Desfășurat începând cu 2004 pe asfalt, Raliul Clujului a fost în fiecare sezon unul dintre evenimentele așteptate cu mult entuziasm de către concurenți și fani. Cu dueluri strânse pentru victorie, probe speciale rapide și spectaculoase, raliul a fost organizat până în 2011 de către Clubul Sportiv Savu Racing, ca mai apoi Napoca Rally Academy să preia frâiele cursei desfășurate în Munții Apuseni.
Calendarul pregătit de către FRAS pentru 2021 programează evenimentul de la Cluj-Napoca sub organizarea Savu Racing, clubul sportiv care revine după o pauză de 10 ani cu brand-ul „Raliul Clujului”. Raliul Clujului Star Lubricants 2021 programează un total de șase probe speciale, clasice pentru evenimentul organizat de Savu Racing. Cursa se va desfășura exclusiv pe „Tarnița” și „Dângău”, cele două trasee de concurs fiind parcurse în ambele sensuri pentru un total de 135 de kilometri cronometrați.
Pentru prima dată, am reușit un format pe care eu mi-l doresc de foarte multă vreme, cu ziua lungă a raliului sâmbătă, respectiv cea scurtă duminică. Este un format care, după părerea mea, ar trebui aplicat tuturor etapelor din CNR, format folosit de către toate competițiile serioase din motorsport. Într-o lume în continuă schimbare, în care digitalul este în plină ascensiune, nu ne rămâne altceva de făcut decât să încercăm să readucem spectatorii pe marginea probelor speciale printr-un format prietenos cu ei, care să le permită prezența alături de noi în zilele lor libere.
a spus Horațiu Savu.
Etapa clujeană va programa toate activitățile începând de joi, 27 mai, până duminică, 30 mai. Acțiunea debuteză cu recunoașterile traseului de concurs, desfășurate joi și vineri, când este programat și shakedown-ul. Dacă parcul de service va fi amplasat de-a lungul weekend-ului pe platoul Sălii Sporturilor, startul festiv al raliului va încheia ziua de vineri, urmând a fi poziționat pe esplanada dintre Cluj Arena și BT Arena, același loc unde vor poposi mașinile de concurs în cadrul parcului închis.
Pentru shakedown am ales o rută prin care ne dorim să deranjăm cât mai puțin locuitorii orașului, dar care să permită concurenților o abordare cât mai facila și suficientă. Am încercat să păstrăm acest respect față de cetățenii orașului și ai județului prin toate acțiunile și programul raliului.
a completat Horațiu Savu.
Pentru a stimula prezenta echipajelor străine la start și promova raliul pe scena internațională, organizatorii au hotărât ca participanții din alte țări să beneficieze de anumite avantaje precum gratuitate la înscriere, shakedown sau cazare. Astfel, câteva echipaje din Ungaria, Italia, Bulgaria și Franța au confirmat deja prezența la cursa din luna mai. Având experiența celor 9 ediții anterioare și a celor două ediții de Campionat Național Women Rally, profitând de sfaturile și consultările cu cei din conducerea FRAS, organizatorii consideră că raliul va fi unul pe placul fanilor, participanților și partenerilor. În plus, Observatorul FIA este așteptat la Cluj pentru evaluarea raliului în vederea accederii într-o primă fază în Balkan ERT, ulterior, organizatorii urmându-şi visul de a ajunge în Campionatul European de Raliuri, demers început în anul 2009.
Starea drumurilor este 99% perfectă, zilele trecute am parcurs din nou traseul, profitând de ocazie pentru a ne anunța intenția organizării raliului locuitorilor din zonă, fiind plăcut surprinși de deschiderea arătată de către aceștia. Ne place faptul că suntem susținuți fără rezerve de către Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj, Cluj Arena, BT Arena. Rămânem în schimb cu sabia lui Damocles deasupra capului, alias Covid, care încă nu știm ce ne va rezerva în viitorul apropiat. Cert este că evenimentul se va desfășura fără spectatori și fără Superspeciala atât de îndrăgită de către toată lumea, dar vom încerca să ne luăm revanșa prin alte căi.
a relatat liderul clubului Savu Racing despre organizarea Raliului Clujului.
Chiar dacă timpul scurs de la nominalizarea noastră ca şi organizatori ai etapei de Campionat Național de la Cluj este relativ scurt și chiar dacă condițiile epidemice nu sunt cele mai favorabile sportului autohton, cu ajutorul multor oameni inimoși care au fost alături de noi și în trecut, ne propunem să facem o figură frumoasă și să readucem Raliul Clujului, aflat la cea de-a 40-a ediție, la locul său în cadrul Campionatului. Această nominalizare arată oarecum recunoașterea capacității noastre organizatorice, atât cea din trecutul mai îndepărtat, cât și cea recentă, Campionatul Național Women Rally putând fi un exemplu elocvent în acest sens. Continuăm tradiția și ne bucurăm că, după ani de zile, Star Lubricants, distribuitor Mobil 1, a decis să rămână partenerul nostru principal în Campionatul Național de Raliuri. Pornim din nou la drum cu aceeași pasiune pentru performanță, pasiune arătată pe parcursul celor 9 ediții organizate de către noi până acum. Am fi deosebit de încântați dacă, spre deosebire de anul 2011, ultima etapă organizată de către noi la Cluj, unde am avut 85 de echipaje (fără istorice și Rally 2, inexistente la acea vreme), am reuși să aducem 100 de echipaje la start. Sperăm să avem cel puțin 15 masini de top.
a încheiat Horațiu Savu pentru RallyMax.
Cum cei doi fii ai lui Horațiu și Laura Savu sunt participanți în cursele de karting, la inițiativa FRAS, împreuna cu Clubul de Karting București, organizatorii vor prezenta copiilor (cu vârste cuprinse între 5 și 10 ani) karturi electrice, în premieră la Cluj-Napoca (sâmbătă și duminică, pe platoul de la Cluj Arena). Un mic pas pentru Savu Racing, dar un mare pas spre “înverzirea” Raliului Clujului. De asemenea, participanții din cadrul Campionatului Național Klausenburg Retro Racing vor prezenta, într-o miniexpozitie, mașinile lor.
Raliul Clujului se desfășoară în perioada 28-30 mai 2021, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, fiind a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano și inclusă în Calendarul Sportiv Internațional FIA. Competiția va avea loc cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca și al Consiliului Județean Cluj.