Campionatul Național de Raliuri 2024 își face debutul în acest weekend cu Raliul Harghitei, etapa consacrată pe asfalt care are loc în apropiere de Odorheiu Secuiesc. Competiția debutează vineri, formatul fiind identic cu cel din 2023: proba „Bucin”, urmată de „Liban” și superspeciala din centrul gazdei raliului. Sâmbătă, evenimentul programează trei bucle identice, cu probele „Merești”, „Sânpaul” și „Lueta”, ultima fiind deliciul fanilor de la prima apariție în urmă cu mulți ani.
75 de echipaje pornesc în Raliul Harghitei, cu 57 de mașini în Campionatul Național de Raliuri, 9 echipaje în Trofeul Rally Start și un număr de 9 piloți și copiloți în Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice. Fanii care vor urmări competiția de pe marginea probelor vor avea parte de multiple noutăți, care promit un raliu interesant, cu dueluri frumoase.
Click AICI pentru LISTA DE ÎNSCRIERI
Pentru început, Simone Tempestini va porni în noul sezon în aceeași formulă, pe un Porsche 997 RGT și alături de Sergiu Itu. Principalul său adversar în sezoanele trecute, Sebastian Barbu, este absent în postura de pilot, dar va concura în scaunul din dreapta în Raliul Harghitei. Andrei Gîrtofan & Doru Vraja, Bogdan Marișca & Sebastian Itu, Bogdan Cuzma & Ditte Kammersgaard, Raul Badiu & Rareș Fetean, Jean Tatu & Teodor Gabriel Găină, Bogdan Gheorghiu & Dorin Pulpea sau Mihai Manole & Marc Banca sunt doar câteva dintre echipajele care vor concura cu modele R5/Rally2 și se vor implica în lupta pentru podium.
Dacă un număr impresionant de 13 echipaje pornesc în clasa RC2, cu modele Mitsubishi vor concura doar două echipaje în cadrul clasei RC2N: Vali Porcișteanu & Dan Dobre și Bogdan Talașman & Dumitru Gheorghe. O noutate imporantă pentru 2024 este alinierea la start a trei echipaje în cadrul clasei RC3, unde cu modele Ford Fiesta Rally3 pornesc Norbert & Francesca Maior, Emil Vincze & Sorin Colceriu și Victor Dimitriu & Bogdan Iancu.
13 modele R2, R3 și Rally4 în clasa RC4
Lupta pentru clasamentul mașinilor cu tracțiune va fi unul de urmărit în Raliul Harghitei, cu patru echipaje care vor porni cu modele Rally4 de top: Andrei Gheorghiu & Andrei Brezoszki, Sebastian Scîrlet & Mihai Supuran, Șerban Badea & Tudor Mârza, Istvan Soos & Akos Szabo, în timp ce Dănuț & Lucian Budai vor concura cu același Citroen DS3, în paralel cu alte cinci echipaje care vor participa cu modele Peugeot 208 R2.
6 echipaje în cadrul clasei RC5
O categorie populară și care a avut parte de dueluri strânse în 2023 a fost clasa RC5, unde șase echipaje se aliniază la start cu modelul Renault Clio Rally5: Reis Suliman & Rareș Badea, Samuil Mircea & George Marinescu, Artur Luca & Alexandru Șimon, Ciprian Lupu & Andrei Aițculesei, Elliot Delecour & Mathieu Coppa și Alin Nistor & Sebastian Barbu.
10 echipaje pornesc în Cupa Dacia & Swift Cup
Șapte modele Suzuki Swift Sport se aliniază la start în Raliul Harghitei, principalii piloți fiind Emanuel Resiga, care face trecerea către cupa monomarcă, Alex Cazacu sau Eduard Crintoiu, ocupanți ai podiumului Swift Cup în 2023. În Cupa Dacia vor porni doar trei piloți: Daniel Militon, Dorian Popescu și Radu Luca, cu mențiunea că Matei Ghiban este absent.
Patru echipaje iau startul în clasa NAT11, în timp ce clasa 12 va avea un număr de opt piloți și copiloți în concurs, majoritatea fiind din Ungaria, la bordul unor modele cu tracțiune spate BMW sau Lada.
Lista noutăților este una foarte bogată în acest început de sezon, principalele schimbări de material de concurs sau de echipaj fiind următoarele:
- Norbert și Francesca Maior vor lua startul cu un Ford Fiesta Rally3, mașină integrală cu care concurează și în Campionatul Mondial de Raliuri
- Raul Badiu și Rareș Fetean pornesc în Raliul Harghitei la bordul unei Skoda Fabia R5 EVO
- Jean Tatu și Teodor Gabriel Găină vor „alerga” cu o Skoda Fabia RS Rally2, modelul cel mai recent al producătorului ceh
- Jean Tatu Jr. și Gabriel Lazăr se aliniază la start cu Skoda Fabia R5 cu care Tatu Sr. a concurat sezonul trecut, făcând trecerea de la Rally4 la un model de top
- Sebastian Barbu este absent în scaunul de pilot în acest început de sezon, urmând a îndeplini rolul copilotului în dreapta lui Alin Nistor, la bordul unui Renault Clio Rally5
- Andrei Ghoerghiu și Andrei Brezoszki fac trecerea de la Rally5 la Rally4 și vor concura cu un Opel Corsa Rally4
- Bogdan Gheorghiu are parte de un nou copilot în dreapta sa: Dorin Pulpea
- Bogdan Talașman va concura alături de un alt copilot: Dumitru Gheorghe
- Pe lângă frații Maior, alte două echipaje se aliniază la start cu modele Ford Fiesta Rally3: Victor Dimitriu, alături de Bogdan Iancu, și Emil Vincze & Sorin Colceriu
- Remus Cotuț pornește în Raliul Harghitei cu un nou copilot: italianul Giovanni Bernacchini (fostul copilot al lui Simone Tempestini), urmând a concura pe un Citroen C3 Rally2
- Șerban Badea schimbă mașina și copilotul: Opel Corsa Rally4, alături de Tudor Mârza. Vezi mai multe în articolul nostru
- Sebastian Scîrlet debutează pe modelul Peugeot 208 Rally4 alături de Mihai Supuran
- Alexandra Teslovan are parte de o dublă schimbare: un nou copilot, Csikos Sandor, și o nouă mașină de concurs – Peugeot 208 R2
- Soții Emanuel și Denisa Resiga fac trecerea în Swift Cup, concurând pe un model Suzuki Swift Sport
- Italianul Sandrin Tommaso va lăsa Dacia Sandero pentru a concura cu un Peugeot 208 R2
- O serie de noi echipaje se formează în acest început de sezon:
- Vasile Ile se va afla la comenzile Peugeot-ului 208 R2 altăuri de un nou copilot: Ruxandra Mârza-Lechințan
- Andrei Mitrașcă va face echipaj cu un nou pilot: Niculae Șorodoc, în timp ce Dan Călugăru îl va avea în dreapta sa pe Horațiu-Șerban Voicu
- Sorin Lungu va concura alături de Ionuț Lazăr, Samuil Mircea îl va avea în dreapta sa pe George Marinescu, soții Tehei vor „alerga” pe un Audi TT
- Ioan Cătană va continua participările în Trofeul Rally Start alături de Sergiu Rogozan
În Trofeul Rally Start, patru echipaje pornesc în clasa A1, unde se vor duela Laszlo Denes & Raluca Magdas, Andrei Cărămidă & Radu Vieru, Ioan Cătană & Sergiu Rogozan și Lorand Laszlo & Hunor Sipos. În paralel, în cadrul clasei A2 pornesc cinci echipaje: Georgel Boloș & Mihai Filip, Flaviu Stanciu & Andreea Stanciu, Istvan Gal & Zsolt Balint, George Hobjilă & Larisa Ududec și Iustin Iederan & Gheorghe Rigou.
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice spectacolul e garantat de modelele superbe aflate la start: Lada 2106, BMW 2002, Volkswagen Golf, Ford Escord, Honda Civic, Mercedes Benz 190E sau Renault Megane. Andrei Agapian, Botond Balazs, Lorincz Borbely, Levente Kovacs, Daniel Turzai, Dorin Alexandrescu, Ioan Plămădială, Peter Havrilla și Aurel Balea sunt piloții care vor atrage aplauzele la volanul modelelor istorice.