Au trecut cinci sezoane de când numele brașoveanului Manu Mihalache nu a mai fost prezent pe vreo listă de înscrieri a vreunei etape a Campionatului Național de Raliuri
La mai bine de două decenii de la prima prezență pe probele Raliului Brașovului, Manu Mihalache revine pe probele de casă alături de același János Soós, însă nu cu bine-cunoscutul model Lancer Evo IX, ci o mașină de ultimă generație – Škoda Fabia Rally2 evo
Câștigător al clasei 3 în 2018, ultimul sezon în care a fost prezent pe probele speciale, Manu Mihalache are în spate un palmares deloc neglijabil, brașoveanul fiind unul dintre cei mai buni și rapizi piloți pe care automobilismul sportiv românesc i-a avut și îi are. Dintre cele aproape 100 de prezențe în Campionatul Național de Raliuri, Manu a bifat aproape 20 de victorii la diferite clase în cadrul cărora a concurat, acestora adăugându-se și peste 40 de clasări pe podium – inclusiv pe cel absolut în unele cazuri. De altfel, pilotul brașovean a fost aproape de două victorii absolute în anii 2004 și 2007.
“Pregătesc acest moment de foarte mult timp…” – a spus entuziasmat pilotul brașovean, adăugând: “..însă de fiecare dată a intervenit un acel ceva care a făcut ca – ceea ce acum se creionează frumos – să nu se mai materializeze. Pentru mine nu va fi doar un salt mare, de la mașină de grupă N la una performantă ce scrie istorie aproape etapă de etapă, dar și o revenire la volanul mașinii de concurs după (prea) mulți ani de pauză competițională, ani în care oftam în sine de dorul competiției. Tocmai de aceea, îmi doresc să profit la maximum de această oportunitate și, de ce nu, să îmi fac o idee mai amănunțită despre ce și mai ales cum îmi planific alte prezențe la start sau chiar un eventual sezon cu această mașină.”
Deși a debutat la începutul anilor 2000 la comenzile unei mașini cu tracțiune pe o singure punte, Manu Mihalache a făcut rapid trecerea la un model cu tracțiune integrală. Până să facă echipă cu János Soós, pilotul brașovean bifase cu succes 25 de etape – două dintre acestea încheindu-se pe podiumul absolut al două raliuri: un loc secund la Raliul Hunedoarei din 2004 și un loc trei în etapa europeană din 2003 desfășurată la Brașov. În cele 9 sezoane de prezențe comune, cuprinse între 2007 și 2018, Manu și János au încheiat cu succes 30 de etape, reușind să urce de cel puțin 10 ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. N-au fost însă numai victorii, perechea brașoveană obținând mai mult de 20 de alte clasări pe podium.
“Mă bucur să fac din nou echipă cu János Soós, căruia îi mulțumesc pentru acceptul de a-mi fi navigator la prima interacțiune cu un model R5. Mai mult decât atât, sunt încântat să pot împărtăși experiența participării cu Škoda Fabia Rally2 evo împreună cu navigatorul alături de care am urcat de zeci de ori pe cele mai înalte trepte ale podiumului. Desigur, de această dată nu-mi doresc să realizez o performanță anume, întrucât totul este nou și necunoscut – cu excepția János, bineînțeles. Vreau ca debutul nostru la bordul acestei super-mașini să fie unul de bun-augur, așadar vom merge într-o manieră care să ne ferească de probleme, dar în același timp, vom sta cu un ochi și pe cronometru, care sperăm să indice numai timpi apropiați celorlalți colegi ce aleargă cu un asemenea automobil.” – a completat Manu.
Mașina pe care a ales-o sportivul brașovean este una deja obișnuită chiar și pentru Campionatul Național de Raliuri al României. Este vorba despre o Škoda Fabia Rally2 evo din a doua generație a modelelor de specificație R5, despre care poate fi spus că este atât cel mai de succes model R5/Rally2, dar și cel mai bine-vândut, cu peste 500 de unități (toate cele 3 generații). Extrem de popular în rândul piloților ce-și doresc performanță, Fabia Rally2 evo este propulsat de un motor revizuit de 1,6 litri, cu mai multă putere și eficiență în răcire și lubrifiere, precum și o electronică mai prietenoasă decât modelul precedent de Fabia Rally2. Tracțiunea integrală și puterea de aproximativ 289 CP și 430 Nm fac din mașina de producție cehă o adevărată armă în orice competiție națională.
Participarea lui Manu Mihalache pe probele de casă de la TESS Rally Brașov – Ediția 52 se datorează partenerilor TFS, PRO-X – Cosmetică și Întreținere Auto, MAURER IMOBILIARE, Hankook Competition, Sparco Shop, Bucur Tuning, Service M2, Racing Sim, Dr. Răzvan Bideaua – cabinet stomatologic