Raliul Moldovei se desfășoară în acest weekend pe drumurile de macadam din județul Bacău, cu speciale programate atât în zona Municipiului Moinești, cât și în apropiere de reședința de județ. Cu cele 12 probe împărțite în mod egal în cele două zile de concurs, astăzi s-au desfășurat două bucle a câte trei probe speciale fiecare: „Runcu” (10,23 km), „Zemeș” (14,13 km) și „Moinești” (8,00 km).
Cu un număr redus de echipaje pe lista de înscrieri, lupta la vârf s-a anunțat una obișnuită pentru fanii raliurilor, cu Simone Tempestini și Sebastian Barbu duelându-se pentru victorie. Andrei Gîrtofan a pornit cu dorința de a obține minim locul trei, în timp ce duelul principal din cadrul categoriei mașinilor cu tracțiune față se anunța la fel de interesant, cu principalii protagoniști înscriși în cursa moldavă.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au pornit în forță de pe prima buclă a competiției, reușind să își adjudece toate probele speciale de astăzi. Dacă pe PS1 „Runcu” echipajul Napoca Rally Academy s-a impus cu 5,4 secunde în fața urmăritorilor Sebastian Barbu & Jeannette Kvick, PS2 a adus detașarea liderului, după o victorie de probă cu peste 22 de secunde avans. De aici, Tempestini și Itu au continuat în același ritm pentru a-și mări constant avansul pe cei 64,72 de kilometri cronometrați.
Astfel, Simone Tempestini și Sergiu Itu conduc în Raliul Moldovei 2023 după prima zi de concurs, urmați de Sebastian Barbu și Jeannette Kvick la distanță de peste un minut, cei care au reușit de cinci ori al doilea timp pe probele de astăzi. Cu un început ezitant și cu un ritm sub așteptările lor, Andrei Gîrtofan și Doru Vraja încheie ziua pe locul al treilea, reușind să fie mai rapizi pe a doua buclă și să urce pe podiumul provizoriu.
Locul patru în clasamentul general este ocupat de Adrian Teslovan și Vajk-Imre Cseh, după ce echipajul s-a aflat temporar pe podium, în timp ce Valentin Porcișteanu și Dan Dobre se află pe cinci, urmați de Bogdan Gheorghiu & Sandor Csikos, Dragoș Dinu & Sorin Vlașcu, Bogdan Talașman & Laurențiu Mandu, Jean Tatu & Teodor Gabriel Găină și Eugen Cărăgui & Robert Fus în topul 10 al clasamentului general FIA.
Răsturnări de situație în clasamentul 2FWD
Probabil cele mai multe surprize au fost în categoria mașinilor cu tracțiune, unde clasamentul a suferit multiple schimbări de-a lungul celor șase speciale de astăzi. Pentru început, Cristi Sugar și Vlad Colceriu au fost nevoiți să se oprească cu probleme tehnice pe PS2 (furtun pompă benzină), pierzând peste 15 minute până au putut continua din nou. Mai apoi, pe a doua buclă, liderii Norbert & Francesca Maior au avut parte de două pene (dintre care una schimbată pe probă) și au pierdut aproximativ 5 minute, cedând primul loc localnicului Sebastian Scîrlet, secondat de către Sebastian Itu.
Cu un ritm foarte bun pe probele de lângă Moinești, Dănuț Budai și Lucian Budai reușesc să urce în fotoliul de lider la finalul primei zile de concurs, după parcurgerea PS6, cu un avans de doar 2,7 secunde în fața echipajului Scîrlet/Itu. Jean Tatu Jr. și Gabriel Lazăr completează podiumul, la 13,8 secunde de lider, ceea ce anunță un duel strâns mâine.
Vali Porcișteanu și Dan Dobre lideri la RC2N
Vali Porcișteanu și Dan Dobre s-au impus pe toate cele șase probe în cadrul clasei RC2N, fiind lideri după prima zi de concurs cu un avans de peste 1 minut în fața echipajului Bogdan Talașman & Laurențiu Mandu. Profitând de problemele tehnice ale rivalilor, Claudiu Erhan și Ion Nicolae ocupă un excelent loc trei, în timp ce Răzvan Nechifor și Dorin Pulpea acuză dificultăți și se află doar pe locul al patrulea. Două echipaje au avut parte de abandonuri tehnice: Vlad Cosma/Florin Dorca (probleme la timonerie) și Răzvan Trișnevschi/Manuela Trișnevschi (probleme casetă direcție).
Clasamentele RC4, RC5, RC5N, NAT11, NAT12 și SSV
În cadrul clasei RC4, echipajul Dănuț Budai & Lucian Budai este urmat pe podium de Jean Tatu Jr. & Gabriel Lazăr, în timp ce Șerban Badea și Alina Bianca Pop ocupă ultima treaptă a podiumului, profitând de problemele echipajelor Maior/Maior și Sugar/Colceriu.
Clasa RC5 este condusă de către Sebastian Scîrlet & Sebastian Itu, urmați de Samuil Mircea & Călin Maier și Artur Luca & Alexandru Șimon, toți aflați la start pe modele Renault Clio Rally5. Silvan Cimpoeșu & Sorin Colceriu sunt singurii care au ajuns la finalul zilei în cadrul clasei RC5N, o situație similară fiind în clasa 12, unde Dan Albuț și Ruxandra Mârza-Lechințan sunt singurul echipaj care încheie probele de astăzi.
În cadrul clasei 11, frații Octav & Tiberiu Lunguleac sunt singurii aflați la start, reușind să încheie toate probele de astăzi la bordul modelului Subaru Impreza. Antal Biro și Tamas Sprencz conduc în clasa SSV, urmați de Adrian Baciu și Ciprian Solomon.
Soții Resiga sunt lideri în Trofeul Rally Start
Cu cinci victorii din șase probe speciale, Emanuel și Denisa Resiga conduc cu un avans confortabil în Trofeul Rally Start, în ciuda unui ritm de conservare pe ultima probă a zilei. Rivalii acestora în sezonul 2023, Florian Nițurad și Mihai Popa se află pe locul secund la peste 1 minut distanță, în timp ce Adrian și Angela Tehei ocupă ultima treaptă a podiumului general în Rally Start.
Soții Tehei sunt lideri în cadrul clasei A1, unde sunt urmați la doar 39 de secunde de Alexandra Teslovan și Vlad Terzi, în timp ce Ștefan Mălureanu și Andrei Mitrașcă completează podiumul, la 3 minute distanță. Clasa A2 are podiumul format din echipajul Resiga/Resiga, Nițurad/Popa și Dan Simota pe trei, secondat de Atanasia Apalaghiei.
Pe lista abandonurilor și-au trecut numele, din păcate, următorii piloți: Răzvan Trișnevschi (cutie de viteze), Vlad Cosma (timonerie), Attila Jakab (tehnic), Reis Suliman (tehnic), Andrei Gheorghiu (ușoară ieșire în decor și rupere a punții spate), Dănuț Călugăru (tehnic), Andrei Cărămidă (tehnic), Lucian Țugulea (tehnic), Flavius Suciu (tehnic).
Foto: Mihai Ștețcu