Campionatul European de Raliuri a devenit în ultimele sezoane unul foarte puternic, cu zeci de echipaje foarte rapide la start și cu dueluri extrem de strânse la fiecare cursă, pe asfalt sau macadam. Cu opt etape programate în 2024, ERC debutează în acest weekend cu Rally Hungary, o etapă care s-a reinventat complet, trecând de pe asfaltul de lângă Nyíregyháza pe macadamul din vestul țării, lângă Veszprém.
Evenimentul propune 192 de kilometri cronometrați pe durata a trei zile de concurs, debutul fiind vineri, când sunt programate shakedown-ul (alături de Qualifying Stage) și superspeciala din Veszprém. Sâmbătă este prima zi lungă a competiției, cu șase probe speciale și un total de aproape 100 de kilometri cronometrați, în timp ce duminică, Rally Hungary programează alte șase speciale, printre care și PowerStage-ul „Nagylőtér”, în lungime de 18,5 kilometri.
Lista de înscrieri este una numeroasă în prima etapă ERC din 2024, cu un total de 86 de echipaje care vor concura cu modele Rally2, Rally3, Rally4, R2, de grupa N (Mitsubishi sau Subaru) sau cu spectaculoasele Lada VFTS. Hayden Paddon, campionul en-titre, deschide lista impresionantă de piloți care se vor lupta pentru victorie pe macadamul din țara vecină. Efren Llarena, Mārtiņš Sesks, Mads Østberg, Mathieu Franceschi, Filip Mareš, Mikko Heikkilä, Miklos Csomos, Erik Cais și mulți, mulți alții sunt priviți ca favoriți la victorie sau podium.
Desigur, după ritmul superb din weekend-ul trecut, Simone Tempestini și Sergiu Itu promit că se vor lupta pentru primul loc în clasamentul general la bordul Skodei Fabia RS Rally2. Echipajul Napoca Rally Academy deschide lista de români care se află la start în prima etapă ERC 2024, debutând astfel în campania internațională a celor doi din acest sezon.
Suntem la startul unui nou sezon de ERC, cu o mașină nouă, dar în aceeași formulă! Venim în Ungaria după un raliu de teste bun în Italia, în care am reușit să parcurgem câteva probe și să descoperim mașina. Și raliul este unul nou pentru noi și pentru majoritatea concurenților, probele sunt diversificate, cu secțiuni rapide, dar și lente, și cu suprafața bună, dar și cu porțiuni foarte dure pentru mașină. Mai avem puțin până la start, dar suntem optimiști și vom încerca să venim acasă cu un rezultat cât mai bun!
a declarat Simone Tempestini pentru RallyMax
Bogdan Cuzma este al doilea pilot din România care se va afla în Ungaria în acest weekend, tot la bordul unui model Fabia RS Rally2, pornind într-o nouă campanie europeană, după cele opt prezențe în ERC 2023. Însă, cu o schimbare de ultim moment, Bogdan nu va concura alături de Alina Bianca Pop, așa cum era de așteptat, ci o va avea în dreapta pe daneza Ditte Kammersgaard.
Totodată, în ERC este înscris echipajul feminin format din Cristiana Oprea și Alexia Parteni, care își începe un ambițios program european în 2024, la bordul unui Opel Corsa Rally4. Cristiana și Alexia se vor lupta cu alte 19 echipaje în categoria ERC4, printre care și nume importante din ERC Junior.
Pentru mine e de foarte bun augur posibilitatea de a începe ERC cu prima etapă, îmi dă multă încredere în mine și în planul pentru 2024, un sezon european cât mai complet. Am revenit pe macadam în Ungaria fără așteptări, după o pauză foarte mare, iar primii kilometri parcurși la teste au fost senzaționali! În primul rând, Opel Corsa Rally4 stă incredibil de bine pe viraje, e cu totul altceva față de ce știam din anii în Cupa Dacia. Ritmul a fost bun, cu o diferență de sub 4sec/km față de alții din clasa noastra, ceea ce sper să putem reproduce și în concurs. Aștept cu interes recunoașterile, energia e foarte bună în mașina, echipa Waldherr Motorsport ne oferă tot suportul necesar pentru o cursă fără probleme, așadar avem toate ingredientele pentru un inceput memorabil de sezon!
a spus Cristiana Oprea pentru RallyMax
După experiența excelentă din Raliul Acropolis Grecia, Cristian Dolofan și Traian Pavel continuă participările internaționale și în 2024, echipajul piteștean fiind înscris în competiția maghiară la bordul Citroen-ului C3 Rally2. Din păcate, din informațiile confirmate de DTO Rally Team, Eugen Cărăgui și Robert Fus nu vor mai lua startul în Rally Hungary, deși au apărut inițial pe lista de înscrieri.
Pentru noi este prima etapă din 2024, cât și prima din Campionatul European de Raliuri. Va fi, totuși, singura noastră prezență în ERC în acest sezon, deși mai avem în program două etape de WRC, Sardinia (30 mai – 2 iunie) și Acropolis (5-8 septembrie). Nu ne propunem niciun rezultat anume, ci doar vrem să ne bucurăm de pilotaj, iar la finalul raliului să revenim cât mai repede acasă, la Pitești, pentru a pregăti a doua etapă din CNR, Raliul Argeșului.
a spus Cristian Dolofan, pilot DTO Rally Team
Rally Hungary poate fi urmărit integral pe RallyTV, platforma care transmite LIVE toate probele speciale ale Campionatului European de Raliuri. Simone Tempestini și Sergiu Itu (#14 de concurs) vor avea montată o cameră onboard pentru imagini din timpul probelor, iar noi vă vom ține la curent zilnic cu informații despre echipajele române care iau startul în eveniment.