Chiar dacă nu a avut loc, precum în anii precedenți, pe probe la lumina farurilor suplimentare, debutul sezonului 2021 de raliuri a fost cel puțin la fel de spectacuos. Prima zi a Rallye Monte-Carlo a programat două probe speciale, ambele de aproape 21 de kilometri, cu suprafețe diferite, de la asfalt aproape uscat până la gheață.
Fără zăpadă, cu zone semi-uscate sau umede și ideală pentru super-soft-uri, prima probă a adus un parcurs excelent pentru Ott Tanak, care s-a impus cu un avans de 3 secunde în fața tânărului Kalle Rovanpera. În ciuda unei probleme cu ștergătoarele Hyundai-ului, care au rămas blocate pe finalul PS1, Tanak a stabilit timpul de referință fără riscuri.
Cu un ritm extraordinar, Teemu Suninen a fost la un pas să obțină victoria pe speciala de debut a raliului, însă un viraj abordat prea optimist într-o zonă cu schimbare de aderență au adus abandonul finlandezului. După ce a lovit un mal de pământ, Suninen s-a răsturnat și a ajuns într-o prăpastie, atât el, cât și copilotul, fiind în afara oricărui pericol după incident.
Cu secțiuni cu gheață, noroi și condiții mult mai dificile, a doua probă a Rallye Monte-Carlo a avut un deznodământ similar cu cea de debut. Ott Tanak a fost cel mai rapid, urmat de această dată de Kalle Rovanpera la doar 0,3 secunde, în timp ce Elfyn Evans a fost la 5 secunde. Toți ceilalți piloți au obținut timpi semnificativ mai lenți.
La finalul primei zile de concurs, estonianul Tanak conduce cu 3,3 secunde în fața lui Rovanpera, tânărul pilot fiind una dintre surprizele plăcute ale cursei până în prezent. Pe trei se clasează Elfyn Evans, care, cu un ritm rapid și precis, are un ecart de 8,5 secunde față de lider.
Cu un copilot nou, alături de care nu a efectuat niciun kilometru de competiție înaintea cursei, Thierry Neuville s-a declarat mulțumit de viteza sa, fiind momentan pe locul patru, la 16 secunde de lider, în timp ce Sebastien Ogier ocupă locul cinci, la încă 0,9 secunde în spatele belgianului. Deși privit drept unul dintre favoriți, Ogier a pierdut încrederea pe prima probă, când frânele modelului Yaris i-au ridicat semne de întrebare în urma unei frânări, în timpul căreia pedala s-a comportat în mod neobișnuit.
Nemulțumit de viteza sa, Dani Sordo se află pe șase în clasamentul provizoriu, urmat de Pierre-Louis Loubet, francezul care n-a concurat la Monte-Carlo niciodată, dar care a ales anvelopele de zăpadă astăzi, pentru o mai mare siguranță. Andreas Mikkelsen se află pe 8 în clasamentul general, în timp ce surpriza Adrien Fourmaux este pe nouă, în fața lui Gus Greensmith sau a lui Takamoto Katsuta.
În WRC2, Andreas Mikkelsen are parte de un duel superb cu Adrien Fourmaux, cei doi fiind despărțiți de doar 8,9 secunde după două probe. Duelul dintre ei va fi de urmărit în zilele viitoare, viteza lor fiind net superioară urmăritorilor, cu Eric Camilli pe trei, la aproape 39 de secunde de lider.
Clasament Rallye Monte-Carlo 2021 după prima zi de concurs:
1. | Tänak Ott – Järveoja Martin | 24:17.5 | |
2. | Rovanperä Kalle – Halttunen Jonne | 24:20.8 | +3.3 |
3. | Evans Elfyn – Martin Scott | 24:26.0 | +8.5 |
4. | Neuville Thierry – Wydaeghe Martijn | 24:33.5 | +16.0 |
5. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | 24:34.4 | +16.9 |
6. | Sordo Dani – del Barrio Carlos | 25:00.2 | +42.7 |
7. | Loubet Pierre-Louis – Landais Vincent | 25:25.3 | +1:07.8 |
8. | Mikkelsen Andreas – Fløene Ola | 25:35.8 | +1:18.3 |
9. | Fourmaux Adrien – Jamoul Renaud | 25:44.7 | +1:27.2 |
10. | Greensmith Gus – Edmondson Elliott | 25:47.5 | +1:30.0 |
Credit foto: WRC, Facebook Hyundai Motorsport, Facebook Elfyn Evans.