Dupa multiple raliuri la care a luat startul in Romania, D?vid Botka a concurat in 2015 in Campionatul European de Raliuri, reusind, dupa castigarea ultimelor 4 etape, sa devina campion in categoria masinilor de productie. Performanta excelenta a pilotului maghiar va continua si in 2016, cand acesta are in program participarea cu un Citroen DS3 R5 in Campionatul European si in competitiile internationale, in timp ce in Ungaria va porni cu un Mitsubishi Lancer EVO IX R4.
Versiunea in limba maghiara se gaseste aici: Magyarul itt
RallyMax: Salutare. In primul rand, felicitari pentru rezultatele obtinute in 2015! Cum ati caracteriza sezonul 2015 avand in vedere ca ati reusit sa obtineti un rezultat mare, castigarea titlului european la categoria masinilor de productie, un rezultat care nu a fost chiar usor de atins?
D?vid Botka: A fost un sezon foarte greu pentru care am depus foarte multa munca. La inceputul sezonului nici nu ne gandeam ca vom putea ajunge la finalul tuturor etapelor din Campionatul European la care ne-am prezentat, insa castigarea ultimelor 4 etape a reprezentat o mare bucurie.
RallyMax: Care a fost cea mai dificila etapa din sezon si de ce?
D?vid Botka: Cea mai grea etapa a fost cea din Cipru unde am avut probleme tehnice si Raliul Acropolis datorita ploilor abundente si a prezentei masive de noroi.
RallyMax: Care a fost etapa cea mai frumoasa, unde v-ati intoarce cu placere oricand?
D?vid Botka: Cea mai frumoasa etapa a fost cea din Insulele Azore.
RallyMax: Care este planul pentru sezonul 2016, avand in vedere ca vei lua startul in doua campionate si cu doua masini diferite? Multe victorii?
D?vid Botka: Foarte multe curse! In Campionatul European si in celelalte competitii internationale voi lua startul alaturi de P?ter Szeles la bordul unui Citroen DS3 R5, iar in Campionatul Ungariei voi fi prezent alaturi de Bazs? Attila cu un Mitsubishi Lancer EVO IX R4.
RallyMax: Cu ce ambitii si planuri porniti in noul sezon din Campionatul European, avand in vedere ca veti fi la start cu o noua masina si intr-o noua clasa?
D?vid Botka: Clasarea constanta in primii 5 ar fi un rezultat multumitor iar obiectivul cel mare este o clasare pe podium, asta in conditiile in care la startul etapelor vor fi minim 15 masini de categoria R5.
RallyMax: De ce ati ales sa concurati cu Citroen DS3 R5? Ati luat in calcul si alte marci, cum ar fi Skoda, Ford sau Peugeot?
D?vid Botka: Am avut toate marcile in plan la un moment dat, insa aceasta optiune a fost cea mai buna alegere. Masina este construita de PH Sport si configuratia de macadam a masinii este extreme de bine pusa la punct.
RallyMax: Privind la viitor, va ganditi sa va incercati norocul si in Campionatul Mondial, la categoria WRC 2?
D?vid Botka: In 2016 sigur nu, insa la aceasta varianta probabil ne vom gandi doar la sfarsitul sezonului.
RallyMax: Cand va vom putea vedea din nou la startul unei etape din Campionatul National de Raliuri?
D?vid Botka: Ne dorim extrem de mult sa luam startul la Raliul Harghitei!
RallyMax: Care este mesajul vostru pentru fani?
D?vid Botka: Multumim pentru sprijinul acordat pe parcursul sezonului. A fost foarte placut sa va vedem prezenti si la etapele europene, dandu-ne astfel multa energie!
RallyMax: Multumim pentru implicare si va dorim mult succes in viitor!