Clio Rally5 Challenge 2023 – Sebastian Scîrlet își reafirmă talentul
- A doua ediție la final
- Sebastian Scîrlet cu patru copiloți diferiți a „controlat” ostilitățile
- Elliot Delecour debut promițător, dar cu ghinion
Pentru al doilea sezon consecutiv Clio Rally5 Challenge – competiție monomarcă și monomodel ce se desfășoară cu automobile Renault Clio Rally5 – a fost cadrul ideal pentru afirmarea piloților tineri pe prima scenă a motorsportului românesc.
O nouă competiție marca Mach1 Sport
După ce 2022 a venit cu o nouă premieră pentru CNRB 2022, organizarea unei noi cupe monomarcă în România, CLIO Rally5 Challenge România, 2023 a scos la rampă noi talente și noi dueluri spectaculoase.
Cu o experiență de peste 15 ani în organizarea cu succes a Cupei Dacia, George Grigorescu a reușit să confere CLIO Rally5 Challenge România statutul de treaptă intermediară pentru tinerii sportivi, după Cupa Dacia, înainte de accesul în „liga mare”, aceasta fiind necesară pentru definirea pregătirii tinerilor piloți și copiloți.
Materialul de concurs mult mai performant și specificația modernă a mașinilor au crescut nu doar spectacolul sportiv, ci și calitatea pilotajului, echipajele din CLIO Rally5 Challenge România fiind prezente constant pe podiumurile claselor și a grupelor unde sunt înscrise.
Sebastian Scîrlet – „recidivează” la finalul unui sezon dominat cu maturitate
În 2023 Sebastian Scîrlet, câștigătorul ediției 2022 a Cupei Dacia, a dominat cu inteligență și maturitate scena Clio Rally5 Challenge, dovedind astfel nu doar că este un pilot foarte talentat, dar și că ucenicia și rezultatul din Cupa Dacia nu a fost unul întâmplător.
Deși platoul concurenților a fost destul de eterogen, absențele și accidentele influențând prezența și distribuirea punctelor, disputele strânse soldate nu doar cu răsturnări de situație dar și spectaculoase ieșiri în decor au fost ingredientul principal al acestui trofeu.
S-a remarcat însă Sebastian Scîrlet, care, dând dovadă de multă maturitate și un pilotaj inteligent, o rețetă care i-a adus succesul și în 2022 când a câștigat Cupa Dacia, a reușit să se concentreze perfect asupra scopului final și anume un nou titlu național, primul în CLIO Challenge 2023.
„Ca și anul trecut Sebi a dat dovadă de o maturitate nebănuită și nu s-a aruncat cu capul înainte. Deși a folosit mai mulți copiloți pe parcursul sezonului a găsit mereu un echilibru bun între performanță și scop. Nu pot însă să nu remarc contribuția pe care a avut-o și Sebastian Itu în temperarea și maturizarea pilotajului lui Scîrlet, și în modul cum acesta a reușit să-și gestioneze avansurile.” George Grigorescu – organizator.
Samuil Mircea/Calin Maier, veniți de la Clasa N12, s-au adaptat rapid la noul CLIO Rally5 si au fost tenace în contestarea leadership-ului lui Scirlet, ocupând la final de campionat un merituos loc II.
Tânărul Andrei Gheorghiu, clasat pe locul III, a mai ridicat ștacheta echipamentului evoluând la CLIO Challenge dupa filierele monomarcă Dacia și Suzuki. Ajutat de experiența lui Andrei Brezoszki, a arătat ca poate fi performant. dar mai are încă de câștigat în fiabilitatea pilotajului, la fel ca Artur Luca, care a arătat un potențial în creștere continuă.
Reis Suliman și Elliot Delecour – două surprize plăcute
„Reis Suliman a dovedit că poate fi foarte rapid, dar nu a reușit mereu să termine raliurile. Rapiditatea sa nu este suficient de bine controlată – impetuozitatea ducând la două accidente. Dar potențialul este acolo!
Din păcate prezența și evoluția lui Elliot Delecour la ultima etapă nu s-au putut materializa într-un rezultat pe măsura vitezei și talentului demonstrate pe probe de tânărul pilot francez, debutant în raliuri anul acesta, datorită unei probleme tehnice care l-a făcut să abandoneze.” George Grigorescu – organizator
Ciprian Lupu, un combatant si performer de exceptie, și-a împlinit visul de a trece la o mașină modernă și performantă, cu adaptările speciale omologate de FIA.
Sezonul 2024 se află în pregătire și cu noutăți.