Având două sezoane consecutive complete la bordul modelului Suzuki Swift Sport, Bogdan Talașman este unul dintre cei mai eficienți piloți din România. Fără niciun abandon în ultimii doi ani, Bogdan a reușit, alături de Andrei Mitrașcă, clasarea pe podium în Swift Cup în 2019 și 2020. Cu clasări în topul trei al clasei RC5 la fiecare cursă din 2020, Bogdan și Andrei au încheiat sezonul cu o victorie categorică la Raliul Moldovei, unde au arătat ce pregătesc pentru acest an.
Sezonul 2021 reprezintă unul al continuității pentru Bogdan și Andrei: echipajul va evolua pe modelul Suzuki în Swift Cup, unde va ținti titlul cupei monomarcă. În plus, cei doi își doresc să crească ritmul pe probele speciale și să reușească să se impună, de asemenea, și în clasamentul clasei RC5.
Bogdan Talașman a răspuns întrebărilor noastre într-un interviu despre ce putea face mai bine în 2020, despre planurile pe noul sezon, dar și despre pregătirile pentru startul Campionatului Național de Raliuri.
RallyMax: Salut, Bogdan! Alături de Andrei Mitrașcă, erai înscris la Winter Rally, competiție amânată în prezent. Cum vedeți această decizie, cât și posibilitatea desfășurării cursei în 2 săptămâni?
Bogdan Talașman: Salut RallyMax și bine v-am regăsit! Eram înscriși și rămânem, în speranța că se va reprograma. E un raliu care îmi place foarte mult, am debutat practic aici cu Oltcitul în 2010 și mă bucur că se regăsește în Campionatul Național, chiar dacă participarea implica eforturi suplimentare. Cred că decizia comisiei de raliuri a fost una corectă, chiar dacă ne-a afectat pe toți. Îmi doresc să se desfășoare cursa și, după cum arată prognoza, avem șanse. Dar sunt convins că se va lua cea mai bună hotărâre, în funcție de starea suprafeței.
RallyMax: 2020 a fost un sezon în care te-ai aflat într-o permanentă luptă pentru victoria în Swift Cup. Privind în urmă, ce ai face diferit în momentul de față?
Bogdan Talașman: Dănuț Budai a fost un adersar foarte puternic și a avut o dorință uriașă de victorie, pentru care merită toate felicitările. Pentru mine a fost unul dintre cele mai bune sezoane de până acum, am câștigat cele mai multe probe speciale și am avut un ritm foarte bun. Ce aș face diferit? Probabil mi-aș asuma mai multe riscuri în momentele decisive și aș merge mai dezinvolt.
RallyMax: Care sunt planurile voastre pentru 2021 și principalele obiective? Ce vă doriți în Swift Cup și clasa RC5?
Bogdan Talașman: Având alături și anul acesta deja tradiționalul nostru partener Dosco Petroservices, vom participa la toate etapele care fac parte din Cupa Swift, 8 la numar, și cel puțin la o etapă cu coeficient 0,6. Începem cu Covasna Winter Rally. Obiectivul de anul acesta este același ca în fiecare an, clasarea pe podium. Doar că de data asta nu ne mai mulțumim cu orice treaptă, ci ne-am propus câștigarea cupei și, ca bonus, a clasei RC5.
RallyMax: Cum te pregătești pentru noul sezon, știind că în paralel cu evoluțiile din CNR ești trainer la cursuri de pilotaj și conducere defensivă?
Bogdan Talașman: Am reviziuit complet mașina în intersezon, cu ajutorul echipei coordonate de Iulică Niță, iar eu mă pregătesc atât psihic cât și fizic pentru începerea noului campionat. Pentru mine faptul că fac parte din echipa de traineri ai Academiei Titi Aur este o onoare și totodată un mare plus, pentru că mă aflu în fiecare zi printre profesioniști ai curselor de la care se poate „fura” multă meserie. Lucrăm intens atât pe partea de pilotaj, de unde vor apărea în curand noi concurenți, cât și pe partea de conducere defensivă, unde încercam să aducem mai multă siguranță pe șosele.
RallyMax: Ce părere ai de calendarul propus de FRAS, de distribuția raportului etapelor asfalt/macadam și de cursele incluse în programul din acest an?
Bogdan Talașman: Din punctul meu de vedere sunt cam multe etape, având în vedere contextul actual. Chiar dacă teoretic sunt suficiente doar 7 etape, conjunctural s-ar putea să fii nevoit să mergi la mai multe și asta ar avantaja pe cei cu bugete mai mari. În plus, nu sunt fanul regulii „N-”, mi-ar plăcea să fie un număr fix de etape, cu același coeficient, și să conteze toate în economia campionatului. Dar astea sunt doar opțiuni personale, jucăm pe același teren cu toata lumea și cu aceeași minge, așa că nu ar trebui să fie vreo problemă.
Mă bucur că au fost grupate toate raliurile de macadam într-un singur „calup”, asta ajută puțin bugetele și echipele tehnice. Doar că mi-aș fi dorit să fie mai multe, dar asta e din nou o opțiune personală.
RallyMax: Cum vezi duelul pentru Swift Cup în 2021, cu mulți piloți rapizi anunțați la start? Crezi că aveți un avantaj prin prisma experienței pe modelul Suzuki?
Bogdan Talașman: Cu siguranță vor fi dueluri foarte spectaculoase, având în vedere participanții care se anunță la start. Dar acest lucru e un plus foarte mare, deoarece vom progresa cu toții. Eu îmi voi folosi toată experiența de până acum pentru a merge cât mai repede și cât mai eficient, având în vedere obiectivul propus.
În încheiere vreau să mulțumesc celor care au fost și sunt alături de noi, partenerilor de la Dosco Petroservices. Sper ca anul acesta să fie permis accesul spectatorilor pe probe, le simțim lipsa. Urez succes tuturor participanților, să fie un an cât mai bun și fără evenimente majore!