- Echipajele Hyundai Motorsport au terminat prima zi din Raliul Greciei pe primele trei poziții din clasamentul general
- Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, sunt lideri dupa sase probe speciale desfasurate in conditii extrem de dificile
- Dani Sordo si Thierry Neuville au avut o zi fara probleme si se afla pe urmatoarele doua locuri in clasament, la 21,8 secunde, respectiv 45,2 secunde, in spatele colegilor de echipa
Echipajele Hyundai Motorsport au avut un inceput foarte bun in Raliul Acropolelor, etapa a zecea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), si se afla pe primele trei pozitii in clasamentul general. Ott Tänak este lider, estonianul fiind urmat de colegii sai Dani Sordo si Thierry Neuville.
Vineri, in prima zi a raliului, au fost programate 6 probe speciale, cu o lungime de 135,02 km, iar diferenta intre primele trei echipaje este ceva mai mare de 45 de secunde. Insa, Raliul Acropolelor si-a confirmat renumele si foarte multe echipaje au avut probleme din cauza probelor foarte dure.
Ott Tänak si Martin Järveoja au avut un inceput bun, dar alegerea pneurilor si setarile masinii au fost prea conservatoare pentru ultima proba a buclei de dimineata. Echipajul estonian se afla pe locul 3, dupa primele trei speciale, dar dupa a doua trecere pe probele Dafni (PS5) si Tarzan (PS6), Ott Tänak a urcat pe prima pozitie la general.
“Fara discutie, a fost o zi extrem de solicitanta si suntem foarte recunoscatori ca am incheiat-o fara drame si alte probleme. Mai este foarte mult pana la final si sunt constient ca va fi extrem de greu sa ramanem pe aceasta pozitie pana duminica. Am facut unele modificari la masina, in parcul de service, si chiar pe proba pe care Ogier a avut probleme, noi le-am rezovat pe ale noastre. In aceasta etapa nu este insa vorba doar despre performantele masinii, ci si despre fiabilitate si de a aduce masina inapoi intreaga. Am reusit sa facem asta astazi si sper sa reusim si in urmatoarele doua zile”,
a spus Ott Tänak.
Dani Sordo, revenit in cadrul echipei dupa etapa din Sardinia, a avut o evolutie constanta si la jumatatea zilei se afla pe locul patru. Spaniolul a profitat si el de problemele avute de Adrien Fourmaux si Sebastien Ogier si a incheiat ziua de vineri pe locul secund.
“A fost o zi destul de buna pentru noi. Am avut totusi o problema cu sistemul hibrid, care nu a functionat pe ultimele trei speciale, asa ca nu ne-am mai asumat niciun risc. Am incercat doar sa aducem masina intreaga in parcul de service si ma bucur ca am reusit asta dupa o zi lunga si extrem de solicitanta. Sambata va fi cu siguranta si mai dificil, iar obiectivul nostru este sa continuam asa cum am inceput si sa ajutam echipa in lupta pentru titlul constructorilor”,
a spus Dani Sordo.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au pierdut timp in prima parte a zilei, din cauza unei probleme la motor, dar incet, incet au revenit in lupta pentru un loc pe podium. Belgianul, care a confirmat prelungirea contractului cu echipa Hyundai Motorsport pana in 2026, a castigat ultima speciala si se afla pe pozitia a treia in clasamentul raliului.
“A fost o zi plina de provocari in conditii dure si la temperaturi ridicate. Am avut probleme de concentrare din cauza caldurii si am incercat sa nu las frustrarea sa ma scoata din ritm. Am fost primii la start, am avut unele probleme tehnice si asta ne-a costat timp. Dar echipa a facut o treaba excelenta in parcul de service si am reusit sa recuperam pe finalul zilei. Suntem intr-o pozitie in care nu este nevoie sa ne asumam prea multe riscuri asa ca, pe probele care urmeaza, vom avea aceeasi abordare ca si pana acum”,
a spus Thierry Neuville.
Sambata si duminica mai sunt programate inca 9 probe speciale, cu o lungime de peste 160 de kilometri, iar echipajele Hyundai Motorsport sunt pregatite sa-si apare pozitiile obtinute in prima zi din Raliul Acropolelor.
“Desigur, faptul ca dupa prima zi din Grecia avem toate echipajele pe podium este un sentiment placut. Nu trebuie sa uitam insa ca este doar un clasament provizoriu si ca mai avem doua zile din acest raliu. Daca te uiti la numarul de incidente de astazi e clar ca se mai poate intampla absolut orice pana la final. Trebuie sa avem rabdare si sa vedem ce va urma. Este foarte important sa ne pastram concentrarea si sa nu dam cu piciorul unui rezultat excelent pentru intreaga echipa”,
a spus Cyril Abiteboul, presedintele Hyundai Motorsport President si directorul echipei.
Clasament Raliul Greciei 2024 (dupa ziua de vineri)
1 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 1:40:16.9
2 D. Sordo C. Carrera Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +21.8
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +45.2
4 S. Ogier V. Landais Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2:26.4
5 R. Virves A. Lesk Škoda Fabia RS +3:10.9
6 S. Pajari E. Mälkönen Toyota GR Yaris Rally2 +3:12.4
7 G. Munster L. Louka Ford Puma Rally1 Hybrid +4:08.4
8 K. Kajetanovic M. Szczepaniak Škoda Fabia RS +4:09.0
9 F. Zaldivar Der Ohannesian Škoda Fabia RS +4:19.7
10 N. Gryazin K. Aleksandrov Citroën C3 +4:22.5
Despre Hyundai
Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 10 modele Hyundai. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company este prezenta in peste 200 de tari si are 120.000 de angajati la nivel global. Obiectivul producatorului este de a oferi clientilor experiente centrate pe solutii adaptate unui stil de viata conectat, in linie cu viziunea „Hyundai – Progress for Humanity”.