Etapele Campionatului Național de Raliuri Betano au purtat echipajele pe probe speciale de asfalt și macadam în cele patru raliuri desfășurate până în prezent în acest sezon. Deși un an cu incertitudini și multe necunoscute, sportivii din cel mai important campionat de raliuri din România au concurat în Argeș, Brașov, Harghita, Sibiu și Iași, urmând ca în acest weekend județul Cluj să fie gazda motorsportului.
Transilvania Rally are loc între 25 și 26 septembrie pe probele speciale de asfalt din Munții Apuseni, competiția de lângă Cluj-Napoca fiind cunoscută pentru traseul de concurs tehnic, rapid și foarte dificil. Cu opt probe speciale și peste 130 de kilometri cronometrați, cursa este cea mai lungă din 2020 și se desfășoară preponderent în coborâre, un factor care va spori spectaculozitatea, dar și dificultatea.
Competiția debutează cu startul festiv, programat joi seară, începând cu ora 19:30, pe esplanada dintre Cluj Arena și Sala Polivalentă, ca mai apoi în următoarea dimineață echipajele să ia parte la sesiunea oficială de teste. Vineri, cele două treceri pe „Tarnița” și parcurgerea pe noapte a probei „Făget” vor fi adevărate provocări pentru echipaje, în timp ce sâmbătă sunt programați 77 de kilometri cronometrați. „Dângău” este regina raliului, cu 25 de kilometri rapizi și tehnici, în timp ce proba „Florești” va aduce motorsportul foarte aproape de Cluj Napoca. În final, competiția e încheiată de un Power Stage de 12 kilometri, care parcurge zona Făget de lângă oraș.
DTO Rally Team revine în formulă completă la Transilvania Rally, acolo unde se va alinia la start cu 5 mașini de concurs. Noutățile încep cu principalul echipaj al grupării: Cristi Dolofan și Petre Tobă vor concura, din nou, la bordul Citroen-ului C3 R5. A doua veste este dată de revenirea echipajului format din Bogdan și Delia Năstase, care urcă iarăși în mașina de concurs după participarea de la cursa de casă, Raliul Argeșului. În paralel, Dorin Banciu și Ioana Stan continuă campania din 2020, în timp ce Eugen Cărăgui și Robert Fus, dar și Raul Badiu și Rareș Fetean, revin după absențele de la Raliul Iașului.
Pentru Cristi Dolofan și Petre Tobă, participarea cu Citroen-ul C3R5 de la Raliul Perla Harghitei Tess continuă cu o nouă prezență la bordul celui mai performant model al producătorului francez. Echipajul va reprezenta DTO Rally Team în lupta din cadrul clasei RC2, dar și în vârful clasamentului general, obiectivul celor doi fiind să aducă maximul de puncte pentru echipă, dar și spectacolul pentru fanii de pe margine.
“După ghinionul de anul trecut, în care am fost nevoit să abandonez din cauza unui incident pe etapa de legătură, revenim la Cluj cu Citroen-ul C3 R5. Suntem siguri că o să ne simțim bine pe probele speciale ale Transilvania Rally și așteptăm cu nerăbdare noua configurație a probei „Tarnița”. Sunt curios și de proba „Făget”, care este o noutate absolută pentru mine și despre care am auzit multe de la colegii mei. Sperăm să aducem zâmbetul pe fețele fanilor prin derapaje și spectacol pe probele speciale”
a spus Cristi înaintea startului în etapa de la Cluj-Napoca.
După absența de la Raliul Iașului, Eugen Cărăgui și Robert Fus revin în Peugeot-ul 208 R2 cu pofta și dorința unui rezultat bun. Cei doi se vor lupta în cadrul clasei RC4 pentru un nou podium și speră să aibă o cursă în care să arate ritmul care i-a consacrat.
„Îmi face plăcere să merg la Cluj. Cred că tuturor ne face plăcere, deoarece este un raliu foarte frumos, organizat bine și cu oameni minunați. Probele sunt frumoase și abia aștept să concurăm pe ele, deși „Tarnița” nu este neapărat pe placul meu.”
a spus Eugen în timpul recunoașterilor pentru Transilvania Rally 2020.
Revenit de pe probele Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori, Raul Badiu va prelua comenzile modelului Sandero într-un un nou parcurs pentru victoria în Cupa Dacia. Alături de Rareș Fetean, pilotul DTO Rally Team țintește maximul în cupa monomarcă unde s-a impus în primele trei curse ale sezonului.
În cadrul clasei 11, campionii categoriei din 2019, Bogdan și Delia Năstase, revin în mașina de concurs alături de echipă pentru etapa clujeană. Cei doi vor ținti un nou podium, după cel de la Raliul Argeșului, singura cursă la care echipajul a participat în acest sezon. Totodată, Dorin Banciu și Ioana Stan se vor duela în aceeași categorie pentru același podium, într-o cursă care se anunță dificilă prin prisma celor nouă echipaje prezente la start, un număr record pentru 2020.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz.