Revenim cu un nou blog post in sectiunea Rally Experience! Începem prin a menționa că articolul trebuia să fie publicat după Raliul Harghitei, însă din motive pe care ni le asumăm, materialul se găsește pe website abia după Raliul Maramureșului. Ne pare rău pentru această întârziere.
Paul Popa și Teodor Găină concurează în Swift Cup în sezonul 2021, fiind unul dintre echipajele care se luptă la fiecare cursă pentru podium sau victorie. La Raliul Perla Harghitei, echipajul se afla la conducerea cupei monomarcă în prima zi de concurs, când cei doi au avut parte de o serioasă ieșire în decor. Într-un efort comun de lăudat, prietenii și familia echipajului au pus umărul la reparația peste noapte a modelului Swift, iar Paul și Teo au pornit în ziua secundă a raliului.
În continuare, povestea spusă de Paul, așa cum a trăit-o el:
După ce bilele de pe probele din județul Harghita au fost măturate și praful s-a așternut, este timpul să vă povestesc Harghita Rally din perspectiva mea.
După o etapă de la Brașov în care evoluția mea a lăsat de dorit, am plecat către Odorheiul Secuiesc cu setea unui rezultat bun în cadrul Swift Cup. Recunoașterile au decurs perfect deoarece probele erau pe placul meu, iar dictarea a fost una impecabilă. Simțeam că va fi raliul meu. Ziua de vineri a debutat perfect pe shakedown, unde am reușit un timp bun, iar feeling-ul cu mașina era perfect. Super motivat, am plecat către prima probă speciala.
PS 1 a decurs fără probleme și am reușit să mă clasez pe locul 2, la 1.9 secunde de Bogdan Talașman. Pe drumul de legatură până la PS 2 a început să picure, lucru care am crezut că ne va încurca, nefiind încălțat cu anvelopele potrivite pentru o astfel de vreme. Cu toate aceastea, mașina s-a comportat ideal și am reușit să ne impunem în clasamentul Swift Cup, devenind lideri.
Ploaia începea să se înăsprească, anunțând un PS 3 alunecos. Prima parte a probei a decurs perfect, mașina avea aderență și simțeam că pot să mă sprijin în gume, dar apoi….dezastru. Pe un viraj de viteză mare mașina pleacă de spate. Viteza era mult prea mare pentru a o mai putea controla. După o răsucire, sărim de pe drum și ne rostogolim o dată, căzând la aproximativ patru metri sub drum. Totul s-a derulat atât de repede încât nu am realizat unde am ajuns. O fracțiune de secundă care m-a făcut să pierd rezultatul dorit.
Un mare noroc a fost prezența fraților Barbu și a prietenilor lor pe proba, care ne-au ajutat ă scoatem mașina din râpă fără a provoca alte daune mașinii. Ceea ce a urmat apoi este demn de un film cu super eroi. În noaptea dintre cele două zile de concurs toate persoanele apropiate mie s-au implicat în restaurarea mașinii. Echipa mea de asistență în frunte cu tatăl și mecanicul meu, Liviu Hodoș, s-au apucat de desfăcut mașina, în timp ce Dragoș Ghigolea strângea piese din service-ul din Sibiu, ca mai apoi cumnatul meu, Roland, să porneasca la drum cu microbuzul plin.
Cu ajutorul lui Samuil Mircea am reușit să demontez parbrizul Suzuki-ului lui Cristi Cotan, căruia aș vrea să-i mulțumesc. Pe o ploaie torențială, băieții au reușit să îndrepte mașina și să schimbe totul mai puțin motorul și cutia de viteze. Partea cea mai „amuzantă” a poveștii a fost când au trebuit să sudeze ceva și au mers în prima benzinărie să întrebe de curent. Angajatul benzinăriei, neștiind română, a fost de accord, ca mai apoi sa îi grabeasca. Sâmbătă la 7 dimineața mașina arăta ca nouă și era gata de start. Prima proba din a doua zi a Raliului Harghitei a început cu un maxim de emoții, deoarece eram nesigur pe mine, însa am reușit să îmi recapăt rapid încrederea și să obțin timpi în top 3-ul Swift Cup.
Le sunt dator tuturor care m-au ajutat să iau startul sâmbătă și să nu îmi pierd încrederea dobândită. Îi mulțumesc copilotului meu, Teo Găină, care a avut încredre în mine și m-a ajutat să trec peste acest moment dificil.
Un text de Paul Popa.