A patra etapă a Campionatului Național de Raliuri se desfășoară în acest weekend în nordul țării, unde are loc Raliul Bucovinei. Programat pe 11 probe speciale pe durata a două zile de concurs, evenimentul a debutat vineri cu shakedown-ul și patru speciale: trei treceri pe „Pojorâta”, o secțiune din Transrarău, dar și o superspecială scurtă în Câmpulung Moldovenesc.
Cele trei probe speciale de pe Transrarău s-au desfășurat sub influența schimbărilor de vreme, ploaia fiind prezentă pe prima trecere. Sebastian Barbu a început în forță cursa și s-a impus pe PS1 cu un ecart de doar 0,2 secunde în fața lui Simone Tempestini și 4,2 secunde în fața lui Andrei Gîrtofan. Pe a doua trecere, Tempestini a fost cel mai rapid și a trecut astfel la conducere, în timp ce PS3 a fost adjudecată de același pilot al Napoca Rally Academy. Sebastian Barbu s-a clasat de fiecare dată pe locul secund (pe PS2 și PS3), în timp ce al treilea timp a fost obținut de Gîrtofan Jr, respectiv Bogdan Cuzma.
Prima zi de concurs s-a încheiat cu parcurgerea superspecialei din Câmpulung Moldovenesc, unde cinci piloți s-au aflat într-un ecart de 1 secundă: Andrei Gîrtofan, cel mai rapid, a fost urmat la 0,1 secunde de Bogdan Cuzma și Sebastian Barbu (timp identic), în timp ce Simone Tempestini a încheiat PS4 la 0,9 secunde de lider, iar Mihai Manole la 1 secundă.
Podiumul provizoriu: Tempestini, Barbu, Gîrtofan Jr.
Astfel, la finalul zilei de vineri, Simone Tempestini se află la conducerea Raliului Bucovinei cu un avans de 11,7 secunde în fața lui Sebastian Barbu. Sibianul a reușit o victorie de probă, în timp ce Tempestini s-a impus pe două speciale, iar Andrei Gîrtofan Jr. a fost cel mai rapid pe ultima probă a zilei. Brașoveanul se află în prezent pe locul trei în clasamentul provizoriu al competiției, la 28,6 secunde, fiind într-un duel strâns pentru podium cu Bogdan Cuzma, cel care se situează la doar 0,4 secunde de Gîrtofan Jr.
La prima cursă în 2022, Dan Gîrtofan este pe locul cinci (la aproape 40 de secunde de lider), în timp ce Mihai Manole este al șaselea. Adrian Teslovan ocupă locul șapte, Valentin Porcișteanu este al optulea, top-ul 10 fiind completat de Jean Tatu Jr. și Cristi Timisică.
După un început mai ezitant, Valentin Porcișteanu se află la conducerea clasei RC2N, unde este urmat la doar 13,6 secunde de Cristi Timisică, cel mai rapid pe PS1 în cadrul categoriei. Ioan Mihuț încheie podiumul la 28 de secunde de lider, în timp ce Bogdan Talașman și Răzvan Nechifor sunt abia pe patru, respectiv cinci, în clasamentul RC2N. În cadrul clasei 11, un singur pilot se află la start, Paul Ciubotariu, care a avut parte de evoluții bune pe probele de azi.
Jean Tatu Jr. lider în 2FWD
În clasamentul mașinilor cu tracțiune, duelul strâns între piloți continuă și la Raliul Bucovinei. Jean Tatu Jr. are un început perfect de raliu și se impune pe trei din patru probe, fiind la conducerea cursei. Tânărul sibian este urmat în clasament de Cristi Sugar, în timp ce Vlad Cosma ocupă ultima treaptă a podiumului. De notat ritmul excelent al lui Daniel Grămadă, care la bordul unui Clio Rally4 și alături de un copilot experimentat, Ciprian Solomon, are parte de cea mai bună evoluție din carieră până în prezent. Clasa RC4 are parte de un top 3 identic: Tatu Jr, Sugar, Cosma.
În cadrul clasei RC5, Mihai Dumitrescu este lider, urmat de Catherine Rădulescu, cei doi fiind singurii participanți în această categorie, ambii pe modele Renault Clio Rally5. Primul în cadrul clasei RC5N este David Tarța, pilotul Swift Cup fiind urmat de Paul Popa și Ioan Dănilă pe podiumul categoriei. În clasa 12 conduce Samuil Mircea, urmat de Ciprian Lupu și Emanuel Resiga, în timp ce categoria juniorilor îl are pe Jean Tatu Jr. în frunte, urmat de Cristi Sugar și Paul Popa. La debutanți, topul trei este format din Catherine Rădulescu, Sebastian Scîrlet și Paul Retegan.
Cupele monomarcă au parte de dueluri interesante în Raliul Bucovinei, cu 208 R2 CUP condusă de Cristi Sugar. Timișoreanul a obținut deja două victorii în cupă și are șanse pentru a treia, având momentan un avans de 21 de secunde în fața lui Bogdan Gheorghiu și 35 în fața lui Csongor Szabo. Swift Cup îl are la conducere pe David Tarța, urmat la doar 3,9 secunde de către Paul Popa, în timp ce Paul Retegan se află pe trei. Ioan Dănilă este liderul Cupei Dacia, urmat de Sebastian Scîrlet și Răzvan Ungureanu pe podium.
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Cătălin Ghigea are parte de un parcurs excelent și conduce detașat, cu peste un minut în fața lui Levente Kovacs. Andrei Pop se află pe locul al treilea, în timp ce Botond Balsz, Daniel Durzai și Aurel Balea completează topul 6, cu Dorin Alexandrescu nevoit să piadă timp cu probleme tehnice.
Cătălin Ienășel lider în Rally2
După ce Peter Havrilla s-a impus pe PS1, Cătălin Ienășel a revenit cu două victorii de probă pentru a se instala la conducerea Rally2-ului, unde are un avans de 13,6 secunde. Havrilla este al doilea, în timp ce Attila Jakab ocupă ultima treaptă a podiumului general, cu o victorie pe superspecială. Clasa A1 are podiumul format din Attila Jakab, Ioan Rogoz și Andrei Pop, în timp ce Cătălin Ienășel conduce clasa A2, urmat de Peter Havrilla și Mircea Fănățan. Cu doar doi piloți la start, clasa A3 este condusă de Alexandru Cornea, urmat de Vasile Ilie pe locul secund.
Pe lista abandonurilor și-au trecut numele patru piloți: Mihnea Hanea (cu o ieșire în decor la shakedown), Mircea Crișan (cu ieșire în decor spre PS1), Claudiu Albuț (tehnic) și Adrian Tehei (tehnic).