Cu o primă zi plină, cu condiții meteo capricioase și dificile pentru echipaje, Raliul Maramureșului a continuat duminică cu încă o zi de acțiune pe probele din nordul țării. Din păcate, temperaturile scăzute și ninsoarea a dat bătăi de cap participanților în competiție, finalul evenimentului fiind unul complicat, caracterizat de anularea ultimei probe.
Desfășurată în condiții de ploaie și ninsoare, PS8, prima a zilei, a fost adjudecată de Ignat Issaev, cel care a fost cu 17 secunde mai rapid decât Simone Tempestini. Bulgarul trecea astfel în fața pilotului Napoca Rally Academy înaintea Power Stage-ului. Surprinzătoare a fost și clasarea lui Norbert Maior pe prima probă de duminică, tânărul reușind al treilea timp, în fața multor modele cu tracțiune integrală.
Din cauza zăpezii căzute în Pasul Gutin și pe drumul de legătură spre startul Power Stage-ului, amplasat în localitatea Mara, conducerea cursei a hotărât să anuleze ultima probă specială a Raliului Maramureșului.
Astfel, prima etapă a Campionatului Național de Raliuri 2022 s-a încheiat după opt probe speciale, victoria fiind adjudecată de către Ignat Issaev, cel care a încheiat cu doar 9,7 secunde în fața lui Simone Tempestini. Duelul celor doi a fost unul interesant de urmărit întreg weekend-ul, Tempestini având un debut foarte bun la bordul modelului Porsche, în condiții dificile cu ploaie și temperaturi scăzute, neprietenoase pentru o mașină cu propulsie.
La doar al treilea start cu un model Rally2, Andrei Gîrtofan a obținut podiumul în clasamentul general, un rezultat excelent pentru tânărul brașovean care nu are încă bugetul asigurat pentru întreg sezonul. Cum bulgarul Issaev a concurat cu o licență one-event, Tempestini va beneficia de puncte maxime după Raliul Maramureșului, în timp ce Gîrtofan Junior va primi punctele aferente locului secund.
Jean Tatu Sr a reușit locul patru în cursa din Maramureș, la doar al doilea eveniment la bordul unui model R5, în timp ce Norbert Maior obține un nou rezultat excelent: locul 5 în clasamentul general și victoria în categoria mașinilor cu tracțiune. La debutul pe un model R5, Adrian Teslovan a încheiat cursa al șaselea, Cristi Sugar a fost la final pe șapte, Jean Tatu Jr pe opt, în timp ce ultimele locuri ale topului 10 au fost ocupate de Marius Sîncrăianu și Mihai Manole.
În clasamentul echipelor, Omega Rally Team a reușit victoria în fața celor de la Napoca Rally Academy, cu un avans de 5 puncte: 92 vs. 87. Singura echipă înscrisă în Rally2, Maramureș Motorsport a strâns 44 de puncte în cursa de casă a celor patru echipaje.
Norbert Maior câștigă categoria mașinilor cu tracțiune
Extrem de disputată în acest început de sezon, categoria mașinilor cu tracțiune a fost câștigată de Norbert Maior, care și-a asigurat victoria duminică dimineață, după un parcurs superb pe PS8. Cristi Sugar a surprins prin viteză și constanță, reușind o victoie de probă în fața lui Maior și terminând cursa pe locul secund. Clasamentul FWD (tracțiune) a fost completat de Jean Tatu Jr, care a dus un duel frumos cu Marius Sîncrăianu, al doilea fiind nevoit să se mulțumească cu locul al patrulea, la doar 12 secunde de podium. De menționat faptul că în această categorie Costi Tudose a terminat pe cinci, urmat de Dănuț Budai, Csongor Szabo, Mihai Dumitrescu, Radu Necula și Paul Popa.
Clasa RC2, dedicată modelelor R5 și Rally2, a fost adjudecată de Ignat Issaev, urmat de Andrei Gîrtofan și Jean Tatu. În clasa RC2N, Răzvan Nechifor a început excelent sezonul, cu o victorie în fața lui Ioan Mihuț și a lui Cristi Timisică, ambii cu timp pierdut din cauza diveselor probleme. Deși se afla pe podium duminică dimineață, Bogdan Talașman a fost nevoit să abandoneze cu probleme la turbo în raliul său de debut cu o mașină cu tracțiune integrală.
Disputată și cu un număr mare de înscriși, clasa RC5 a fost câștigată de Costi Tudose, care a arătat un ritm excelent pe durata întregului raliu. Piteșteanul a fost urmat în clasament de Mihai Dumitrescu și Paul Popa, în timp ce Bogdan Moldovan a fost singurul pilot care a ajuns la final în cadrul clasei NAT 11, după abandonul tehnic al lui Dragoș Popa. Clasa NAT 12 l-a avut învingător pe Samuil Mircea, urmat în clasament de Ionuț Ienășel și Ciprian Lupu.
Patru cupe monomarcă la Raliul Maramureșului
Cu un număr record de patru cupe monomarcă, duelurile din aceste categorii au fost interesante pe durata celor două zile de concurs. Cristi Sugar s-a impus în 208 R2 CUP cu un avans de 40 de secunde în fața lui Marius Sîncrăianu, în timp ce Csongor Szabo a obținut ultima treaptă a podiumului. A doua cupă care și-a făcut debutul în Maramureș a fost Clio Rally5 Challenge, adjudecată de Costi Tudose, urmat în clasament de Mihai Dumitrescu și Ionuț Zăbavă. Abandonul lui David Tarța l-a costat pe băimărean victoria în raliul de casă, iar astfel Paul Popa s-a impus în Swift Cup, unde a fost urmat în clasament de debutanții Andrei Gheorghiu și Paul Retegan, în timp ce Cupa Dacia l-a avut învingător pe Sebastian Scîrlet, urmat în clasament de Mircea Crișan.
După ce a făcut trecerea din Rally2 către CNRB, Sebastian Scîrlet s-a impus cu doar 15 secunde în clasamentul debutanților în Raliul Maramureșului. Pilotul din Cupa Dacia a încheiat în fața lui Andrei Gheorghiu, cei doi tineri piloți fiind urmați de Catherine Rădulescu. Cristi Sugar s-a impus în categoria juniorilor, fiind recompensat cu premiul special „Blană, frate!”, oferit în memoria lui Adrian Răspopa. Astfel, Sugar a primit un trofeu și costul înscrierii în raliu din partea Team Adi Răspopa by ACS Rally Spirit. Timișoreanul a fost urmat în clasamentul juniorilor de Jean Tatu Jr. și Costi Tudose.
Andrei Pop se impune în CNRVI, Cătălin Ienășel câștigă în Rally2
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Andrei Pop (Ford Escort) a reușit o victorie categorică pe asfaltul maramureșean, fiind urmat în clasament de Daniel Turzai (Honda CRX) și Aurel Balea (Dacia 1310).
Cu multe echipaje la start, Rally2 a avut parte de un învingător clar: Cătălin Ienășel a reușit victoria la bordul unui model Mini Cooper S. Acesta a fost urmat la peste 1 minut și 30 de secunde de Attila Jakab, în timp ce ultima treaptă a podiumului general Rally2 a fost ocupată de băimăreanul Peter Havrilla. Clasa A1 a fost adjudecată de Attila Jakab, urmat de Adrian Tehei și Andrei Vasile Pop, în timp ce clasa A3 a fost câștigată de Tudor Pătruțoiu, cu Gabriel Necula și Alexandru Cornea pe podium. Cea mai disputată, clasa A2 l-a avut învingător pe Cătălin Ienășel, urmat de Peter Havrilla și Eduard Georgescu.
Pe lângă ieșirea în decor violentă a echipajului Bogdan Marișca & Sebastian Itu, trebuie menționat și incidentul echipajului #119 – Cătălin Catana & Arnold Căitanu. Cei doi au ieșit în decor pe PS8 și au fost transportați la spital, ambii având multiple leziuni, însă fiind în afara oricărui pericol. Sebastian Itu a fost externat din spital duminică, cu o stare bună.
Pe lista abandonurilor și-au adăugat duminică numele Bogdan Talașman (tehnic – probleme turbo), Dragoș Popa (tehnic), Alin Nistor (ieșire ușoară în decor), David Tarța (tehnic), Emil Vincze sau Istvan Gal (depășire timp maxim). În prima zi au abandonat Rareș Tomiță (ieșire în decor), Artur Luca (ieșire în decor + radiator), Victor Supuran, Dorin Alexandrescu, Cătălin Bălteanu și Mircea Fănățan, în timp ce numeroase alte echipaje au reluat startul duminică sub regula „Super Rally”.
Clasamentele complete pot fi găsite AICI.
Credit foto: MOMENTUM IMAGES – Mihai Ștețcu, Attila Szabo, Flavius Croitoriu