Ziua secundă a Raliului Iașului a programat doar patru probe speciale, dar lungimea și configurația tehnică a acestora au reprezentat provocări importante pentru echipaje. Cu două treceri pe „Cioca-Boca” și alte două pe cea mai lungă probă a raliului, „Mădârjac”, competiția a continuat pe macadamul din județul Iași după cele două parcurgeri pe „Dobrovăț” de ieri.
Prima buclă este dominată de Simone Tempestini: pilotul Napoca Rally Academy stabilește de dimineață timpii de referință și își mărește avansul în fruntea clasamentului general. Adrian Răspopa se menține pe podium cu două parcurgeri foarte bune ale PS3 și PS4, în timp ce Bogdan Marișca trece în fața lui Dan Gîrtofan după prima trecere pe „Cioca-Boca”.
Ieși în decor neașteptate
Prima specială a zilei aduce și prima surpriză: la câțiva kilometri de la start, Vali Porcișteanu abordează optimist un viraj de stânga, se răstoarnă și este nevoit să abandoneze. Atât Vali, cât și Dan, sunt în afara oricărui pericol după ieșirea în decor, dar Mitsubishi-ul Lancer a suferit daune semnificative.
A doua buclă răstoarnă complet orice pronostic și așteptare: pe finalul probei „Cioca-Boca”, Simone Tempestini vine incredibil de rapid pe ultimele viraje și se răstoarnă spectaculos în dreptul camerelor de transmisie live. Skoda Fabia R5 lovește malul de pe exterior, se învârte de multiple ori în aer și aterizează pe lateral, cu un mic incendiu care izbucnește. Simone și Sergiu sunt scoși rapid din mașină, focul este stins, dar mașina este complet distrusă.
La doar două minute distanță, Adrian Răspopa se apropie în viteză și este la un pas de un incident similar: iese larg, lovește malul de pământ și doar reacția pilotului și norocul face ca echipajul să nu se răstoarne. Din păcate, Răspopa și Diacu abandonează în stop-ul PS5 după ce radiatorul Skodei Fabia R5 a suferit daune serioase, într-un moment în care cei doi ar fi preluat conducerea. Proba este neutralizată, iar majoritatea concurenților o parcurg în regim de etapă.
Bogdan Marișca și Sebastian Itu se impun la finalul Raliului Iașului
Aflat pe locul trei înaintea incidentelor, Bogdan Marișca urcă la conducerea cursei și, după o victorie pe PowerStage, reușește să se impună în Raliul Iașului, prima victorie a pilotului Napoca Rally Academy pe macadamul din Moldova. Pe doi s-a clasat Dan Gîrtofan, care în urma unui parcurs constant, reușește al patrulea loc secund în acest sezon și continuă seria de podiumuri din 2019 până în prezent, întreruptă doar de abandonul tehnic de la Transilvania Rally.
Cu o evoluție care începe să devină o obișnuință, Norbert Maior a avut un ritm excelent și la Iași, după clasări pe patru la primele trei curse ale sezonului. Profitând de abandonurile din fruntea clasamentului, dar fără a desconsidera viteza incredibilă pe care frații Maior au avut-o de-a lungul lui 2019, Norbert și Francesca reușesc primul podium din carieră în clasamentul general. Pe locul patru a încheiat Zoltan Juhos (locul 3 în RC2), care a avut parte de unele probleme ieri, în timp ce Paul Ciubotariu este al cincelea în clasamentul general OPEN și lider al clasei 11. Învingătorul clasei NAT11 a fost urmat pe podium de Dragoș Dinu, la prima prezență în 2020, în timp ce Dorin Banciu încheie al treilea, fiind la al doilea podium consecutiv în acest sezon.
Profitând de abandonul lui Vali Porcișteanu, Răzvan Trișnevschi reușește o primă cursă lipsită de probleme în 2020 și se impune în clasa RC2N, unde a fost urmat pe locul secund de Cristi Timisică, un alt pilot cu un ritm foarte bun, în timp ce Adrian Grigore a obținut bronzul categoriei. La RC3, Adrian Teslovan a fost mai rapid decât Mihai Manole, în timp ce clasa RC4 a fost adjudecată de Norbert Maior, urmat de Alexandru Gheorghe și Vlad Răducanu.
Ritmul excelent al lui Norbert Maior i-a adus o nouă victorie în categoria mașinilor cu tracțiune față, unde a fost urmat de Adrian Teslovan și Dănuț Budai, ultimul la bordul unei mașini de clasa RC5 și la doar șapte secunde în fața ocupantului locului patru, Alexandru Gheorghe. După un duel strâns și spectaculos pentru victoria la RC5, Dănuț Budai s-a impus în fața lui Bogdan Talașman cu doar 16 secunde avans, ultima treaptă a podiumului fiind ocupată de Alex Ardelean. Cei trei au urcat și cele mai înalte locuri în Swift Cup, în timp ce Cristi Sugar și-a adjudecat Cupa Dacia, în fața lui Ioan Dănilă și a lui Horea Balea.
La clasa 12 toate echipajele au avut parte de probleme tehnice de-a lungul celor două zile de concurs. După abandonul de ieri, Dorin Costea a revenit și s-a impus la finalul Raliului Iașului, profitând de problemele tehnice întâmpinate de Samuil Mircea, liderul de astăzi. Pe doi s-a clasat Roland Csato, la prima participare pe modelul Dacia Sandero. În clasamentul juniorilor Dănuț Budai a reușit o nouă victorie, urmat pe podium de Paul Popa și Cristi Sugar, în timp ce sibianul Popa, la bordul unui Suzuki Swift, s-a impus în categoria Debutanților, cu Mihai Dumitrescu și Roland Csato în urma sa.
În Rally2, cu probe desfășurate doar sâmbătă, Emanuel Resiga își continuă drumul către titlul din 2020 cu o nouă victorie la bordul Fordului Fiesta ST, noua sa mașină de concurs. Timișoreanul s-a impus cu un avans de peste 1 minut în fața lui Claudiu Albuț, în timp ce Alexandru Cornea obține primul său podium în clasamentul general și victoria la clasa A1. Învingător la A3, Albuț a fost urmat pe podiumul clasei de către Silvan Cimpoeșu și Mihai Sandu, în timp ce Aurel Balea și Iulian Ichim completează podiumul. Clasa A1 a avut parte de ecarturi mici, cu Alexandru Cornea urmat la 24 de secunde de Lucian Țugulea și la încă 14 secunde de Răzvan Ungureanu.
Pe lângă Simone Tempestini, Vali Porcișteanu și Adrian Răspopa, pe lista abandonurilor de astăzi și-au trecut numele mai mulți participanți: Victor Supuran a ieșit ușor în decor, fără daune, dar de unde n-a mai putut continua, având pedala de ambreiaj ruptă. De asemenea, Dragoș Popa a ieșit în decor, echipajul fiind ok după incident, în timp ce Bogdan Gheorghiu a avut probleme tehnice pe PS3 și a fost nevoit să se retragă. Samuil Mircea, aflat la conducerea clasei 12, a încheiat Raliul Iașului mai repede din cauza unor probleme tehnice înaintea ultimei speciale a competiției.
Ne bucurăm că Simone Tempestini și Sergiu Itu sunt teferi în urma unuia dintre cele mai serioase ieșiri în decor din ultima perioadă din Campionatul Național de Raliuri. O galerie foto de la cele două incidente majore de pe PS5 „Cioca – Boca”. Credit foto: Flavius Croitoriu – RallyArt