Dupa un sezon complet in dreapta lui Gabriel Ene, Ciprian Solomon a luat startul in ATA Racing Show 2015 cu un Renault Clio R3 al Shark Racing.
RallyMax: Salutare Ciprian! Ne-a surprins prezenta ta in postura de pilot la ATA Racing Show, competitie desfasurata pe Autodromul Titi Aur. De unde ti-a venit idea si dorinta de a concura?
Ciprian Solomon: Sautare! Incep prin a va multumi voua pentru munca voastra, in care ne regasim noi, ca si sportivi!
Dorinta de a concura o avem, cred, cu totii in sange?problema este ca fiercare isi alege sa faca ceea ce il reprezinta. Eu mi am dorit sa fiu co-pilot si nu pilot. Aici la ATA Racing Show a fost o distractie, reusita cu ajutorul lui Ene Gabriel, care mi-a oferit buburuza alba (Renault Clio R3) pentru a participa ca si pilot!
Am mai participat si in trecut cu Mitsubishi EVO 9 si EVO 6, dar doar la superspeciale! Parerea mea este ca nu poti face doua lucruri la fel de bine, deci raman la meseria mea care m-a consacrat, cea de co-pilot!
RallyMax: Tinand cont ca in trecut ai mai participat in calitate de pilot la astfel de evenimente, vom avea ocazia sa te vedem vreodata pilotand in CNR sau CNVC in sezoanele viitoare?
Ciprian Solomon: In mod sigur va spun ca in CNR nu voi participa si nici la CNVC! Avem alte planuri pentru viitor si in ceea ce priveste buburuza alba!
RallyMax: Dupa violenta iesire in decor de la Brasov alaturi de regretatul Victor Baldescu, urmata de trecerea acestuia in nefiinta, te-ai gandit vreo clipa sa renunti la curse?
Ciprian Solomon: Nu a fost deloc violenta acea iesire in decor?cateva rostogoliri triplu axel urmat de dublu echer, iar apoi partea dureroasa a fost indreptata spre Mitsubishi, care, dupa cum ati vazut, s-a dezintegrat. Nu m-am gandit nicio secunda sa trec in rezerva! Cu Mihai Leu au fost unele mai grave, dar nici la acea vreme nu m-au speriat!
RallyMax: Nu ai renuntat insa, si fiind unul dintre cei mai experimentati navigatori din campionatul national de raliuri, ai primit o oferta din partea lui Gabriel Ene, alaturi de care ai castigat Cupa Dacia Debutanti si ati obtinut titlul de vicecampioni la Debutanti. Ce a insemnat pentru tine aceasta schimbare si cum ai abordat colaborarea cu Gabi?
Ciprian Solomon: Reintoarcerea la Dacia, prima masina cu care am debutat in raliuri in 1998, a fost una senzationala. Am primit aceasta oferta de la Gabi si am acceptat imediat! Imi lipseau aceste trofee din cariera! Cu Gabi am hotarat sa o luam treptat sa nu ne aruncam cu capul in zid sau sa daramam norii?..Ca si in alte sporturi unde ai nevoie de ore de antrenament, aici ai nevoie de kilometri parcursi in regim de Proba Speciala – Gabi a inteles si am plecat pe drumul acesta impreuna!
RallyMax: Ai reusit nenumarate performante in motorsport, dar ai avut parte si de dezamagiri pe plan profesional. Poveste-ne momentul cel mai important din cariera ta, atat din punct de vedere pozitiv, cat si negativ.
Ciprian Solomon: Pe plan sportiv pot spune ca am realizat tot ce se poate realiza in tara, iar momentul cel mai important a fost in 2003 cand am castigat Campionatul National de Raliuri.
Partea negativa din viata mea a fost anul acesta, cand s-a stins din viata pilotul si bunul meu prieten Victor Baldescu.
RallyMax: Care sunt planurile tale in ceea ce priveste sezonul 2016? Vei continua alaturi de Gabi Ene si Shark Racing?
Ciprian Solomon: Anul 2015 reprezinta doar inceputul unei lungi colaborari alaturi de Gabi si de Shark Racing! Ne dorim sa crestem in kilometri parcursi cu masina de rally si sa ne sudam cat mai bine ca si echipaj!
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes pe viitor! In final, te rugam sa adresezi un mesaj fanilor motorsportului din Romania.
Ciprian Solomon: Si eu va multumesc! Iar pentru fanii nostrii si ai acestui minunat sport, doresc in primul rand sa le multumesc pentru ca sunt alaturi de noi pe probele speciale si nu numai! Va doresc numai bine si va vrem in numar cat mai mare pe probe!
Foto 1: RallyZoom.ro