O prezenta constanta in Campionatul National de Viteza in Coasta in sezoanele trecute, progresand de la Dacia Logan la masini superioare, Gabriel Ene si-a facut la Raliul Brasovului debutul in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”, luand startul in 2015 pe o Dacia Logan si pe un Peugeot 208 R2 la Transilvania Rally si Sibiu Rally. Cu un ritm mai rapid de la o etapa la alta, cu greseli din care a invatat, Gabi a incheiat sezonul pe locul secund in clasamentul Debutantilor.
RallyMax: Salutare Gabriel! Ne bucuram sa stam din nou de vorba. Poveste-ne putin cum a fost primul tau sezon in Campionatul National de Raliuri?
Gabriel Ene: Senzational. Am inceput un pic prea hotarat si am abandonat fix in primul viraj pe care nu il stiam pe dinafara. Aici si-a spus cuvantul lipsa de experienta si am avut nevoie de o perioada de acomodare odata cu trecerea la raliuri. Insa, asa cum toti stim, lucrurile bune vin atunci cand ai rabdare si construiesti pe o fundatie solida. Asta am incercat si eu sa fac in acest prim sezon: sa acumulez experienta, iar rezultatele nu au ezitat sa apara, chiar daca nu acestea au fost principalul obiectiv.
RallyMax: In acest sezon ai purtat o lupta pe doua fronturi, fiin implicat atat in lupta Debutantilor din CNR dar si in cadrul clasei H3 din CNVC, acolo unde, la bordul unei Honda Civic ai reusit sa iti adjudeci titlul cu o etapa inainte de finalul sezonului. Din pacate, la ultima etapa, ai avut parte de mai multe ghinioane. Poveste-ne ce s-a intamplat pe ?Drumul Poienii??
Gabriel Ene: In CNVC a fost un sezon perfect din punctul meu de vedere. Am vrut sa ma aliniez la startul competitiei cu un automobil dezvoltat de la zero in garajul nostru, chiar daca imi era foarte usor sa iau o masina direct preparata, am vrut sa demonstrez, atat mie cat si altora, ca se poate face performanta si cu un proiect construit ?in house?. A fost, daca vreti, un pariu cu mine insumi, si cu ajutorul oamenilor de langa mine am reusit acest lucru. Am mare noroc de o echipa foarte frumoasa de oameni si aici ma refer la mecancii Laslo Mario si Razvan Chelaru, Ciprian Solomon copilotul meu din CNR, care m-a ajutat sa evoluez intr-o directie pozitiva in acest campionat, Catalin Tutuian cu sfaturi punctuale in tehnica pilotajului, Alex Mirea colegul meu de echipa in CNVC si alti cativa oameni care sunt implicati in echipa Shark Racing.
RallyMax: In CNR ai luat startul la prima etapa alaturi de Dragos Despinoiu iar mai apoi ai apelat la serviciile unuia dintre cei mai experimentati copiloti din campionatul romanesc, Ciprian Solomon. Dupa parerea ta, cat de importanta este relatia si munca navigatorului intr-un echipaj?
Gabriel Ene: Foarte importanta. Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu cineva care sa imi spuna ce sa fac si sa ma faca sa am incredere in ceea ce aud in casca. Dragos a fost alaturi de mine la prima etapa, fiind din start un copilot de ?imprumut? pentru ca el si Alex Mirea formeaza un echipaj bine sudat in CNR cu rezultate impresionante. Ciprian, dupa cum bine stiti, a devenit disponibil doar in urma tragediei in urma careia am pierdut dintre noi un coleg de curse si aici ma refer la regretatul Victor Baldescu, cei doi formand de asemenea un echipaj deosebit. De aceea cred ca este nevoie de ani si multi kilometri sa poti suda un echipaj. Eu cred ca noi suntem in acest moment pe acel drum.
RallyMax: Stim ca din echipa Shark Racing face parte si fiul tau, Andrei, care participa deocamdata in concursurile de karting si obtine rezultate pozitive. Pe viitor, vei incerca sa-l indrumi spre raliuri sau va ramane sa concureze pe circuit?
Gabriel Ene: Afinitatea lui catre motorsport a venit de la el insusi. Eu nu l-am indemnat catre karting ci doar l-am sustinut in momentul in care el s-a aratat deschis catre acest sport. Sigur ca influenta participarilor mele in CNVC si CNR l-a determinat probabil sa se deschida spre acest sport, dar eu nu l-am impins niciodata de la spate. Kartingul este pasul normal catre o cariera in motorsport, mai ales de la o varsta frageda, si vom vedea catre ce va evolua aceasta pasiune.
RallyMax: Care sunt planurile echipei Shark Racing pentru sezonul viitor? Zvonurile spun ca pregatesti mai multe surprize, atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere sportiv.
Gabriel Ene: Avem cateva suprinze pentru anul urmator din punct de vedere tehnic, dar in acest moment inca nu am nimic concret sa va spun. Analizez mai multe variante insa trebuie sa gasesc varianta corecta din punct de vedere sportiv-economic.
RallyMax: Acum, la final de sezon, ce parere ai despre schimbarile survenite la conducerea federatiei? Consideri ca aceste schimbari sunt de bun augur, crezi ca am facut un pas inainte in ceea ce priveste organizarea si mediatizarea raliurilor din Romania?
Gabriel Ene: Asa se pare, cel putin asta este parerea mea. Sigur ca este mult de lucrat in aceasta directie, dar cred ca drumul pe care a luat-o Federatia este cel corect. Avem un presedinte tanar care a demonstrat pana acum, in cateva situatii, ca isi asuma deciziile si asta cred ca este un atuu important si un lucru normal totodata. Din punct de vedere mediatic nu mi se pare ca s-au schimbat foarte multe si cred ca este necesar sa schimbam un pic modul de organizare al etapelor. Aici ma refer la existenta in mod obligatoriu a unei Superspeciale in oras si concentrarea probelor in jurul localitatilor astfel incat publicul sa aiba acces facil si rapid pe marginea traseului de concurs. Am vazut ca noua propunere a regulamentului CNR 2016 este intocmit in acest spirit si sper sa dea roade. Trebuie sa experimentam si lucruri noi, sa incercam sa ne adaptam la timpurile si cerintele actuale.
RallyMax: Multumim pentru interesul acordat si felicitari pentru rezultatele obtinute in acest sezon competitional! Acum in incheiere, te rugam sa transmit un mesaj fanilor din Romania si sa ne spui daca iti vom putea urmari evolutia la ATA Rally Show?
Gabriel Ene: Va multumesc pentru aprecieri si pentru ocazia pe care mi-ati acordat-o, de a ma adresa publicului de motorsport din Romania. Ei, fanii, au un foarte mare rol, ca in orice competitie sportiva nu doar in motorsport, si, de aceea, cu fiecare ocazie pe care o am incerc sa le adresez un foarte mare MULTUMESC.
Da, voi fi prezent la ATA Rally Show, un eveniment nou pentru toata lumea si asa cum spuneam mai sus o dovada ca trebuie sa incercam si altceva pentru a progresa.
Foto 2: Vali Iovi-Stere