Campionatul Național de Raliuri Betano a revenit pe asfalt pentru Transilvania Rally, a cincea etapă din sezonul 2020. Parte a două campionate europene, Tour European Rally și European Rally Trophy, competiția din județul Cluj a programat peste 130 de kilometri cronometrați, incidentele de cursă, schimbările de vreme și ploile abundente caracterizând desfășurarea cursei.
DTO Rally Team s-a aliniat la startul Transilvania Rally în formulă completă, cu cinci echipaje: Cristi Dolofan și Petre Tobă au participat cu Citroen-ul C3R5, Eugen Cărăgui și Robert Fus la bordul Peugeot-ului 208 R2, în timp ce Bogdan și Delia Năstase au revenit în cadrul clasei 11, pe un Mitsubishi Lancer EVO. Raul Badiu și Rareș Fetean au continuat campania în cadrul Cupei Dacia, în timp ce Dorin Banciu și Ioana Stan s-au aliniat la start cu superba Toyota Corolla GT3.
Motorsportul este deseori periculos, evoluțiile la limită fiind recompensate cu timpi extraordinari sau taxate cu ieșiri în decor. De acest lucru a avut parte și echipajul format din Eugen Cărăgui și Robert Fus, implicat într-un incident în prima parte a zilei de sâmbătă. Pe o secțiune rapidă, cei doi au ieșit în decor, lovind un copac și aducând daune serioase mașinii de concurs. Deoarece pilotul DTO Rally Team s-a resimțit după șoc, a fost necesară intervenția ambulanței pentru acordarea primului ajutor.
Eugen a fost transportat la spital, unde a avut parte de controale amănunțite prin care s-a determinat faptul că este în afara oricărui pericol. Deși a suferit lovituri la genunchi și are parte de o vertebră tasată, Cărăgui urmează în aceste zile un proces de refacere completă, care va fi urmat de o perioadă de repaus. În paralel, Robert Fus, copilotul echipajului, nu a suferit lovituri și este într-o stare foarte bună după incident.
„Intensitatea sentimentelor trăite în momentul în care CRO (Responsabilul Relații cu Concurenții) m-a anunțat că echipajul 13 a suferit un accident și este necesară intervenția ambulanței, fără a avea inițial alte detalii, nu poate fi descrisă în cuvinte. Doar când am ajuns la spital și ușile ambulanței SMURD au fost deschise, iar Eugen a zâmbit (deși vizibil afectat de durere), abia atunci am înțeles că lucrurile sunt cât se poate de bine în contextul dat. Mulțumirile noastre merg către personalul medical care a intervenit cu mult profesionalism la fața locului, dar și către medicii de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj. Gestionarea evenimentului a fost făcută foarte bine de oficialii FRAS, iar suportul și interesul arătat de majoritatea celor implicați în acest sport ne onorează”
a spus la finalul cursei Traian Pavel, team manager-ul DTO Rally Team.
Cu un început bun de cursă, Cristi Dolofan și Petre Tobă au avut parte de timpi competitivi în prima zi a competiției, clasându-se pe locul 5 în cadrul clasei RC2, una foarte populată la Cluj. Schimbarea de vreme de sâmbătă și incidentul suferit de Eugen și Robert i-au făcut pe cei doi să reducă ritmul în timpul ploilor de sâmbătă, astfel încât echipajul a încheiat Transilvania Rally pe locul șase în clasa RC2 în Campionatul Național de Raliuri Betano.
Reveniți pe probele speciale după o pauză de trei curse, Bogdan și Delia Năstase au avut un raliu excelent la Cluj. Echipajul a dominat competiția și s-a impus pe aproape toate probele speciale, reușind o victorie categorică în cadrul clasei 11 și aducând puncte maxime pentru DTO Rally Team.
„Transilvania Rally a avut o configurație nu tocmai pe placul nostru, fiind peste 80% “la vale”. Prima zi am simțit că mergem la curse și am avut un ritm foarte bun, însă sâmbătă, ploaia, vestea despre colegii noștri și alegerea greșită a cauciucurilor au fost factori care ne-au impus un ritm safe! Cu toate acestea, ne-am adaptat și am reușit o clasare bună, chiar dacă am mers la distracție! Ne era dor! Ne pare rău pentru Eugen și Robert și le dorim recuperare ușoară, moralul ridicat și să revină și mai puternici pe probe!”
a spus Bogdan Năstase.
Pentru Raul Badiu și Rareș Fetean, revenirea în Campionatul Național de Raliuri Betano a fost una de succes. Echipajul a continuat campania din Cupa Dacia și a pornit cu un obiectiv clar: victoria în cadrul clasei RC5 și în cupa monomarcă. Având un ritm constant și rapid de-a lungul probelor speciale, cu victorii în cadrul categoriei pe aproape toate specialele și cu o evoluție matură, Raul și Rareș au reușit maximul la Cluj. Victoria în Cupa Dacia i-a readus în fruntea clasamentului, în timp ce lupta pentru titlul clasei RC5 se va da la Bacău, unde are loc Raliul Moldovei, în luna octombrie.
„A fost o victorie tristă pentru mine, din cauza incidentelor, unele dintre ele chiar grave. Sper ca cei implicați să își revină cât mai repede, atât fizic, cât și psihic, și să își păstreze pofta de competiții și raliuri.”
a spus Raul Badiu la finalul cursei.
Problemele tehnice întâmpinate în prima zi de concurs au adus abandonul pentru Dorin Banciu și Ioana Stan. Concurând cu un model Toyota Celica GT3, echipajul a fost nevoit să spună stop evoluției în Transilvania Rally după prima zi de concurs.
Prin prisma rezulatelor obținute de către echipaje, DTO Rally Team a ocupat locul al treilea în clasamentul echipelor la Transilvania Rally, sezonul de raliuri continuând în luna octombrie cu macadamul din județul Bacău. Deși calendarul programa Raliul Aradului în aceeași perioadă, anularea competiției din vestul țării a forțat Federația Română de Automobilism Sportiv să introducă o nouă cursă în calendar: Raliul Moldovei.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz.