Sezonul 2023 a fost unul important pentru Artur Luca, pilotul din București aflându-se la startul tuturor celor opt etape din Campionatul Național de Raliuri. După ce în 2022 a făcut trecerea pe un Renault Clio Rally5, Artur a schimbat și copilotul anul trecut, avându-l în dreapta pe Alex Șimon, alături de care s-a clasat pe locul al patrulea în Clio Rally5 Challenge 2023.
Cu un podium în cupa monomarcă la Raliul Iașului 2023, ritmul pilotului a crescut progresiv sezonul anterior, având parte și de prima victorie de probă specială în același eveniment din capitala Moldovei. În plus, Artur și Alex au obținut podiumuri în categoria juniorilor și în clasa RC5 la Raliul Moldovei, acolo unde au ocupat cel mai bun loc al echipajului în clasamentul general.
Cum echipajele își conturează planurile pentru un nou an competițional, Artur a răspuns întrebărilor noastre și ne-a povestit în ce competiții își propune să ia startul.
RallyMax: Ai avut un 2023 cu plusuri și minusuri, cu un podium, dar și cu două abandonuri. Cât de mulțumit ești de evoluția din sezonul trecut?
Artur Luca: 2023 a fost un an cu de toate, dar pentru mine cel mai important a fost că am reușit un sezon complet cu mașina pe care mi-o doream mult (Clio Rally 5), obținând două podiumuri la final de an și având o evoluție promițătoare, din punctul meu de vedere. Două podiumuri la macadam și primul stage win din cariera la Raliul Iașului. Pe de altă parte, abandonurile ne-au învățat să nu ne mai gandim la ceea ce nu putem controla, acestea fiind de natură tehnică. În final, trebuie să menționez că ne-am ne-am sudat foarte bine cu echipa tehnică Engage Engineering, alături de care vom continua și în 2024.
RallyMax: Cum arată 2024 momentan pentru tine din punct de vedere a detaliilor participării în CNR?
Artur Luca: Sezonul 2024 va fi similar cu cel de anul trecut, păstrând echipajul puternic pe care l-am format cu Alex Șimon și același Renault Clio Rally5. Singura diferență este că Rally5-ul de anul acesta este mașina proprie și am pregatit un design nou.
Artur Luca își propune în 2024 să concureze la primele competiții în afara României, atenția acestuia fiind momentan concentrată către Zagreb Delta Raly din Croația și ADMV Lausitz Rallye din Germania. În funcție de bugetul disponibil echipajului în sezonul care începe la finalul lunii cu Raliul Harghitei, alte participări din ERT sunt posibile de-a lungul anului.
RallyMax: Ce altceva îți propui în acest sezon? Pregătești participări în alte campionate sau la alte evenimente?
Artur Luca: Targetul sezonul acesta este de minim 6 etape în Campionatul Național de Raliuri și, dacă ne ajută bugetul, să concurăm și în campionate europene, gândul momentan fiind către starturi în ERT. Pornim determinați și cu gândul la treapta superioară a podiumului în Clio Challenge și în cadrul clasei RC5.
RallyMax: Ai menționat în trecut că dorești să îmbunătățești pilotajul: la ce te-ai referit când ai spus asta și cum te gândești să faci progres pe această latură?
Artur Luca: Orice pilot iși dorește să crească și să își îmbunătățească stilul de pilotaj; pentru mine punctul mai slab este asfaltul și voi încerca să particip și în Campionatul Național de Viteză în Coastă pentru a parcurge cât mai mulți kilometri pe această suprafață. Evident că și pe macadam mai este mult de progresat, urmând a încerca și acolo să fac cât de mulți kilometri se poate pentru o experiență mai amplă.