Cu o prezenta inedita in 2015 la Sibiu Rally si in 2016 la Covasna Winter Rally, luand startul pe un Renatult Clio R3T preparat de TTH Motorsport, Sebastian Barbu a anuntat ca in acest sezon nu va lua startul in Campionatul National de Raliuri “Dunlop”. Am povestit cu pilotul sibian despre sezonul trecut, cum s-a simtit la bordul masinii de concurs care a fost o premiera pe probele speciale din Romania, dar si despre planurile sale pe 2016.
RallyMax: Salut Sebi! In primul rand, iti uram toate cele bune in anul 2016! Cum a decurs perioada dintre sezoane pentru tine?
Sebastian Barbu: Salutare Rallymax, salutare cititorilor. A fost o perioada lunga care a decurs cat se poate de interesant.
RallyMax: Sezonul precedent nu l-ai inceput prea promitator, fiind plecat pe perioada de iarna in America, te-ai intors acasa cu foarte putine zile inaintea startului in Tess Rally 2015, o cursa in care ?ai predate armele? dupa sase probe speciale. Au urmat apoi doua etape in care ai fost incetinit de problemele tehnice ale Mitsubishi-ului Lancer Evo X. Au fost aceste doua curse atat de hotaratoare, incat ai renuntat complet la ideea de a pilota acest model?
Sebastian Barbu: Nu cred ca perioada lunga petrecuta pe schiuri a fost problema abandonului de la Brasov, dupa cum stie toata lumea, la aceea etapa au inceput adevaratele probleme tehnice cu masina. Cu toate ca a fost masina mea preferata, si-a aratat si partea proasta si dupa cum spuneam mai sus, lucrurile au mers din ce in ce mai rau.
Macadamul e suprafata mea preferata, iar raliurile ce urmau pe macadam, Arad si Tulcea, sunt de asemenea printre preferatele mele. Mi-am pus multa speranta in masina si am decis sa merg cat de bine posibil. La ambele am fost extrem de mult incetinit de probleme tehnice care nu mai incetau sa apara. Sunt sigur ca echipa tehnica a facut tot posibilul sa le remedieze, insa toata lumea a fost complet depasita de situatie. A urmat o sesiune de teste pe asfalt inainte de raliul de la Cluj unde daca va vine sa credeti sau nu, nu am reusit sa fac nici macar un kilometru in regim de cursa cu masina o zi intreaga din cauza problemelor tehnice. Atunci am decis ca trebuie sa ma opresc. O iesire in decor din cauza acestor defectiuni tehnice se putea intampla in orice clipa pe parcursul unei probe speciale. Asta a fost parerea mea si cred ca nu era cazul sa imi incerc norocul.
RallyMax: Ai revenit insa in lupta la varf cu ocazia Raliului Sibiului, unde alaturi de Razvan Hulea, ai obtinut timpi excelenti la bordul unui Renault Clio R3T, preparat in garajul echipei clujene TTH Motorsport. Cum ti s-a parut ?Cleopatra? la primul contact?
Sebastian Barbu: Am revenit la Sibiu pentru ca, ca in 2012 am avut onoarea de a pilota o masina noua. Adapatarea nu a fost deloc usoara si ieftina… am avut parte de o sesiune de teste inaintea raliului unde am inceput sa ne imprietenim incet incet. Colaborarea cu echipa tehnica a decurs cat se putea mai bine, atat eu cat si ei descopereau o masina noua.
E clar ca Renault-ul poate fi o masina foarte rapida in mana unui pilot de top, e foarte prietenoasa din toate punctele de vedere. Motorul turbo si transmisia cred eu ca sunt elementele cele mai intresante ale masinii. Odata ce o cunosti, poti fi foarte rapid atat pe probele speciale de asfalt cat si pe cele de macadam in orice conditii.
RallyMax: Ai luat startul la Covasna Winter Rally cu acceasi masina, zvonurile infirmand faptul ca vei participa cu aceasta intreg sezonul 2016. Ce ne poti spune in acest moment despre aceste afirmatii, cat si daca vei continua sau nu alaturi de Razvan Hulea?
Sebastian Barbu: Va pot spune ca mi-ar placea sa pot realiza acest proiect, insa anul acesta o sa urmaresc etapele de raliuri in calitate de spectator, si da, am sa continui alaturi de Razvan.
RallyMax: In ce masina te-ai simtit mai bine si de ce ? Mitsubishi Lancer EVO X sau Renault Clio R3T?
Sebastian Barbu: In ambele… daca nu sunt bolnave 🙂 Mitsubishi pentru ca e masina mea preferata, a fost de la inceput si va ramane pentru totdeauna. Renault pentru ca ma leaga o relatie speciala cu modelul RS care a fost prima mea masina de raliu.
RallyMax: Calendarul competitional a suferit multe schimbari in ultimele doua luni: Ce parere ai despre aceste schimbari si despre etapele incluse in sezonul 2016?
Sebastian Barbu: Nu e problema mea, daca as putea sa iau startul, as face-o la toate etapele.
RallyMax: In final, iti dorim multa bafta si multumim pentru raspunsurile acordate!
Sebastian Barbu: Multumesc si eu.