Ziua secundă a Raliului Argeșului s-a concentrat exclusiv pe Transfăgărășan, cu patru probe între Barajul Vidraru și Cabana Capra, parcurse în urcare și coborâre. Multiple incidente au afectat desfășurarea cursei, cu ieșiri în decor, abandonuri tehnice și o amânare în programul competiției din cauza incidentelor de cursă.
Simone Tempestini continuă cu viteza din prima zi de concurs și reușește două victorii de probă pe PS5 și PS6, fiind în ambele dăți urmat de Sebastian Barbu. Sibianul are un ritm foarte bun și se menține la 37 de secunde de lider, în timp ce Dan Gîrtofan îl urmează, la peste două minute de Tempestini. La capitolul incidente, menționăm ieșirea lui Bogdan Năstase, care lovește pe PS6 „Transfăgărășan” o cameră de transmisie LIVE și ajunge în stop-ul probei cu roata ruptă, dar și abandonul tehnic al lui Călin Bucur, care rupe un pivot. Andrei Gîrtofan e nevoit și el să se retragă din cauza unor probleme la cutia de viteze.
Pe cele două probe în coborâre, Simone Tempestini este din nou cel mai rapid, iar duelul pe Power Stage este unul foarte intens: pilotul Napoca Rally Academy își adjudecă punctele suplimentare, fiind cu 1,4 secunde mai rapid decât Sebastian Barbu. Astfel, Tempestini obține o nouă victorie în sezonul 2021, urmat pe podium de Barbu, la 48,5 secunde. Dan Gîrtofan reușește o revenire fericită și un raliu bun după multiple evenimente ratate, terminând cursa pe locul al treilea.
Topul zece al Raliul Argeșului 2021 este completat de Adrian Teslovan (câștigător la RC2N), Bogdan Cuzma (locul 4 în RC2), Cristi Dolofan, Cristi Timisică, Mihai Manole (învingător 2FWD), Răzvan Trișnevschi și Andrei Cașcaval.
P | Pilot | Clasa | Timp | Dif |
---|---|---|---|---|
1 | S. Tempestini | RC2 | 01:07:00,8 | 00:00,0 |
2 | S. Barbu | RC2 | 01:07:49,3 | 00:48,5 |
3 | D. Girtofan | RC2 | 01:09:51,3 | 02:50,5 |
4 | A. Teslovan | RC2N | 01:12:30,4 | 05:29,6 |
5 | B. Cuzma | RC2 | 01:13:11,9 | 06:11,1 |
6 | C. Dolofan | RC2 | 01:13:28,0 | 06:27,2 |
7 | C. Timisica | RC2N | 01:14:21,2 | 07:20,4 |
8 | M. Manole | RC4 | 01:15:23,6 | 08:22,8 |
9 | R. Trisnevschi | RC2N | 01:15:34,8 | 08:34,0 |
10 | A. Cascaval | RC2N | 01:15:38,8 | 08:38,0 |
Mihai Manole învingător în 2FWD după schimbări de clasament și dueluri strânse
Radu Benea, liderul categoriei 2 Roți Motrice, parcurge PS5 cu un ritm foarte bun, însă iese în decor și se răstoarnă de trei ori după sosirea specialei, fiind nevoit să abandoneze. Pilotul timișorean este transportat la spital pentru controale suplimentare, după ce a acuzat dureri în zona coastelor. Norbert Maior reușește victorii pe probele de dimineață la 2FWD, însă adevăratul câștigător al buclei este Mihai Manole, care trece în fața lui Csongor Szabo după două speciale.
Pe „Piscul Negru”, penultima probă, Csongor Szabo reușește un ritm superb și se apropie la doar 3,6 secunde de Mihai Manole, clasamentul final fiind stabilit pe Power Stage, unde Manole are cel mai bun timp la 2FWD și astfel câștigă categoria. Csongor Szabo încheie din nou pe locul secund, la 24 secunde de lider, în timp ce Marius Sîncrăianu ocupă ultima treaptă a podiumului categoriei și clasei RC4 pentru a doua oară consecutiv, după un rezultat similar în Maramureș. După cele 11 minute pierdute ieri în urma unei ieșiri în decor, Norbert Maior încheie Raliul Argeșului pe locul 16 în clasamentul 2FWD, având parte și de probleme la frâne pe PowerStage.
Adrian Teslovan câștigă clasa RCN iar Dorin Banciu se impune la clasa 11
La clasa RC2N, după abandonul tehnic al lui Andrei Gîrtofan, Adrian Teslovan a gestionat cursa fără presiune și a reușit victoria, cu un avans de 1 minut și 50 de secunde în fața lui Cristi Timisică. În spatele lor, Răzvan Trișnevschi și Andrei Cașcaval s-au luptat pentru locul al treilea, primul reușind „bronzul” după ritmul bun de pe Power Stage, când a urcat un loc în clasament.
Deși Bogdan Năstase și Călin Bucur se aflau pe primele locuri în clasa 11, ziua secundă a Raliului Argeșului a schimbat complet clasamentul categoriei. Năstase a fost nevoit să se retragă după ce a lovit o glisieră pe „Transfăgărășan” și a rupt roata, în timp ce Bucur s-a oprit din motive tehnice, cu un pivot rupt. Astfel, Dorin Banciu, revenit One-Event, a reușit victoria, fiind urmat de Răzvan Nechifor și Jean Tatu, ultimii doi despărțiți de doar 1,8 secunde la finalul cursei. La clasa 12, Samuil Mircea a reușit o nouă victorie, fiind urmat pe podium de Ionuț Zăbavă și Ciprian Lupu.
Lupte intense în cupele monomarcă
În cadrul clasei RC5, duelul a fost unul foarte strâns pe probele de astăzi. Plecat pe locul secund, Radu Necula a recuperat secunde prețioase și a trecut în fața lui Paul Popa la finalul raliului cu un avans de 21 de secunde. Învingător în Maramureș, David Tarța a continuat evoluția bună de la cursa de casă și a reușit un loc trei foarte important în ecomonia campionatului, în timp ce Bogdan Talașman a terminat abia pe patru. În Swift Cup, podiumul a fost identic cu cel al clasei, cu Necula, Popa și Tarța în frunte.
Cupa Dacia a avut parte de o zi nebună: după ce Dragoș Popa a abandonat pe PS5 în urma unei ieșiri în decor, Roland Csato și Victor Supuran s-au duelat intens pentru victorie. În ciuda efortului incredibil al lui Supuran și victoria sa pe PowerStage, Csato a reușit să se impună cu doar 1,7 secunde avans, în poate cel mai strâns final al Cupei Dacia din ultima perioadă. Supuran a fost urmat pe ultima treaptă a podiumului de Ioan Dănilă, la peste 4 minute de lider.
Levente Kovacs se impune în CNRVI iar Emanuel Resiga obține a doua victorie consecutivă în Rally2
Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice are parte de un nou învingător, Levente Kovacs reușind să fie cel mai rapid pe cele opt probe speciale ale Raliului Argeșului. Dorin Alexandrescu l-a urmat la 2 minute pe locul secund, în timp ce Mirela Bucovicean a încheiat pe ultima treaptă a podiumului categoriei mașinilor istoice. Revenit după abandonul de ieri, Cătălin Ghigea a ocupat locul patru, în timp ce Aurel Balea a fost nevoit să se retragă pe urcarea spre Cabana Capra.
Rally2-ul a început cu o probă neutralizată, PS5 fiind oprită pentru cele 18 echipaje din divizia secundă. Peter Havrilla se impune pe PS6, urmat de Emanuel Resiga și Cristi Toader, ca mai apoi Resiga să preia prim-planul și să fie cel mai rapid pe următoarele două probe speciale. La final, soții Resiga își adjudecă a doua victorie consecutivă, după cea din Maramureș, fiind cu 28 de secunde mai rapizi decât Peter Havrilla și Iulian Marcus. Cu un ritm foarte bun, Cristi Toader și Călin Paraschiv termină Raliul Argeșului pe trei în clasamentul general Rally2.
Clasa A2 a avut un clasament identic cu cel general Rally2, cu Resiga, Havrilla și Toader pe podium. În cadrul clasei A1, Renado Anghel se instalează în frunte, însă Cristian Aldescu este foarte aproape să obțină victoria pe ultima probă. În final, Anghel este victorios în clasamentul clasei, urmat de Aldescu pe doi și Adrian Tehei pe ultima treaptă a podiumului. Tudor Patrutoiu este victorios în cadrul clasei A3, unde Sorin Lungu și George Marinescu au completat podiumul, ultimul cu probleme tehnice în a doua jumătate a zilei de concurs.