Cu mai puţin de 3 săptămâni rămase până la Tess Rally Braşov, a doua etapă din Campionatul Naţional de Raliuri Betano 2021 dar în acelaşi timp etapa la care vom avea la start toate echipajele principale care se vor lupta pentru titlurile claselor la care concurează, am povestit cu vechiul nostru prieten, Vlad Cosma, despre planurile echipei #Motorsport in ceea ce privesc obiectivele şi noutăţile pentru acest an.
RallyMax: Salut Vlad! Ne bucurăm să avem ocazia să stam din nou de vorbă, după pauza competițională din iarnă. Având în vedere poziția ta în lumea motorsportului, de leader în cadrul echipei #Motorsport, cum ai caracteriza anul 2020 din punct de vedere sportiv?
Vlad Cosma: Salut, și bine ne-am regăsit. În primul rând, trebuie să ne bucurăm că 2020 a avut un sezon automobilistic în contextul actual. Sportiv vorbind, 2020 pentru #Motorsport a fost unul perfect, am avut parte de piloți rapizi, care au dus la limită mașinile noastre: unii la limita aderenței, alții la limita caroseriei. La final sunt bucuros că echipa și-a făcut treaba de nota 10 și piloții au putut să piloteze fără presiuni de ordin tehnic.
RallyMax: Ați fost prezenți atât la etapele din Campionatul Național de Raliuri, cât și la cele din Campionatul Național de Viteză în Coastă, unde piloții și mașinile de care v-ați ocupat au avut rezultate notabile. Care crezi că a fost atuul vostru în contribuția atingerii acestor rezultate?
Vlad Cosma: Atuul nostru a fost să avem piloți rapizi și norocoși… glumesc. Cred că atuurile echipelor tehnice profesionoste sunt rigurozitatea în pregătirea mașinilor înainte de cursă, respectiv dăruirea și pasiunea din timpul competițiilor. Iar noi sper că am avut asta în 2020. Am avut mai multe cazuri sezonul trecut în care băieții #Motorsport și-au petrecut nopți în parcul de service pentru a pune din nou în stare de funcționare mașini cărora mulți nu le dădeau șanse de start. Din acest motiv, mă înclin din nou în fața lor pentru asta.
RallyMax: Revenind la 2021, care sunt noutățile pentru echipa voastră în ceea ce privește materialul de concurs și la ce competiții veți participa în acest an?
Vlad Cosma: Noutatea o reprezintă prezenţa în garaj a incă unui Peugeot 208 R2, de această dată “brand new” cu 0 kilometri, pus la dispoziţie de către ROGER. Din punct de vedere competiții cu siguranță vom fi la startul CNRB și CNVC, dar sperăm să reușim să ducem niște mașini atât în ERT, cât și în ERC, dar aici depindem de mai mulți factori.
RallyMax: La începutul anului am avut ocazia să te vedem într-o mașină de curse, în postura dublă, de pilot și copilot, în cadrul Raliului Zăpezii Cavnic. Cum te-ai simtit din nou în Subaru și care sunt posibilitățile să te revedem din nou concurând?
Vlad Cosma: Tot timpul cand sunt la volanul unei mașini de curse mă simt foarte bine, iar cu Subaru pe zăpadă a fost chiar super distractiv, atât la volan, cât și în dreapta. Cu siguranță anul acesta voi mai fi în mașina de concurs și deși nu am un program conturat, sigur voi face ceva.
RallyMax: Pe lângă evenimentele din Romania, ați avut ocazia să fiți prezenți și la câteva etape din străinătate în calitate de echipă tehnică. Va fi anul 2021 unul în care să repetați aceste participări?
Vlad Cosma: Ne dorim foarte mult asta, dar aici mai avem nevoie și de dorința piloților să ajungă acolo, și implicit ajungem din nou la subiectul fierbinte: bugetele. Momentan avem pe rol niște proiecte ambițioase, dar să vedem ce iese.
RallyMax: Luând în considerare faptul că ești persoana care are cel mai important rol în cadrul echipei din punct de vedere organizațional, care a fost cea mai mare provocare/încercare de care ati avut parte în 2020?
Vlad Cosma: La Transilvania Rally am avut o provocare foarte mare, având 10 echipaje în service, dintre care 4 cu care nu mai lucrasem până atunci. A trebuit să ne organizam foarte bine ca să funcționam eficient. Dar până la urmă, a fost una din cele mai reușite etape pentru noi din punct de vedere al lucrului în echipă.
RallyMax: Anul acesta numarul etapelor din CNRB a ajuns la 11. Cât de mult crezi că va solicita efortul echipelor tehnice acest număr mare de raliuri, având în vedere și momentele în care veți fi prezenți și la alte evenimente?
Vlad Cosma: Pentru noi este ideal să fie cât mai multe etape, dat fiind că între sezoane e o perioadă moartă destul de mare. Efort prea mare nu ar trebui să fie, iar în cazul în care vom avea competiții externe în aceeași perioadă, suntem deja pregătiti să avem două echipe la două competiții în paralel.
RallyMax: Îţi mulţumim Vlad pentru răspunsuri şi vă dorim mult succes pe toate planurile!
Vlad Cosma: Vă mulţumesc şi eu pentru implicare şi vă invit să ne urmăriţi pe Facebook, Instagram şi website pentru ultimele noutăţi.
- Facebook #Motorsport: #Motorsport
- Instagram #Motorsport: #Motorsport
- Website #Motorsport: #Motorsport