Cu doar trei etape desfășurate la începutul anului competițional, Campionatul Mondial de Raliuri revine în acest weekend, după aproximativ șase luni de pauză. Calendarul WRC a suferit numeroase modificări în ultima perioadă, cu amânări și anulări de etape, multe curse de tradiție precum Wales Rally, Rally Portugal, ADAC Rally Deutschland sau Rally Finland fiind eliminate din programul pentru 2020.
FIA a fost nevoită să conceapă rapid un calendar alternativ pentru 2020, astfel încât sezonul de raliuri să strângă minim șase curse și a avea, implicit, un campion mondial. Rally Estonia și Ypres Rally (Belgia) au fost introduse în calendar, în timp ce Rally Italia Sardegna a fost mutat în octombrie, singura etapă care și-a păstrat locul inițial fiind Rally Turkey Marmaris.
Introdus în calendar drept un înlocuitor pentru etapa din Finlanda, Rally Estonia are loc în acest weekend pe drumurile rapide de macadam din jurul celui de-al doilea cel mai mare oraș al țării, Tartu. Shakedown-ul este programat în această dimineață, ca mai apoi echipajele să parcurgă o probă-spectacol seara, în lungime de doar 1,28 kilometri. Cu cinci probe parcurse de două ori sâmbătă și un total de 148 de kilometri, urmate de alte șase speciale duminică, Rally Estonia programează doar 233 de kilometri de probă, un număr mai mic decât ne-au obișnuit etapele WRC din ultimele sezoane.
Raul Badiu și Gabriel Lazăr participă în Junior WRC
Cu o competiție serioasă, cu 12 echipaje la start, Raul Badiu și Gabriel Lazăr revin în Junior WRC în acest weekend, competiție care a făcut trecerea la noul Ford Fiesta Rally4, modelul dezvoltat de M-Sport Polonia conform ultimelor reglementări FIA. După un excelent loc cinci în prima etapă dedicată juniorilor, în Suedia, echipajul român se va lupta pe durata celor trei zile de concurs cu piloți rapizi pe drumurile estoniene. Tom Kristensson, Martins Sesks, Ken Torn și Sami Pajari pleacă cu prima șansă la victorie, dar determinarea lui Badiu și Lazăr vor aduce, cu siguranță, un nou rezultat bun în economia sezonului, care se va încheia in Sardinia.
În WRC, după numeroase luni de pauză, cei mai importanți piloți se vor urca din nou în mașinile de concurs pentru un duel care devine mai important cu fiecare etapă. Cu doar patru curse rămase de desfășurat în 2020, Sebastien Ogier, Elfyn Evans, Thierry Neuville, Kalle Rovanpera și Ott Tanak trebuie să lupte pe fiecare viraj pentru un rezultat cât mai bun. Cu câte o victorie pentru fiecare, Ogier, Evans și Neuville sunt pe podium și au prima șansă la titlu, dar diferențele mici de puncte vor fi importante la finalul sezonului.
Lupta pentru victorie se dă între numeroși piloți
După ce a participat în trecut în competiție, Ott Tanak pleacă cu una dintre primele șanse în raliul său de casă, urmând a avea suportul celor 16.000 de spectatori cărora le este permis accesul pe probele speciale. Piloții nordici vor folosi experiența de pe drumurile rapide din Finlanda sau Suedia pentru a ținti un loc fruntaș, Kalle Rovanpera, Esapekka Lappi sau chiar Elfyn Evans și Teemu Suninen fiind capabili de o victorie sau macar un podium. În paralel, Sebastien Ogier își va folosi experiența pentru a gestiona cursa, deoarece pilotul Toyota nu are neaparat nevoie de o victorie în Estonia, conform declarațiilor manager-ului Tommi Makinen. La bordul Hyundai-urilor, Thierry Neuville și Craig Breen vor ținti și ei maximul: o victorie este necesară pentru belgian pentru a-și maximiza șansele la titlu, în timp ce irlandezul are în plan cât mai multe puncte pentru echipă, astfel încât să își asigure alte prezențe la bordul modelui i20 WRC.
În WRC2, Mads Ostberg pleacă favorit la bordul Citroen-ului C3R5 în lupta pentru titlul categoriei. Norvegianul va avea de luptat cu rapizii piloți nordici Pontus Tidemand sau Ole Christian Veiby, în timp ce Nikolay Gryazin va ținti podiumul la bordul unui model Hyundai. În WRC3 orice se poate întâmpla: cu o listă numeroasă de participanți, cu piloți rapizi la start, victoria este deschisă oricăruia dintre favoriți. Jari Huttunen, Eerik Pietarinen, Kajetan Kajetanowicz, Oliver Solberg, Roland Poom, Karl Kruuda, Jan Solans, Marco Bulacia sau Nicolas Ciamin sunt doar câțiva dintre piloții care vor avea un cuvânt de spus pe probele speciale din weekend.