Dupa interviurile cu Alex Lascu si Emanuel Resiga, am povestit cu Bogdan Moldovan, un alt pilot care va porni in 2016 in Rally2. Dupa ce a debutat in 2008 in raliuri, iar apoi, in ultimii trei ani, a luat startul in Campionatul National de Viteza in Coasta, Bogdan va porni in Tess Rally alaturi de logodnica sa, Ana-Maria Popa, pe un Fiat Stilo Abarth Trofeo, masina construita de catre preparatorul de uzina N-Technology.
RallyMax: Salut, Bogdan! Sa o luam cu inceputul, ai participat in CNVC cateva sezoane cu un VW Golf pe benzina si unul diesel. Cum ai descrie perioada petrecuta pe traseele de Viteza in Coasta din Romania? Care a fost cursa care ti-a adus cele mai mari satisfactii?
Bogdan Moldovan: Salut RallyMax! Intradevar in 2013 am facut sezon complet la clasa Debutanti in Campionatul National de Viteza in Coasta cu un VW Golf 2 GTI 1.8 pe benzina, iar in 2014 si 2015 am participat doar la cateva etape tot cu un VW Golf 2, dar 1.9 TDI diesel. Perioada petrecuta la Coasta a fost una foarte frumoasa. Atmosfera de aici este una de prietenie combinata cu vapori de benzina [sau motorina 🙂 ]. Chiar m-am simtit ca intr-o mare familie unde toata lumea ajuta pe toata lumea si pilotii se bat cu secundele cu zambetul pe buze. Desi la clasa diesel am reusit aproape de fiecare data sa urc pe podium, cursa care mi-a adus cele mai multe satisfactii a fost prima etapa din 2013 la debutanti, Poiana Brasov, unde am reusit sa castig, desi am concurat contra unor masini mult mai puternice si mult mai bine pregatite.
RallyMax: In perioada dintre sezoane ai vandut VW Golf-ul si ai achizitionat din Ungaria o noua masina? Despre ce masina e vorba si ce detalii tehnice ne poti spune despre ea?
Bogdan Moldovan: In intersezon am schimbat masina de concurs cu un Fiat Stilo Abarth Trofeo, motor 1.8 benzina, aspirat, aproximativ 160 CP. Nu este o masina foarte puternica, dar este construita foarte bine, fiind fabricata de preparatorul de uzina N-Technology (Abarth Italia).
RallyMax: Care este planul pe 2016 cu aceasta masina? Vei continua in CNVC sau vei lua startul in alta competitie?
Bogdan Moldovan: In 2016 planul meu este participarea in Campionatul National de Rally 2, avand-o ca navigator pe logodnica mea Ana-Maria Popa, ea fiind la debutul in motorsport.
RallyMax: Care crezi ca sunt atuurile voastre ca echipaj si ale masinii de competitie?
Bogdan Moldovan: Avand in vedere ca suntem la debut ca echipaj, clar atuurile noastre sunt pasiunea si ambitia. Suntem hotarati sa evoluam si sa reusim sa atragem prin rezultatele noastre cat mai multi parteneri seriosi pentru a ne sustine performanta. Masina de competitie are avantajul ca este o masina de uzina, construita special pentru raliuri si speram sa nu avem probleme cu ea. Nu am reusit sa facem prea multi kilometrii cu Stilo-ul, dar din primele impresii imi place stabilitatea ei pe viraje si modul cum franeaza, si sunt convins ca ma voi obisnui foarte repede cu masina.
RallyMax: De ce Rally2? Ce te-a atras in aceasta competitie si care crezi ca sunt avantajele ei versus CNR?
Bogdan Moldovan: Acest tip de competitie l-am urmarit in cateva ocazii in Ungaria, in anii trecuti, unde Campionatul de Rally 2 strangea la start peste 50 de masini, in principal datorita costurilor mult mai reduse de participare decat in Campionatul de Raliu. Clar acesta este avantajul principal fata de CNR si la noi, si acesta a fost principalul motiv pentru care am ales si eu sa particip la Rally 2. In 2011 s-a mai incercat organizarea unui campionat asemanator, cel de Rally-Sprint, unde am luat startul la 2 etape, dar a fost un esec datorita faptului ca se organiza doar pe macadam, si cu totii stim cat de distrugatoare si costisitoare sunt raliurile pe aceasta suprafata.
RallyMax: Ce ai schimba in actualul format al Rally2 si a etapei de la Brasov? Cum consideri ca ar putea aceasta competitie sa atraga mai multi participanti?
Bogdan Moldovan: Formatul Campionatului National de Rally 2 chiar este pe gustul meu, consider ca este o alternativa foarte buna de a participa la raliu si pentru pilotii cu bugete mai reduse. Pentru inceput e bine ca se organizeaza in cadrul etapelor de CNR, beneficiul fiind si pentru spectatori care vad mai multe masini la start si pentru sportivi ca alearga alaturi de numele consacrate din CNR. Pe viitor as recomanda si organizarea unor etape separat fata de CNR, exista multe orase mari in Romania unde este interes mare pentru motorsport, unde exista traditie si probe frumoase, dar nu se mai organizeaza raliuri, cum ar fi Timisoara, Deva, Baia-Mare, etc.
RallyMax: In trecut ai fost pilot in Campionatul National de Raliuri, apoi in cel de Viteza in Coasta si copilot in CNR alaturi de Dan Nicoschi. Cum crezi ca te-au ajutat toate aceste experiente sa iti dezvolti abilitatile in motorsport si care sunt cele mai importante aspecte invatate in fiecare disciplina?
Bogdan Moldovan: Am debutat in 2008 in CNR cu o Skoda Felicia de 80 CP si am participat ca debutant in cateva raliuri, unde mi-am facut mana, am vazut ce inseamna raliurile si mi-au intrat in sange iremediabil. Datorita lipsei bugetului am luat o pauza cativa ani, avand doar cateva participari ocazionale in cursele locale din jurul Clujului. Neputand sa stau deoparte de curse, in ultimii 3 ani am ales sa merg la Viteza in Coasta unde am invatat sa pilotez mult mai precis, pentru ca la Coasta se merge foarte tare si pe trase mult mai exacte, fiind foarte asemanatoare cu concursurile pe circuit. In paralel am fost si copilot la doua etape in CNR alaturi de Dan Nicoschi si pot sa spun ca doar atunci am realizat cat de important este rolul unui copilot si ce inseamna dictarea si ritmul in masina de concurs.
RallyMax: Ana, cine a venit cu propunerea sa concurati impreuna? Ce asteptari ai de la aceasta noua provocare?
Ana-Maria Popa: Buna RallyMax. In ultimii ani am fost alaturi de Bogdan la mai multe curse, in calitate de spectator si copilot invitat, si mi-a intrat in sange acest sport. Asa ca dorinta de a participa a venit cumva in mod natural. Bineinteles, si Bogdan si-a dorit acest lucru si m-a initiat in noua mea pasiune. Abia astept primul start festiv la Tess Rally, saptamana viitoare, sper sa-mi fac bine treaba de copilot si sa ma ridic la nivelul asteptarilor.
RallyMax: Multumim! In final, va rugam sa transmiteti un mesaj fanilor astfel incat acestia sa fie atrasi de Rally2 si sa vina la Brasov pentru a urmari spectacolul oferit de echipajele din CNR si Rally2.
Bogdan Moldovan: Placerea a fost de partea noastra, va multumim pentru interviul acordat si dorim sa transmitem fanilor si sustinatorilor nostri sa vina la Tess Rally sa ne vada si sa urmareasca un spectacol de calitate pe probele superbe din jurul Brasovului: Drumul Poienii, Valea Cetatii, Paraul Rece si Babarunca.
Multumim clubului nostru Danny Ungur Racing, partenerului Urgent-Cargus, partenerului media RallyMax si tuturor sustinatorilor nostri in anul competitional 2016.
Sustineti motorsportul romanesc, si echipajul 103 Moldovan Bogdan / Popa Ana-Maria in Campionatul National de Rally2.