De-a lungul anilor, Tess Rally Brașov a fost cursa care deschidea în mod normal sezonul de raliuri din România. Cu Winter Rally programat în februarie, Campionatul Național de Raliuri își desfășoară a doua etapă pe asfaltul din județul Brașov, unde Tess Rally powered by ProX sărbătorește ediția cu numărul 50. Întotdeauna o etapă cu o listă de start geneoasă, „Monte-Carlo” de România nu dezamăgește nici în 2021.
Cu un total de 82 de echipaje care vor lua startul în Raliul Brașovului, spectacolul cursei din weekend va fi oferit de către 61 piloți și copiloți din CNR, cărora li se adaugă 5 echipaje din Campionatul dedicat Vehiculelor Istorice și încă 16 mașini în Rally2.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.
Cea mai mare surpriză de pe lista de înscrieri o reprezintă prezența norvegianului Mads Østberg, campion WRC2 în sezonul trecut. Pilotul vine în România pentru a testa în regim de competiție modelul Citroen C3 Rally2 pregătit de Tagai Racing Technology, în vederea participării în campionatul maghiar. Ostberg va fi, cu siguranță, principalul favorit la victorie datorită vitezei și experienței sale, însă liderii din România vor avea motivația să dovedească faptul că sunt la fel de rapizi.
Simone Tempestini continuă pe modelul Skoda Fabia R5 cu care a devenit campion în 2020, având o șansă foarte mare la victorie datorită celor șase reușite din anii precedenți. Brașoveanul Dan Gîrtofan se va lupta pentru oricare dintre cele trei trepte ale podiumului, în timp ce Bogdan Marișca ia startul cu o mașină noua, un Ford Fiesta R5 Mk2, care va oferi pilotului acel plus necesar pentru a se implica în aceeași luptă pentru vârful clasamentului. Cu o singură prezență în 2020, Sebastian Barbu revine pentru șase etape în acest sezon și va fi unul dintre cei mai rapizi piloți la bordul Skodei Fabia R5.
Pe lista pretendenților la podium își trece numele și Adrian Răspopa, rapidul băcăuan care se va afla la start pe o Fabia R5 pregătită de Botka Rally Team. După debutul pe un model de top la Covasna, Bogdan Cuzma continuă campania din 2021 și se va afla la start alături de experimentatul Florin Dorca. Surpriza clasei RC2 o reprezintă Eugen Cărăgui, pilotul DTO Rally Team care debutează cu o mașină integrală de top și care a dovedit că este determinat și perseverent în a fi rapid.
Clasa RC2N are parte de un număr sporti de piloți la start, având parte de revenirile lui Andrei Gîrtofan și Rareș Tomiță, dar și trecerea lui Adrian Teslovan pe un model EVO. Cei trei sunt favoriți la victorie în cursa din weekend, alături de Cristi Timisică și Răzvan Trișnevschi, însă pentru podium se vor lupta cu siguranță Andrei Cașcaval, Adrian Grigore și Emil Vincze. Clasa 11 are parte de șase mașini la start, cu nume importante pe lista de înscrieri: Bogdan Năstase și Adi Iliescu pleacă în postura de favoriți, dar Jancsi Soos va emite pretenții serioase la victorie, alături de Răzvan Nechifor. Revenit după o pauză, Jean Tatu se va lupta cu Bogdan Moldovan și Paul Țurcanu pentru un loc pe podiumul categoriei.
În categoria mașinilor cu tracțiune (FWD), Norbert Maior produce prima surpriză a sezonului: pilotul Napoca Rally Academy va concura cu Citroen-ul DS3 R3T deținut de Remus Cotuț, fiind categoric favorit la victorie. Cum clasele RC3 și RC4 sunt cumulate începând cu 2021, clasamentele 2FWD și cel al clasei RC4 vor fi, probabil, identice. Csongor Szabo, Mihai Manole, Alexandru Gheorghe, Nikola Mishev, Vlad Răducanu și Ovidiu Costea sunt, în ordine, pretendenți la vârful ierarhiei în cele două clasamente. În paralel, Marius Sîncrăianu trece de pe modelel SSV pe un 208 R2, urmând a face echipaj cu Alina Bianca Pop.
Întotdeauna numeroasă, clasa RC5 va fi scena unor dueluri intense și de urmărit. Cu 10 modele Suzuki la start, Swift Cup va da probabil podiumul clasei, modelul fiind superior Daciei Sandero. Astfel, fosta cupă Suzuki beneficiază de un număr foarte mare de înscriși, cele mai sonore nume fiind Radu Necula, cu o victorie în Winter Rally, Bogdan Talașman, David Tarța, Cristi Sugar, Paul Popa sau Bogdan Gheorghiu. Artur Luca schimbă Sandero pe un Swift Sport, Cristi Cotan revine în raliuri după o lungă pauză, Claudiu Albuț trece de la Rally2 în CNR, în timp ce Sergiu Dinulescu pornește iar pe modelul nipon.
În Cupa Dacia lista numeroasă de înscriși garantează un duel strâns, cu Dragoș Popa unul dintre principalii favoriți, alături de Roland Csato, harghiteanul care trece în cupa monomarcă în 2021. Adrian Drăgan revine după câteva sezoane de absență la bordul modelului Sandero, cu care vor mai evolua Dan Albuț, Victor Supuran, Horea Balea, Radu Luca sau debutantul Costi Tudose. În cadrul clasei 12, șase piloți se vor lupta pentru victorie și podium: Dorin Costea, Ionuț Zăbavă, Marcel Cioltan, Ciprian Lupu, Ionuț Șimon și Samuil Mircea.
Cu cinci mașini la start, Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice va spori spectacolul, Kovacs Levente, Aurel Balea, Cătălin Cedric Ghigea, Dorin Alexandrescu și Mirela Bucovicean fiind prezenți la startul Tess Rally Brașov 2021. În Rally2, Emanuel Resiga pornește printre favoriți după titlul obținut în 2020, dar va avea de luptat cu George Marinescu, cel care concurează cu Peugeot-ul 106 ex-Norbert Maior. Cristian Barbu, Cristian Pesoțchi, Bogdan Gligor sau Cosmin Săliștean se vor implica în duelul de la vârful clasamentului Rally2, competiție care a avut parte de dueluri intense la Brașov în fiecare an.
Pe lista absențelor trebuie să-i menționăm pe Cristi Dolofan, prezența pilotului DTO Rally fiind imposibilă din cauza unor probleme personale, sau Dănuț Budai, care amână debutul cu noua sa mașină, Citroen-ul DS3R3T.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.