Unul dintre echipajele pretendente la titlul Swift Cup în 2021, Paul Popa și Gabriel Găină au avut un sezon dificil, în care planurile nu le-au reușit întotdeauna în competiția strânsă din cupa monomarcă. Cei doi sibieni au pornit cu entuziasm pe probele speciale, cu obiectivul unui podium la finalul celor 11 etape programate, reușind să fie constant în duelul pentru victorie în clasa RC5 și în clasamentul modelelor Suzuki Swift.
Deși nu au luat startul la Raliul Clujului la finalul lunii septembrie, Paul și Gabi au pregătit o surpriză majoră pentru acest final de sezon: vor lua startul în Rally Hungary, etapa Europeană din țara vecină, programată în perioada 22-24 octombrie 2021.
RallyMax: Salut, Paul! La finalul unui sezon 2021 lung și variat, cum ai descrie acest an competițional pentru tine, în care ai fost foarte rapid în cadrul Swift Cup?
Salut RallyMax și tuturor cititorilor! Sezonul actual a reprezentat cel mai mare salt al meu din punct de vedere al pilotajului, reușind să am un ritm susținut în cadrul Swift Cup. Totodată am reușit primul podium la categoria dedicată mașinilor cu tracțiune. Per total, sunt mulțumit de acest sezon, chiar daca în final nu am câștigat niciun titlu.
RallyMax: Am aflat din unele zvonuri că pregătești o surpriză pe acest final de sezon – o participare internațională. Despre ce e vorba? Ce detalii ne poți da?
Într-adevăr, pregătesc o participare internațională. Este vorba de Rally Hungary, etapă din Campionatul European de Raliuri, la bordul unui Renault Clio Rally5. Acest fapt se datorează Federației Române de Automobilism Sportiv, prin programul echipei naționale.
RallyMax: Ce detalii ai analizat pentru a lua această decizie, de trecere de la Suzuki la Renault Clio Rally5? De ce un model Rally5 și nu orice altă mașină comparabilă?
Principalul motiv pentru care am ales Clio Rally5 este faptul că reprezintă o mașină de generație nouă, comparativ cu R2-ul, care oferă oportunitatea de a alerga în Campionatele Internaționale, fiind o mașină de top la clasa ei (Clio Trophy). Un alt avantaj este posibilitatea de a o transforma în Rally4. Pasul către Rally4 ar fi fost prea mare acum, atât financiar, cât și din punct de vedere al pilotajului, fiind o mașină mult mai performantă decât Swift-ul.
RallyMax: Ai participat la Trofeul Șugaș, o etapă CNVC2, pe post de antrenament înaintea participării din Ungaria. Cum au decurs testele pentru tine și cum ți se pare mașina? Care sunt primele impresii pe care ni le poți spune și cât de bine te-ai adaptat la volanul Rally5-ului?
Primul contact cu mașina a fost unul extraordinar, mașina fiind foarte stabilă și având frâne foarte performante. De la urcare la urcare am crescut ritmul, reușind să mă adaptez foarte bine la cerințele modelului Clio. A fost o provocare, fiind prima oară când am pilotat o mașină cu turbină. Mai urmează o zi de teste în condiții de Rally Hungary!
RallyMax: Cu ce dorință plecați în Ungaria? Vă propuneți ceva anume la prima cursă internaționala?
Dorința mea și a lui Teo este de a termina un raliu extrem de dificil, cu condiții schimbătoare, pentru noi fiind prima prezență în afara granițelor. Așadar ne propunem să avem un raliu lipsit de evenimente, din care să adunăm cât mai multă experiență și să ne sudăm și mai bine ca echipaj.
RallyMax: Anunță această participare o campanie internațională a ta în 2022?
Cu siguranță această participare reprezintă un nou nivel al carierei mele de pilot și sper ca la anul să avem un buget pentru cele 5 etape din Clio Trophy.
Echipajul mulțumește pentru susținere Federației Române de Automobilism Sportiv, Primăriei Municipiului Sibiu, Clubului Sportiv Motorsport Sibiu și Ludco Service.