Debutant in 2014 in Campionatul National de Raliuri si in Cupa Dacia, Bogdan Talasman a avut o evolutie progresiva in ultimele doua sezoane, reusind sa castige experienta, viteza si incredere pe probele speciale. Dupa podiumul obtinut anul trecut in cadrul cupei monomarca, Bogdan, alaturi de Andrei, au reusit prima victorie din cariera la etapa de debut din 2015, Raliul Brasovului, acolo unde s-a pus piatra de temelie a muncii lor pe durata celor 8 raliuri. Cu o evolutie de multe ori indreptata spre strategie decat spre viteza, echipajul #85 a demonstrat ca progresul si rezultatele se vad prin munca, pas cu pas, pana cand obiectivul propus e indeplinit.
RallyMax: Salut Bogdan! Dorim sa incepem prin a-ti transmite felicitari! Dupa ce in sezonul trecut ai obtinut titlul debutantilor si podiumul in Cupa Dacia, in acest sezon ai reusit sa te impui in cupa monomarca, alaturi de Andrei Mitrasca. Cum ai descrie acest sezon pentru voi? Ati plecat din start cu gandul de a cuceri Cupa Dacia?
Bogdan Talasman: Multumesc pentru felicitari! A fost un sezon extrem de complex pentru noi, in care am acumulat foarte multa experienta, am atacat si am conservat, in functie de fiecare raliu, de fiecare proba, de felul in care mergeau adversarii. Un sezon in care am folosit uneori tactica in detrimentul vitezei pure, dar a fost si primul an in care am castigat probe speciale si raliuri. Si foarte important, al doilea sezon complet in CNR. Bineinteles ca ne doream locul 1, cine nu si-ar dori asa ceva, insa am fost realisti si ne-am propus un loc pe podium la sfarsitul anului. Doar ca acest loc pe podium a fost cel mai inalt.
RallyMax: Ai avut in primele etape o lupta interesanta cu Peter Kelemen, Vlad Miculici, apoi cu Adrian Dragan si Viorel Ivan, iar odata cu Raliul Moldovei in top si-a facut simtita prezenta si Norbert Maior. Consideri ca ar fi fost o lupta mai stransa daca Norbert ar fi luat startul din prima etapa, sau daca Vlad si Peter ar fi avut in program un sezon complet?
Bogdan Talasman: Prima conditie pentru a castiga o competitie este participarea. Noi am indeplinit-o. Cu siguranta lupta ar fi fost mai stransa, mai spectaculoasa si mai interesanta. Insa sunt convins ca am fi gasit resurse pentru a ne bate la locul 1 in orice fel de conditii. Toti cei mentionati de tine mai sus sunt capabili sa se lupte pentru victorie, dupa cum s-a si vazut.
RallyMax: Dupa doua sezoane la bordul Logan-ului, consideri ca exploatezi avantajele masinii la maximum sau mai ai de invatat? Urmeaza ceva diferit din punct de vedere tehnic pentru echipajul #85 in sezonul urmator?
Bogdan Talasman: Cu siguranta nu am atins inca limitele Logan-ului, n-am avut un raliu maxim atac de la inceput pana la sfarsit. Insa nu m-as da la o parte de la a trece pe o masina mai puternica. Ramane de vazut.
RallyMax: Privind in trecut, care consideri ca a fost cel mai bun moment (cea mai buna proba) din cariera ta in raliuri si care a fost cel mai nefericit moment (sau unul in care ai dorit mai mult).
Bogdan Talasman: Clar cel mai bun moment al sezonului a fost perechea de probe Babarunca-Cheia, probe care ne-au adus prima victorie la Cupa Dacia si care au fost practic piatra de temelie in castigarea acestui campionat. Momente nefericite n-au fost, poate abandonul de la Arad la sfarsitul unei probe castigate, dar asta face parte din sport, ne-am lacomit si am rupt radiatorul la trecerea prin apa. Si la Cluj am avut probleme de ambreiaj si am terminat cu greu, dupa ce am avut o proba foarte buna. Mi-as fi dorit sa fi avut mai multa ?libertate? din punct de vedere tactic si sa imi permit sa merg la maxim mai mult. Cu siguranta voi face asta in viitor.
RallyMax: Unde te vezi peste cateva sezoane? Iti propui sa ramai in CNR?
Bogdan Talasman: Sper sa raman cat mai mult timp in CNR si sa reusesc sa progresez la toate capitolele, si la cel tehnic ? alt material de concurs, dar mai ales din punct de vedere al pilotajului. Si sa ne bucuram impreuna de fiecare proba speciala.
RallyMax: Acum, la final de sezon, ce parere ai despre schimbarile in conducerea FRAS? Consideri ca aceste schimbari sunt de bun augur in ceea ce priveste organizarea si mediatizarea raliurilor din Romania?
Bogdan Talasman: Orice schimbare este un progres. Si se simte ca lucrurile se misca, poate nu cum ne-am dori noi mereu, dar au loc schimbari. Concurenta intre organizatori este din ce in ce mai mare si lucrul asta se vedea la capitolul calitate. Nu am ce sa reprosez vreunui organizator, poate doar punctual. Bineinteles ca se mai pot aduce imbunatatiri, dar consider ca suntem pe o panta ascendenta. Si nu doar la raliu, si la alte discipline.
RallyMax: Exista foarte multe discutii cu privire la numarul de etape si coeficientii acestora. Care este parerea ta in legatura cu acest subiect?
Bogdan Talasman: Aici cred ca fiecare are o alta parere. Eu as prefer un campionat din 6 etape, 3 asfalt, 3 macadam, fara regula n-x si fara coeficienti. Dar cu un punctaj clar al fiecarui raliu si cu un sistem de retrogradare, care sa produca concurenta. Si cu un campionat tip Rally 2, in care sa poti merge daca vrei si iti permiti sa acumulezi kilometri, din care sa promoveze, in functie de calitatea organizarii unul sau doua raliuri in campionatul mare.
RallyMax: Multumim, in final iti dorim mult success in alcatuirea bugetului pentru 2016 si te rugam sa transmit un mesaj fanilor din Romania!
Bogdan Talasman: Multumesc si eu! Si vreau sa multumesc si principalului nostru sustinator din sezonul 2015, Miras International, care a facut posibila participarea noastra in acest campionat si, implicit castigarea Cupei Dacia! Multumim fanilor acestui minunat sport pentu ca au fost alaturi de noi in 2015 si ii asigur ca in 2016 vom fi mai rapizi si mai spectaculosi, indiferent de materialul de concurs pe care il vom avea. Dar pana in 2016, ne vedem la ATA Rally show!