Transilvania Rally, a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano, parte a Tour European Rally și European Rally Trophy, s-a desfășurat weekendul încheiat pe drumurile de asfalt din județul Cluj. Cu opt probe speciale și peste 130 de kilometri cronometrați, competiția a avut parte de un traseu de concurs în coborâre, de incidente, ieșiri în decor și o vreme capricioasă care a dat peste cap toate pronosticurile.
Prima zi începe cu un ritm bun pentu Simone Tempestini și Bogdan Marișca: piloții Napoca Rally Academy se impun pe cele trei speciale de vineri și reușesc să ocupe primele două locuri în clasamentul general. Tempestini obține victoria pe prima trecere pe „Tarnița” și pe speciala de noapte „Făget”, în timp ce Marișca este cel mai rapid pe PS2 „Tarnița”, cu un avans de 1,4 secunde în fața colegului său de echipă. De fiecare dată, cei doi sunt urmați de Dan Gîrtofan, în timp ce Alexandru Pițigoi, Norbert Maior și Mihnea Mureșan își impart clasările în top-ul 5 al probelor speciale desfășurate în prima zi de concurs.
Astfel, la finalul primelor trei speciale, lider era Simone Tempestini, urmat de Bogdan Marișcala la doar 13,7 secunde, în timp ce Dan Gîrtofan se clasa pe trei, la 33 de secunde. Alex Pițigoi reușește un ritm foarte bun din nou și e al patrulea, în timp ce Norbert Maior ocupa poziția cu numărul cinci la jumătatea Transilvania Rally. A doua zi au fost programate alte cinci speciale, însă competiția a avut parte de momente la limită, întreruperi, anulări de probe, ieșiri în decor și o vreme capricioasă.
Sâmbătă, prima trecere pe „Florești” a debutat cu încă o victorie de probă pentru Simone Tempestini, urmat de Mihnea Mureșan, cel care reușea un timp semnificativ mai bun decât Bogdan Marișca sau Dan Gîrtofan, următorii clasați. Din păcate, proba este oprită după doar șase echipaje din cauza ieșirii în decor a lui Alexandru Pițigoi: Porsche-ul 911 GT3 are daune semnificative, iar următoarele echipaje parcurg proba în regim de etapă.
PS5, prima parcurgere a probei „Dângău”, aduce un ritm excelent pentru Tempestini și Itu, cei doi reușind să fie cu aproape 30 de secunde mai rapizi decât Gîrtofan și Mârza și aproape 33 în fața lui Marișca/Itu. Cu liderul detașat, Marișca începea ușor să își creeze un avans în fața lui Gîrtofan, în timp ce Mureșan și Maior se luptau pentru locul patru în clasamentul general. Din păcate, ieșirea violentă în decor a lui Eugen Cărăgui pune stop probei: pilotul DTO Rally Team lovește un copac într-o secțiune de viteza, intervenția amulanței fiind necesară. În urma controalelor amănunțite la spital, se dovedește că Eugen și Robert sunt în afara oricărui pericol, cu unele traumatisme pentru pilot, șocul fiind puternic pe partea acestuia de mașină. Menționăm și abandonul lui David Tarța, care îndoaie puntea spate a Suzuki-ului Swift Sport pe PS5.
Din cauza timpului trecut pentru intervenția în cazul incidentului și timpului necesar regrupării echipajelor, a doua trecere pe „Florești” este anulată pentru a permite încadrarea în timp a competiției, iar echipajele se îndreaptă către o nouă parcurgere a probei „Dângău”, unde ploaia va domina peisajul. Tempestini și Marișca sunt cei mai rapizi, urmați de Norbert Maior, în timp ce Dan Gîrtofan și Mihnea Mureșan completează top-ul 5 în condiții dificile, cu multă apă, cu ploaie abundentă și cu aburire de parbriz pentru clujeanul care a făcut trecerea pe un model R5. În final, Simone și Sergiu mai obțin o victorie pe PowerStage și se impun în Transilvania Rally 2020, reușind să obțină al cincelea titlu de campion național absolut al pilotului Napoca Rally Academy, cu o etapă înainte de finalul sezonului.
Victorioși în clasamentul general, Tempestini și Itu au fost urmați pe podium de Bogdan Marișca și Sebastian Itu, în timp ce bronzul obținut la Cluj le asigură lui Dan Gîrtofan și Tudor Mârza titlul de vicecampioni în 2020. Norbert și Francesca Maior au ocupat locul patru la finalul competiției, în timp ce Mihnea Mureșan și Alina Bianca Pop încheie prima experiență pe un model R5 cu un excelent loc 5 în clasamentul general. Bogdan Năstase, Adrian Teslovan, Enis Arif, Ioan Mihuț și Remus Cotuț au completat top-ul 10 într-un clasament open.
Cu o revenire spectaculoasă și un ritm excelent pe PowerStage, Cristi Timisică s-a impus în clasa RC2N, urmat de Andrei Cașcaval și Adrian Grigore, în timp ce la tracțiune față, Norbert Maior a dominat din nou competiția, reușind o victorie categorică în fața lui Adrian Teslovan și Remus Cotuț, ultimii doi fiind pe podiumul clasei RC3. Raul Badiu și-a adjudecat o nouă victorie în cadrul clasei RC5, unde a fost urmat de Dănuț Budai și Bogdan Talașman. Dominant în cadrul Cupei Dacia, Badiu a fost urmat de Cristi Sugar pe podium, în timp ce bronzul a fost adjudecat de Mihai Dumitrescu, debutantul aflat la primul podium general în cupa monomarcă, profitând de problemele lui Dragoș Popa. În Swift Cup, Budai și Talașman au fost urmați pe podium de Alex Ardelean, hunedoreanul mai având nevoie de câteva puncte pentru a deveni campion al cupei în 2020.
Revenit după prezența din raliul de casă, Bogdan Năstase a dominat clasa 11, impunându-se cu un avans de peste 2 minute în fața lui Ioan Mihut, clujeanul care a impresionat pe ploaie la prima prezență pe o mașină integrală. Adi Iliescu a ocupat locul al treilea, în fața lui Bogdan Moldovan și a lui Răzvan Nechifor. În cadrul clasei 12, profitând de abandonurile lui Alexandru Pițigoi (ieșire în decor), Dorin Costea (lovit și strâmbat punte spate), Roland Csato sau Florin Petrișor, Dan Nicoschi a avut un ritm constant și s-a impus în raliul de casă, la revenirea în CNR după multiple sezoane petrecute în Rally2. Samuil Mircea l-a urmat pe podiumul categoriei, în timp ce Gabriel Miclăușu a primit cupa pentru locul al treilea în cadrul clasei 12.
În clasamentul mașinilor istorice, Gunther Graef s-a impus în fața lui Cătălin Ghigea, în imp ce Andrei Agapian a ocupat ultima treaptă a podiumului. Din păcate, anulările de probe de sâmbătă au forțat concurenții din Rally2 să parcurgă doar o probă în regim de cursă, în timp ce alte trei speciale au fost „alergate” în regim de etapă. După trecerea pe „Dângău 2”, George Marinescu s-a impus în fața lui Emanuel Resiga cu un avans de aproape 12 secunde, în timp ce Alexandru Bogdan a fost al treilea. Cei trei au urcat și pe podiumul clasei A2, în timp ce Claudiu Albuț s-a impus la A3, iar Andrei Pop în cadrul clasei A1.
Clasamentele complete – www.live.fras.ro.