Cunoscut ca un eveniment apreciat de către sportivi și fani, cu multe echipaje înscrise în fiecare ediție, Raliul Harghitei 2022 a avut întotdeauna parte de un număr mare de participanți la start, atât în Campionatul Național de Raliuri, cât și în Rally2 sau Campionatul dedicat Vehiculelor Istorice. În acest sezon, competiția din Harghia contează ca a doua etapă, fiind programată în perioada 29-30 aprilie pe aproape 120 de kilometri de probă specială.
81 de echipaje și-au trecut numele pe lista de înscrieri a Raliului Harghitei 2022, dintre care 57 în CNR, cinci în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice și 19 în Rally2. Contând și ca a doua etapă în CNR Asfalt, cursa din weekendul viitor are parte de câteva reveniri interesante.
Simone Tempestini continuă cu superbul Porsche 997 RGT cu care se va lupta pentru victorie într-un duel cu șapte modele R5/Rally2. Pilotul Napoca Rally Academy a avut parte de un debut foarte bun la Raliul Maramureșului, stabilind timpi excelenți în condiții dificile, cu ploaie și o suprafață alunecoasă. Cu mașini de clasa RC2 se vor alinia la start Sebastian Barbu, care revine după ce a fost absent la prima etapă, Adrian Teslovan, Bogdan Cuzma, Andrei Gîrtofan, Jean Tatu Sr, Mihai Manole, dar și Cristi Dolofan, care revine după absența de la Maramureș. În plus, mașina câștigătoare de la prima etapă a sezonului va fi la start și în Raliul Harghitei, doar că va fi pilotată de Anton Titov, campionul categoriei 2 Roți Motrice Față din Bulgaria în 2019.
Clasa RC2N va avea la start aceeași formulă de patru piloți, cu Bogdan Talașman dornic de o revenie după abandonul tehnic de la Maramureș. Acesta se va lupta cu Răzvan Nechifor, învingătorul primei etape, Ioan Mihuț și Emil Vincze. În cadrul clasei 11, Marcel Cioltan revine la comenzile modelului Subaru Impreza, urmând a se lupta pentru victorie cu Istvan Soos, (revenit pe probele din CNR), Dragoș Popa, Csaba Moczas, Pal Alpar și Peter Szilas. Pe lângă prezența lui Ciprian Lupu, Samuil Mircea și Ionuț Ienășel, care au concurat și în Raliul Maramureșului, Clasa 12 are parte de trei nume noi: Emanuel Resiga și maghiarii Kristof Czezingeer și Gabor Nagy, ambii cu modele Lada.
15 modele în cadrul clasei RC4
Clasa RC4 este, din nou, cea mai populată, urmând a furniza un spectacol garantat pe probele Raliului Harghitei. Pe lângă cele 15 modele R2, R3 sau Rally4 din cadrul clasei RC4, se mai adaugă câteva mașini de clasa 12 și unele din clasa RC5 care vor lupta pentru primele locuri în categoria mașinilor cu tracțiune.
Norbert Maior, Csongor Szabo, Vlad Cosma, Dănuț Budai, Rareș Tomiță, Claudiu Albuț, Remus Cotuț, Radu Necula, Jean Tatu Jr., Cristi Sugar și Marius Sîncrăianu continuă duelul în clasa RC4, toti având șanse la podium în cursa pe asfalt din weekend. Noutățile sunt reprezentate de Roland Csato și Bogdan Gheorghiu, cei doi piloți debutând pe modelul Peugeot 208 R2. În plus, Ekaterina Stratieva revine în România la bordul unui Opel Corsa Rally4.
În cadrul clasei RC5, probabil Renault-urile Clio Rally5 vor avea prim planul, cu Ionuț Zăbavă, Mihai Dumitrescu, Costi Tudose, David Tarța și Paul Popa favoriți, ultimii doi aflându-se la start cu modele Suzuki Swift Sport. Clio Rally 5 Challenge continuă cu patru piloți la start și în Raliul Harghitei: Dumitrescu, Zăbavă, Tudose și Rădulescu luptându-se pentru podium. 208 R2 CUP va avea la start șapte echipaje și un invitat, cu Bogdan Gheorghiu cel mai nou înscris în cupa monomarcă. În Swift Cup pornesc șase concurenți, în timp ce Cupa Dacia va avea la start cinci mașini de concurs.
În Campionatul Național de Vehicule Istorice se vor alinia la start cinci piloți: Dorin Alexandrescu, Levnte Kovacs, Cătălin Ghigea, Aurel Balea și Daniel Turzai. 19 de mașini vor porni în Rally2, acolo unde Attila Jakak, aflat în cursa de casă, Alexandru Bogdan, Peter Havrilla, Eduard Georgescu și Cătălin Ienășel pornesc în postura de favoriți.
Cele trei echipe de la prima etapă vor concura și la Raliul Harghitei, duelul fiind dat între Napoca Rally Academy și Omega Rally Team. În plus, Maramureș Motorsport se va alinia la start în Rally2 cu trei echipaje.
Noutăți și schimbări:
- Cristi Dolofan revine la bordul Citroen-ului C3 Rally2
- Roland Csato debutează cu un model Peugeot R2
- Bogdan Gheorghiu debutează pe un model Peugeot R2
- Dragoș Popa schimbă mașina de concurs: un Mitsubishi Lancer EVO 8
- Mircea Onofrei revine în dreapta lui Remus Cotuț
- Mihai Dumitrescu are parte de un nou copilot: Sebastian Itu
- Alexandru Benga își face debutul în Swift Cup alături de Andrei Mitrașcă
- Andrei Gheorghiu va concura alături de un nou copilot: Andrei Brezoszki
- Emanuel Resiga pornește în CNR, după multiple sezoane în Rally2
Documentele Raliului Harghitei sunt publice și pot fi accesate AICI.