Una dintre cele mai imprevizibile ediții a Rally Monte-Carlo, cursa din 2021 a avut parte de toate ingredientele în acest weekend. Cu condiții dificile, variind de la zăpadă, gheață, asfalt uscat, ploaie sau black ice, echipajele au fost nevoite să se adapteze constant la aderență, cuvântul de ordine fiind „no grip at all”: „nu am avut deloc aderență”.
Cu o strategie excelentă și cu trei piloți care se pot lupta pentru podium sau victorie, Toyota Gazoo Racing este marea învingătoare a cursei de lângă Monaco. Constructorul a reușit un excelent 1-2 în Monte Carlo Rally, cu Ogier și Evans primii în clasament, urmați de Rovanpera pe patru și Katsuta pe șase: poate cea mai bună performanță a echipei, conduse de curând de noul manager, Jari-Matti Latvala.
Cu un parcurs constant, cu viteză și determinare în condiții dificile, Sebastien Ogier a demonstrat încă o dată de ce este de șapte ori campion mondial. Francezul a recuperat timpul pierdut cu o pană și a reușit o victorie excelentă în Rallye Monte-Carlo, cu un avans de peste 30 de secunde în fața colegului său de echipă, Elfyn Evans. Cu un nou record în competiție, de opt victorii, Ogier a reușit cel mai bun timp pe Power Stage și are un început excelent de 2021, cu maxim de puncte în prima etapă. În plus, francezul a reușit a 50a victorie din carieră în WRC.
Fără să forțeze duelul cu Ogier, Elfyn Evans s-a bazat pe un parcurs constant și a reușit un excelent loc secund și al treilea timp pe Power Stage, în timp ce Thierry Neuville s-a clasat al treilea. Cu un copilot nou, performanța belgianului este de notabilă, în ciuda imposibilității de a efectua teste alături de Martijn. Locul patru la finalul cursei, Kalle Rovanpera a demonstrat că este unul dintre pretendenții la podium din 2021, cu al doilea timp pe PowerStage și cu timpi excelenți pe probe, în condiții dificile.
După abandonul lui Ott Tanak, Dani Sordo a abordat o strategie precaută pentru a maximiza punctele acumulate de echipa Hyundai Motorsport. Spaniolul s-a clasat pe cinci la finalul competiției, urmat de Takamoto Katsuta. Cu un ritm excelent și timpi incredibili pe unele speciale, Andreas Mikkelsen a fost cel mai rapid în WRC2 și clasamentul Rally2, dedicată modelelor din categoria suport. Adrien Fourmaux și Eric Camilli l-au urmat pe norvegian în clasamentul secund al WRC.
Aflat pe podium, Ott Tanak a fost nevoit să abandoneze sâmbătă, având parte de două pene de cauciuc și o singură rezervă. Multiple echipaje au primit penalizări de-a lungul cursei, majoritatea pentru tăierea agresivă a unor viraje (vezi clasament mai jos). În plus, Rovanpera a primit o penalizare de 10 secunde după întârzierea într-un control orar.
Clasament final Rallye Monte-Carlo 2021:
1. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | 2:56:33.7 | |
2. | Evans Elfyn – Martin Scott | 2:57:06.3 | +32.6 |
3. | Neuville Thierry – Wydaeghe Martijn | 2:57:47.2 0:05 | +1:13.5 |
4. | Rovanperä Kalle – Halttunen Jonne | 2:59:07.3 0:20 | +2:33.6 |
5. | Sordo Dani – del Barrio Carlos | 2:59:47.9 0:05 | +3:14.2 |
6. | Katsuta Takamoto – Barritt Daniel | 3:03:35.0 | +7:01.3 |
7. | Mikkelsen Andreas – Fløene Ola | 3:03:57.3 0:10 | +7:23.6 |
8. | Greensmith Gus – Edmondson Elliott | 3:04:54.8 0:10 | +8:21.1 |
9. | Fourmaux Adrien – Jamoul Renaud | 3:05:49.5 0:10 | +9:15.8 |
10. | Camilli Eric – Buresi François-Xavier | 3:07:09.7 0:45 | +10:36.0 |