După ce a poposit în județele Argeș, Brașov-Harghita, Sibiu și Iași, Campionatul Național de Raliuri Betano își desfășoară a cincea etapă din 2020 la Cluj-Napoca. Transilvania Rally are loc în perioada 25-26 septembrie, pe 131 kilometri cronometrați de asfalt rapid, tehnic și dificil. Etapă a European Rally Trophy (Balkan Rally Trophy) și Tour European Rally, competiția are parte de un număr record de înscriși pentru acest sezon: 85.
În ciuda greutăților impuse de dificultățile de circulație dintre țări, cinci piloți din străinătate vor lua startul în weekend: Luis Vilarino pe o Skoda Fabia R5, Christian Janin pe un VW Polo R5, în timp ce pe modele Peugeot 208 R2 de clasa RC4 vor porni Nikola Mishev, Ekaterina Stratieva și Edgar Vigo Lopez. Acestora li se adaugă Alexandru Filip, românul care are în ultimele sezoane un program complet în TER și care țintește titlul categoriei 2WD și în acest an.
55 de echipaje se vor afla la startul Campionatului Național de Raliuri Betano, în timp ce alte cinci vor evolua în Campionatul Național pentru Vehicule Istorice. Un număr record de participanți se aliniază în cadrul Campionatului Național de Rally2, acolo unde 19 piloți și copiloți vor alerga pentru victoria în cei 70 de kilometri cronometrați propuși de organizator pentru acest campionat.
Principalii favoriți din România vor fi la start și în etapa clujeană: Simone Tempestini speră să obțină o nouă victorie, după cea din 2019, pentru a-și corecta pasul greșit de la Iași, în timp ce Bogdan Marișca țintește un nou podium pe teren propriu. În același timp, Dan Gîrtofan vine la Cluj cu dorința de a „spăla” ghinionul din sezonul trecut, când o problemă tehnică a turbinei l-a obligat să abandoneze la ieșirea din parcul de service. Cu modele R5 vor concura și Zoltan Juhos, Cristian Dolofan, revenit la comenzile Citroen-ului C3, Enis Arif sau Mihnea Mureșan, cel care debutează pe o mașină integrală în cursa de casă.
Cu doar trei mașini pe lista de înscrieri, clasa RC2N va vedea o luptă între Andrei Cașcaval, Cristi Timisică și Adrian Grigore, Vali Porcișteanu (cu răsturnare la Iași) și Răzvan Trișnevschi fiind absenți de la etapa clujeană din motive financiare. În clasa RC3, revenirea lui Remus Cotuț va transforma duelul pentru victorie mai interesant, cu Adrian Teslovan și Mihai Manole dornici de rezultate bune, cei trei anunțând o cursă disputată. La RC4, Norbert Maior va continua, probabil, evoluția perfectă de la primele patru etape ale sezonului; probele speciale în coborâre avantajează tânărul pilot, care pleacă favorit în categoria modelelor cu tracțiune față, cât și în cea a clasei, unde lupta pentru podium se va da între Eugen Cărăgui, Gabriel Ene și Ovidiu Costea. Din păcate, Alexandru Gheorghe va fi absent la Cluj, în timp ce Csongor Szabo, deși intenționa să fie la start, nu va concura.
Clasele 11 și 12 vor avea parte de un număr record de înscriși: 9 piloți pornesc în clasa 11, în timp ce alți 10 se vor duela pentru victorie în categoria NAT12. Adi Iliescu, Dorin Banciu, Răzvan Nechifor, sau Bogdan Moldovan sunt numele cu care ne-am obișnuit în cadrul clasei 11 în acest sezon, dar la Transilvania Rally vom avea parte și de noutăți: Adrian Minea și Bogdan Năstase revin după prezența de la Argeș, Paul Țurcanu după raliul de la Brașov-Harghita, show-man-ul Thomas Abraham se va alinia la cursa de casă cu superbul Mitsubishi Lancer Kombi, în timp ce Ioan Mihuț pornește în Transilvania Rally cu Subaru Impreza al #Motorspot. În paralel, clasa 12 pornește cu Alexandru Pițigoi favorit, dar mulți alți piloți rapizi vor fi la start: Dorin Costea, Ionuț Șimon, Florin Petrișor, Mircea Samuil, Roland Csato, Dan Nicoschi, Ciprian Lupu, Andrei Fărăgău cu un Renault Ragnotti R5 șau Gabriel Miclăușu cu superba Dacia Sport.
Cu 19 mașini la start, clasa RC5 este, ca de obicei, cea mai numeroasă: Raul Badiu revine după absența de la Iași, urmând a se duela pentru podium cu Dănuț Budai, Bogdan Talașman, Alex Ardelean, David Tarța sau Mihai Beldie, cel care se concurează cu Peugeot-ul 106 cu care Norbert Maior a „alergat” în 2019. Favorit în Cupa Dacia, Badiu va lupta pentru victorie cu Cristi Sugar și Dragoș Popa, dar Horea Balea, Victor Supuran, Dan Albuț, Florian Popescu sau Daniel Rusciuga pot produce surpriza și ocupa oricând podiumul. Radu Benea revine în CNR și va concura pe un model Suzuki în Swift Cup, acolo unde Budai, Talașman și Ardelean pornesc favoriți pentru podium, cu David Tarța, Paul Popa și Bogdan Gheorghiu pretendenți la primele locuri, în una din cele mai disputate și echilibrate cupe monomarcă.
Cinci echipaje în Campionatul Vehiculelor Istorice și 19 în Rally2
În Campionatul Național dedicat Vehiculelor Istorice, Cătălin Cedric Ghigea se va lupta cu Gunther Graef, Dorin Alexandrescu, Andrei Agapian și Mirela Bucovicean, duelul superbelor mașini fiind unul de urmărit. Modelele Ford Escort, Alfa Romeo Alfetta, BMW 2002 sau VW Golf vor face deliciul spectacolului într-un campionat unde nu putem să trecem cu vederea prezența lui Sebastian Barbu în postura de copilot, în dreapta Mirelei Bucovicean.
Cu 19 mașini la start, Rally2-ul promite o luptă pe cinste, cu probe speciale programate doar sâmbătă, pe o lungime de 70 de kilometri. Emanuel Resiga pornește favorit după rezultatul excelent de la Iași, dar va avea de luptat cu Iulian Ichim, Claudiu Albuț, George Marinescu, clujeanul Alexandru Bogdan, Cristian Pestochi, Bogdan Samoilă sau Cosmin Săliștean. Cu un număr foarte mare de piloți rapizi la start, ecuația Rally2-ului este una foarte incertă la Transilvania Rally, oricare dintre sportivi având potențialul de a se implica în lupta pentru victorie sau măcar podium.