lui Dan Albuț sau determinarea lui Victor Supuran vor crește spectacolul și vor schimba ecuațiile podiumului.
Cu o prezență numeroasă, clasa 11 va avea parte de o cursă interesantă, cu mulți piloți rapizi și dornici de victorie: Adi Iliescu revine după absența de la Sibiu, în timp ce Dragoș Dinu va evolua așa cum ne-a obișnuit întotdeauna: rapid. Răzvan Nechifor își dorește victoria după ieșirea în decor din 2019, în timp ce toți ceilalți aflați la start pot oricând ocupa podiumul: Dorin Banciu, localnicul Dan Iamandi, Paul Ciubotariu sau Bogdan Moldovan. În cadrul clasei 12 Dorin Costea aduce Ford-ul Fiesta ST în premieră pe macadam, duelul pentru victorie urmând a fi dat cu Mircea Samuil și Csato Roland, ambii piloți rapizi și cu o determinare ridicată.
În Rally2, lupta pentru titlul în sezonul 2020 are parte de o schimbare importantă: George Marinescu nu se află la start în Raliul Iașului, Emanuel Resiga având astfel o primă șansă la detașarea în fruntea clasamentului general. Claudiu Albuț continuă participarea din 2020 după prezența la Sibiu și va lupta pentru victorie, în timp ce un nume mare de piloți se vor implica în duelul pentru podium: Silvan Cimpoesu, Alin Butnariu, Lucian Țugulea, Alexandru Cornea, Cristian Ciobotea sau Cătălin Catana.
În clasamentul echipelor, Danny Ungur Racing revine la formula de patru echipaje, cu Dan Albuț, Dorin Costea, Horea Balea și Bogdan Moldovan, în timp ce Vali Porcișteanu Racing Team este în formație completă la Raliul Iașului, cu Valentin Porcișteanu, Dragoș Dinu, Cristi Sugar și Enis Arif. Napoca Rally Academy se va baza pe clasica formulă cu 5 echipaje (Simone Tempestini, Bogdan Marișca, Norbert Maior, Bogdan Gheorghiu, Victor Supuran), în timp ce echipele sibiene vor avea la start doar câte trei piloți: Alex Ardelean, Dragoș Popa și Paul Popa pentru Sibiu Racing Team; Dan Gîrtofan, Dănuț Budai și Roland Csato pentru Sibiu Rally Team.
Documentele oficiale ale Raliului Iașului