- După ce a terminat cu bine etapa de Campionat European din 2023, la debutul său la acel nivel, pilotul Ciprian Lupu revine în Italia secondat de navigatorul Andrei Aițculesei.
- Rally di Roma Capitale este cea mai importantă competiție auto la care a luat startul până acum sportivul tetraplegic.
- Realist, obiectivul este ajungerea la finalul raliului, însă echipajul va face toate eforturile necesare pentru o comportare frumoasă pe probele speciale.
După o primă apariție la startul competiției din Italia, în 2023, Ciprian Lupu revine la startul etapei din Campionatul European (European Rally Championship) în perioada 26 – 28 iulie. La această ediție va fi secondat de navigatorul alături de care a concurat și în Campionatul Național de Raliuri al României în 2024, clujeanul Andrei Aițculesei, cei doi reprezentând culorile echipei Napoca Rally Academy.
După aproape patru sezoane în care a concurat în Campionatul Național de Raliuri autohton, Ciprian Lupu a cumulat experiența necesară pentru a încerca încă o dată să cucerească Roma, după tentativa reușită din 2023. Spre deosebire de sezonul precedent, Ciprian are deja experiența unui start dar și mai mulți kilometri de concurs acumulați la bordul automobilului Renault Clio Rally5 (botezat, de fanii rally din România, Chupacabra). Reamintim că pentru participarea de la ediția din 2023, mașina a avut nevoie de o omologare specială din partea federației de profil (FIA) pentru sistemul de comandă și operare pe care îl folosește Ciprian și care a fost conceput și construit tot în Italia de către Handytech – Soluzioni Per Disabili. O comisie FIA s-a deplasat acum un an la Cluj-Napoca, unde a analizat modificările efectuate și și-a dat girul pentru acceptarea Renault-ului Clio la start.
Ca și anul trecut, Ciprian și Andrei se vor bucura de sprijinul necondiționat oferit de colegii din echipa Napoca Rally Academy, mult mai experiementați la nivel internațional. Așa se face că sfaturile pe care le vor primi de la Simone Tempestini și Sergiu Itu, dar mai ales de la Marco Tempestini, în calitate de manager al grupării NRA, vor completa experiența cumulată deja în 2023. Din acest punct de vedere vor fi mai puține variabile în joc, însă concursul în sine va fi extrem de dificil din prisma temperaturilor ridicate la care va fi nevoie să se concureze, știut fiind că pentru Ciprian, căldura din mașina de curse este cel mai dificil adversar.
Competiția din capitala Italiei se va desfășura în perioada 26 – 28 iulie, cu alte câteva zile premergătoare în care echipajele vor efectua recunoașterile probelor speciale și verificările tehnice și administrative necesare. 90 de echipaje se vor alinia la Start, 45 dintre ele, printre care și două din România, vor concura în cadrul etapei europene (ERC). La această ediție, echipajul Lupu/Aițculesei este sprijinit de către partenerii Hidroelectrica, Las Vegas România, Textar România, Pirelli România, Bio-Circle Surface Technology România, BT Leasing (prin Banca Transilvania) și Handytech – Soluzioni Per Disabili. Asistența tehnică și logistica este asigurată de către Wireworks și Keane Motorsport.
„De multe ori în viață mi s-a spus că mă hazardez și că nu iau cele mai bune decizii. Inclusiv intrarea mea în lumea motorsportului, în postura de concurent, a părut irațională pentru unii. Atunci și în multe alte ocazii m-am ambiționat și am vrut să dovedesc că nimic nu este imposibil. Iată că la Raliul Sibiului 2024, poate pentru prima dată în cariera sportivă, am judecat altfel, sper că o idee mai matur. Căldura excesivă – cel mai mare dușman al meu în automobilul de concurs – și duritatea traseului, dar mai ales faptul că ne doream enorm să păstrăm mașina cât de cât întreagă pentru următoarea competiție, ne-a determinat să punem punct mai devreme raliului în ciuda faptului că este unul dintre cele mai frumoase din țară. Motivul era simplu, îmi și ne doream cu price preț să ajungem cu bine la Start-ul de la Roma, care se contura la doar câteva zile distanță. Va fi tot greu, tot foarte cald, tot o încercare la limitele mele; doar că visez la cursa asta exact de când am terminat etapa de anul trecut, așa că în capitala Italiei nu vor mai fi bariere de netrecut, mai ales din punct de vedere psihologic. Îmi place să cred că am acumulat la capitolul maturitate în anul care a trecut iar cel mai important este că știm deja la ce să ne așteptăm. Mai mult decât în cazul altor concurenți, pentru echipajul nostru este nevoie de un management foarte performant al resurselor fizice, dar și atenție maximă la conservarea materialului de concurs. Una peste alta, nu există bucurie mai mare decât să revedem Colosseum-ul din mașina de raliu”,
a concluzionat pilotul Ciprian Lupu.