Ziua secundă a Raliului Moldovei s-a concentrat pe șase probe speciale în apropiere de Bacău, suprafața de concurs fiind diferită: macadam mai puțin dur, caracterizat de mult noroi din cauza ploilor din ultimele zile. Concurenții au avut de furcă cu o suprafață foarte alunecoasă, cu multe ieșiri în decor, împotmoliri în noroi sau timpi surprinzători pe probele speciale.
Rezumatul primei zile poate fi citit AICI.
Din cele șase probe programate, a doua trecere pe „Trebeș” a fost anulată de către conducerea cursei după multiple ieșiri în decor pe prima parcurgere a acestui traseu, dimineață. Adrian Răspopa a continuat duminică parcursul excelent din acest weekend și s-a impus pe toate cele cinci speciale desfășurate, având un ritm excelent. Constanța și viteza i-au adus lui Răspopa prima victorie din carieră, cu un avans de 1 minut și 48 de secunde în fața urmăritorilor săi.
Dan Gîrtofan a reușit un excelent loc secund pentru economia campionatului, brașoveanul fiind la al doilea podium consecutiv după o serie de rezultate sub așteptări. Surpriza de la Harghita, Adrian Teslovan, a arătat că se simte excelent pe macadam în noua sa mașină de curse, Mitsubishi Lancer EVO X, și a fost extrem de rapid pe toate probele băcăuane. Astfel, Adi obține la finalul Raliului Moldovei 2021 al doilea podium general al sezonului și încheie cursa pe locul al treilea, cât și în fruntea clasei RC2N.
Top-ul zece al Raliului Moldovei 2021 este completat de Cristi Dolofan, la cel mai bun rezultat al carierei, Cătălin Grigoriu, foarte rapid pe specialele „de casă”, Bogdan Cuzma, Miroslav Angelov, Csaba Miklos (pe un model SSV), Paul Ciubotariu și Andrei Cașcaval.
# | Piloti | Clasa | Timp | Dif |
---|---|---|---|---|
1 | A. Raspopa | RC2 | 01:24:08,4 | 00:00,0 |
2 | D. Girtofan | RC2 | 01:25:56,9 | 01:48,5 |
3 | A. Teslovan | RC2N | 01:29:05,8 | 04:57,4 |
4 | C. Dolofan | RC2 | 01:29:56,5 | 05:48,1 |
5 | C. Grigoriu | RC2 | 01:30:16,5 | 06:08,1 |
6 | B. Cuzma | RC2 | 01:31:11,1 | 07:02,7 |
7 | M. Angelov | RC2 | 01:31:41,2 | 07:32,8 |
8 | C. Miklos | SSV | 01:32:47,4 | 08:39,0 |
9 | P. Ciubotariu | NAT11 | 01:34:09,2 | 10:00,8 |
10 | A. Cașcaval | RC2N | 01:34:39,2 | 10:30,8 |
Învingător în cadrul clasei RC2N, Adrian Teslovan a controlat cursa în categoria sa, profitând de abandonul tehnic al lui Andrei Gîrtofan și de greșeala lui Rareș Tomiță. Sibianul a greșit astăzi, pierzând minute bune blocat în noroi, cedând locul secund lui Andrei Cașcaval, care a fost urmat pe podium de Adrian Grigore. În cadrul clasei 11, după abandonurile lui Călin Bucur și Bogdan Năstase de ieri, Paul Ciubotariu a trecut la conducerea categoriei și a obținut victoria, fiind urmat pe locul secund de Răzvan Nechifor. Bogdan Năstase a revenit sub regula Super Rally și a încheiat pe locul trei în cadrul clasei 11, obținând puncte valoroase în economia campionatului.
Adam Westlund cel mai rapid pilot cu tracțiune față
În categoria mașinilor cu tracțiune, Adam Westlund a fost categoric cel mai rapid, la bordul unui model Ford Fiesta Rally4. Suedezul nu punctează în CNR, astfel Mihai Manole a reușit o nouă victorie în 2FWD CNR după o evoluție perfectă și fără greșeală. Ziua secundă a fost una nebună în clasamentul mașinilor cu tracțiune, numeroase incidente influențând ierarhia finală. De dimineață, Marius Sîncrăianu, ocupant al podiumului, a rămas blocat în noroi și a pierdut minute prețioase, în timp ce Csongor Szabo a avut parte de o soartă similară, însă cu o pierdere mai mică.
Astfel, Mihai Manole a fost urmat pe podiumul categoriei 2FWD de către două modele Swift Sport, pilotate de către Bogdan Talașman și Paul Popa. Csongor Szabo, cu un Peugeot 208 R2, a încheiat abia pe patru, urmat de Radu Necula și Vlad Răducanu. În cadrul clasei RC4, Manole fost învingător, în timp ce Szabo și Răducanu au terminat pe locul al doilea, respectiv al treilea.
Clasa RC5 a avut parte de numeroase răsturnări de situație, cu un duel foarte strâns între echipajele care au pilotat modele Suzuki Swift Sport. Dacă ieri Radu Necula și Paul Popa au fost într-o luptă strânsă pentru victorie, Bogdan Talașman a revenit într-un mod superb astăzi și s-a impus pe aproape toate probele de duminică. Astfel, pilotul din Buftea a reușit prima victorie a sezonului în cadrul clasei RC5 și Swift Cup, fiind urmat pe ambele podiumuri de către Paul Popa și Radu Necula. De menționat faptul că duelul aprig l-a împins pe Necula la greșeală, cel care a pierdut victoria din cauza unei incursiuni în decor și timpului pierdut în noroi.
A doua cupă monomarcă a avut parte de un duel la fel de intens, cu Victor Supuran și Roland Csato dornici de victorie, deși despărțiți de doar câteva secunde. Supuran a crescut ritmul astăzi și a trecut la conducerea Cupei Dacia, ca mai apoi Csato să piardă minute din cauza unei ieșiri în decor. Astfel, Victor Supuran se impune, iar Roland Csato încheie al doilea, cei doi fiind urmați pe podium de francezul Francois Thiebaut, la bordul unui model Dacia Logan. De menționat că Dragoș Popa a abandonat ieri, în timp ce Ioan Dănilă, ocupantul podiumului provizoriu azi dimineață, a fost și el silit la abandon.
În clasamentul juniorilor, Paul Popa a reușit victoria, urmat de David Tarța și Victor Supuran pe podium. Claudiu Albuț s-a impus în categoria debutanților, urmat de Reis Suliman și Răzvan Ungureanu, în timp ce Ciprian Lupu a fost singurul echipaj în cadrul clasei 12, reușind victoria.
Vom reveni cu podiumurile integrale de îndată ce toate echipajele parcurs proba specială din Bacău, „SpeedPark”.
Foto: Rally-Art.ro